Δυναμική αλλά ειρηνική -σε αντίθεση με την επεισοδιακή της Αθήνας- ήταν η πορεία που πραγματοποίησαν οι μαθητές της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι εναντιώνονται στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Παιδείας και ο Κώστας Γαβρόγλου για το Νέο Λύκειο.
Οι μαθητές, σύμφωνα με το voria.gr, προσανατολίζονται πλέον σε νέα κινητοποίηση ανήμερα της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, στο πλαίσιο της μαθητικής παρέλασης.
Οι μαθητές της Θεσσαλονίκης, το πρωί της Δευτέρας, συγκεντρώθηκαν στον άξονα της Αριστοτέλους και πορεύτηκαν προς το υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης (ΥΜΑΘ), με το κεντρικό τους πανό να αναγράφει «Ρίχνουμε άκυρο στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης».
Εκεί φώναξαν συνθήματα κατά του νομοσχεδίου που προωθεί ο υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου και συζήτησαν για τα επόμενα βήματά τους, αρχής γενομένης από την 25η Μαρτίου.
«Το Λύκειο μετατρέπεται σε φροντιστήριο»
Πριν την έναρξη της πορείας, ο Ορέστης Θεοδωρίδης, μαθητής της Γ’ Λυκείου στο 1ο ΓΕΛ Μενεμένης και υπεύθυνος της συντονιστικής επιτροπής μαθητών Θεσσαλονίκης, υποστήριξε, σύμφωνα με το voria.gr, ότι «με το νέο νομοσχέδιο το Λύκειό μας θα μετατραπεί σε φροντιστήριο».
«Καλούμε όλους τους μαθητές πανελλαδικά να κρατήσουν μία στάση απέναντι στο σχέδιο νόμου» συμπλήρωσε ο 17χρονος μαθητής.
Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές αντιδρούν στη μείωση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας για τα μαθήματα κατεύθυνσης, κάνοντας λόγο για «μισή μόρφωση» και τονίζουν πως η σχετική ρύθμιση αυξάνει τις ανάγκες για φροντιστήρια, επιβαρύνοντας οικονομικά τους γονείς των μαθητών.
Μεταξύ άλλων διατάξεων, οι μαθητές στέκονται ενάντια και στο νέο πλαίσιο για το μηχανογραφικό, επισημαίνοντας πως με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο αριθμός των σχολών που μπορούν να επιλέξουν, ενώ η συμπλήρωση του μηχανογραφικού από τη Β’ Λυκείου θέτει «εμπόδια στη συνείδηση των μαθητών καθώς θα καθορίσει τουλάχιστον τα επόμενα 10 χρόνια της ζωής τους».
Προ ημερών το iefimerida δημοσίευσε όλες τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στη διαδικασία εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ που φέρνει το νέο σύστημα.