Από την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019, αρχίζουν οι νέες αιτήσεις για το Κοινωνικό Τιμολόγιο της ΔΕΗ και των λοιπών προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας.
Για να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι εάν δικαιούνται το Κοινωνικό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) ή αν μπορούν να ενταχθούν στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών θα πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Βήμα 1. Με την είσοδό τους στο σύστημα θα τους ζητηθεί να επιβεβαιώσουν τον ΑΜΚΑ τους και να συναινέσουν στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά τους , του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων τους).
Βήμα 2. Μετά την συναίνεση τους, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία τους . Επιλέγουν για ποιο ΚΟΤ θέλουν να κάνουν αίτηση.
Βήμα 3. Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
Βήμα 4. Για αιτήσεις ΚΟΤ-Α απαιτείται να έχουν εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ. Δεν ισχύει πλέον η απαίτηση επικαιροποιημένης αίτησης ΚΕΑ το τελευταίο δίμηνο. Αρκεί να υπάρχει ενεργή εγκεκριμένη αίτηση. Για ΚΟΤ-Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ.
Για αιτήσεις ΚΟΤ-Β ή ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, σε περίπτωση που το νοικοκυριό τους έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δουν αν πληρούν τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.
Βήμα 5. Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού τους , και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληρούν τα κριτήρια ή όχι.
Βήμα 6. Για να καταστούν δικαιούχοι θα πρέπει να πατήσουν το κουμπί [Υποβολή Αίτησης]. Εάν πληρούν τα κριτήρια του ΚΟΤ, εμφανίζεται και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το ΚΟΤ που αιτήθηκαν. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι απόρριψης αναλυτικά.
Κοινωνικό Τιμολόγιο: Οι αιτήσεις
Η εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ για το Κοινωνικό Τιμολόγιο (Α και Β) δε δέχεται αιτήσεις από την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019 έως την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 13.00, λόγω της διαδικασίας εκκαθάρισης των αιτήσεων από 01/08/2019, με τα οικονομικά στοιχεία του 2018.
Μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης και από την ερχόμενη Παρασκευή και ώρα 13.00, οι υποψήφιοι δικαιούχοι για ΚΟΤ-Β θα ενημερωθούν μέσω της εφαρμογής για το αποτέλεσμα, το οποίο θα είναι ένα από τα παρακάτω:
– έγκριση της αίτησης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
– απόρριψη της αίτησης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.
– μη εκκαθάριση της αίτησης (λόγω ελλιπών στοιχείων).
Στις περιπτώσεις μη εκκαθαρισμένων αιτήσεων ΚΟΤ-Β λόγω ελλιπών στοιχείων, οι υποψήφιοι δικαιούχοι θα ενημερώνονται από την εφαρμογή με σχετικό μήνυμα, προκειμένου να υποβάλλουν νέα αίτηση, ώστε να συμπληρώσουν όλα τα απαιτούμενα στοιχεία της αίτησης .
Επίσης, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκκαθάρισης και από την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα 13.00 η εφαρμογή θα δέχεται νέες αιτήσεις ΚΟΤ-Β για τις οποίες η εκκαθάριση θα γίνεται απευθείας με τα οικονομικά στοιχεία του 2018.
Σημειώνονται επιπλέον τα εξής:
α) H διαδικασία εκκαθάρισης θα εφαρμοστεί και για την ένταξη στο Μητρώο Ευάλωτων Πολιτών με αντίστοιχα αποτελέσματα με του ΚΟΤ-Β.
β) Η εφαρμογή για υποβολή αιτήσεων ΚΟΤ-Α και Μητρώου Ευάλωτων Πολιτών επίσης θα είναι ανοιχτή από την Παρασκευή 20/9/2019 και ώρα 13:00.
γ) Θα αποσταλεί μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όσους υποψήφιους δικαιούχους έχει αλλάξει το αποτέλεσμα της προσωρινής εκκαθάρισης της αίτησής τους μετά την εκκαθάριση με τα οικονομικά στοιχεία του 2018.