Ο απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – Έγραψε 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλήνιες

Μια συγκινητική ιστορία επιτυχίας με πρωταγωνίστρια τη Βασιλική Μουζάκη, που κατάφερε να αριστεύσει στις Πανελλήνιες ξεπερνώντας εμπόδια, στερεότυπα και προσωπικές προκλήσεις.

Η μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου που ξεχώρισε πανελλαδικά

Με απόλυτο 20 σε όλα τα μαθήματα των Πανελληνίων, η Βασιλική Αλεξία Μουζάκη αναδείχθηκε στην κορυφή των ΕΠΑΛ της χώρας. Μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ Διονύσου “Ζήνων”, πέτυχε το ακατόρθωτο, διαψεύδοντας κάθε προκατάληψη που συνδέεται με τα Επαγγελματικά Λύκεια και δείχνοντας πως η αριστεία δεν έχει σχολικές ταμπέλες.

Η Βασιλική εξετάστηκε στα Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ανατομία, Φυσιολογία και Υγιεινή, σημειώνοντας την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία. Όπως αναφέρει στο *protothema*, το μυστικό της επιτυχίας της ήταν ο συνδυασμός πειθαρχίας, επιμονής και της στήριξης που έλαβε τόσο από την οικογένεια όσο και από τους εκπαιδευτικούς της.

Μεγαλωμένη σε πολύτεκνη οικογένεια εκπαιδευτικών

Η Βασιλική μεγάλωσε σε ένα σπίτι γεμάτο εκπαιδευτικές εμπειρίες και παραδείγματα, καθώς είναι το παιδί πολύτεκνης οικογένειας εκπαιδευτικών. Όπως λέει, είχε δει από πρώτο χέρι τις δυσκολίες των Πανελληνίων μέσα από τους μεγαλύτερους αδελφούς της. Παρ’ όλο που έχει μόρια που της επιτρέπουν την είσοδο σε οποιαδήποτε σχολή, η επιλογή της δεν θα βασιστεί μόνο σε αυτό.

Με ώριμη σκέψη δηλώνει ότι εξετάζει σοβαρά την Ιατρική ή την Οδοντιατρική, εστιάζοντας σε αυτό που την εκφράζει περισσότερο. Δεν θέλει να ακολουθήσει απλώς μια πορεία λόγω μορίων, αλλά εκείνη που θα της δώσει κίνητρο για να προχωρήσει στη ζωή.

Ένα παιδί με ήθος, στόχο και κοινωνική παρουσία

Ο διευθυντής του σχολείου της, Δημήτρης Κρεμμύδας, δεν κρύβει την υπερηφάνεια του: «Ένα παιδί σεμνό, ταπεινό, αλλά και δυναμικό, με καθαρό στόχο». Η Βασιλική εντάχθηκε στο ΕΠΑΛ στη Β’ Λυκείου και ακολούθησε την κατεύθυνση Υγείας με συνέπεια και οργάνωση.

Παράλληλα, δεν απομακρύνθηκε ποτέ από τη σχολική κοινότητα – ήταν αγαπητή και συμμετείχε ενεργά σε δράσεις και δραστηριότητες.

Όταν δεν πίστευε στον εαυτό της, οι άλλοι πίστευαν σε εκείνη

Η ίδια η Βασιλική παραδέχεται πως δεν ήταν όλα εύκολα: «Το πέτυχα με πολύ κόπο, αλλά και με ουσιαστική στήριξη. Οι καθηγητές μου πίστευαν σε μένα ακόμα κι όταν εγώ δεν μπορούσα να δω τις δυνατότητές μου». Μιλά ανοιχτά για τις εσωτερικές της ανασφάλειες και το φόβο της αποτυχίας, που πολλές φορές την εμπόδιζαν να δει ξεκάθαρα τις ικανότητές της.

Το μυστικό της επιτυχίας: πειθαρχία και ισορροπία

Όπως εξηγεί, το διάβασμα απαιτούσε συνέπεια και σαφή πρόγραμμα: «Διάβαζα καθημερινά 3 με 5 ώρες και έκανα συνειδητές θυσίες». Φρόντιζε ωστόσο να μην παραμελεί την ψυχική της υγεία, βγαίνοντας για περπάτημα με φίλους και διατηρώντας μια ισορροπία.

Ο ύπνος, όπως τονίζει, ήταν απαραίτητος για την αποδοτικότητα: «Προσπαθούσα να κοιμάμαι τουλάχιστον 6 ώρες, ειδικά πριν από τις εξετάσεις».

Υπερασπίζεται με πάθος το ΕΠΑΛ

Η Βασιλική δηλώνει με σιγουριά: «Ποτέ δεν ένιωσα κατώτερη από τους μαθητές των ΓΕΛ. Ο ανταγωνισμός είναι διαφορετικός, αλλά οι απαιτήσεις είναι ίδιες». Η δήλωσή της έρχεται να ενισχύσει τη συζήτηση για την ισότιμη εκπαιδευτική δυναμική των ΕΠΑΛ, που πολλές φορές μένει στο περιθώριο.

Ο διευθυντής επιβεβαιώνει πως κάθε χρόνο υπάρχουν εξαιρετικές επιδόσεις από το σχολείο, αποδεικνύοντας τη σημαντική προοπτική των Επαγγελματικών Λυκείων στην πορεία για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η αριστεία ως αρχή και όχι ως τέλος

Για τη Βασιλική, η υψηλή βαθμολογία δεν είναι ο τελικός στόχος, αλλά η βάση για να προχωρήσει: «Η αριστεία είναι η βάση για ό,τι θα ακολουθήσει στη ζωή σου. Καθένας δίνει τον καλύτερο εαυτό του και ανταμείβεται αναλόγως».

Η φιλοσοφία της δείχνει ωριμότητα και αντίληψη πέρα από αριθμούς και διακρίσεις, κάτι που ενισχύει την εικόνα ενός ανθρώπου με βάθος και ξεκάθαρη προσωπική πορεία.

Η δική της ματιά για το σύστημα των Πανελληνίων

Αν και δικαίως περήφανη για την επιτυχία της, η Βασιλική δεν διστάζει να εκφράσει τις επιφυλάξεις της για το σύστημα των Πανελληνίων: «Είναι δίκαιο μόνο στο ότι όλοι κρινόμαστε με τον ίδιο τρόπο, αλλά δεν είναι ο ιδανικός τρόπος να αξιολογήσεις την πραγματική αξία ενός μαθητή».

Μια άποψη που αποτυπώνει όχι μόνο προσωπική εμπειρία, αλλά και προβληματισμό για το πώς αξιολογείται τελικά η εκπαιδευτική πρόοδος και το μέλλον των νέων ανθρώπων.

πηγη: protothema.gr

Exit mobile version