Κάποιοι Θησαυρίζουν στην Ελλάδα εν μέσω πανδημίας! Δείτε ποιοι είναι!

Στο οικονομικό επιτελείο έχουν επιδοθεί το τελευταίο διάστημα σε συνεχείς “μετρήσεις” για την καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών μέσα στην κρίση που προκάλεσε η πανδημία.

Πολλαπλοί οι στόχοι αυτών των μετρήσεων: πρώτον να “απομονωθούν” οι επαγγελματίες που πραγματικά έχουν πληγεί.

Μπορεί να δημιουργείται “κλίμα καταστροφής” και αυτή η καταστροφή πράγματι να έχει επέλθει σε επιχειρήσεις όπως είναι οι κινηματογράφοι, τα θέατρα, τα ταξιδιωτικά γραφεία, τα μαγαζιά ένδυσης και υπόδησης και τα εστιατόρια, ωστόσο είναι σίγουρο ότι δεν ισχύει για τις εταιρείες courier, τα σούπερ μάρκετ, τους φούρνους και τα pet shop τα οποία στην μεγάλη πλειοψηφία τους έχουν εμφανίσει σημαντική αύξηση εσόδων.

Πώς προκύπτει το συμπέρασμα;

Προς το παρόν, από την πλήρη καταγραφή των ηλεκτρονικών πληρωμών που έκαναν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Προφανώς η εικόνα δεν είναι πλήρης. Το ότι ο Έλληνας άρχισε να εξοικειώνεται με το πλαστικό χρήμα, δεν σημαίνει ότι το χρησιμοποιεί αποκλειστικά. Κάθε άλλο. Ωστόσο, είναι μια πρώτη ένδειξη η οποία θα ληφθεί υπόψη για τον σχεδιασμό των επόμενων μέτρων στήριξης που προετοιμάζει η κυβέρνηση.

Τι δείχνουν λοιπόν τα στοιχεία που έχει στα χέρια του το υπουργείο Οικονομικών από τις ηλεκτρονικές πληρωμές και σε τι αφορούν αυτά τα στοιχεία; Καταρχήν να σημειωθεί ότι η παρακάτω εικόνα σχηματίζεται από τις συναλλαγές που στέλνουν οι τράπεζες στην ΑΑΔΕ.

Είναι οι συναλλαγές μέσω καρτών και με μεταφορές χρημάτων από τραπεζικό λογαριασμό σε τραπεζικό λογαριασμό. Δεν υπάρχει εικόνα για τις πληρωμές που έγιναν με μετρητά άρα δεν υπάρχει εικόνα και για τον τελικό τζίρο της κάθε επιχείρησης. Αυτά τα στοιχεία, θα συγκεντρωθούν μόλις υποβληθούν οι δηλώσεις ΦΠΑ για τον Δεκέμβριο κάτι που θα γίνει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα, αύξηση τον Δεκέμβριο του 2020 συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχαμε:

1. Στα φαστ φουντ που εμφανίζουν αύξηση 90%. To delivery έχει δουλέψει μέσα στην καραντίνα και μάλιστα ήταν εκατοντάδες οι επιχειρήσεις εστίασης που ενώ δεν έκαναν παραδόσεις κατ’ οίκον, μπήκαν σε αυτή τη διαδικασία. Η μεγάλη αύξηση στα στοιχεία, οφείλεται βέβαια και στο γεγονός ότι διευρύνουν τα μερίδιά τους οι διάφορες πλατφόρμες εξυπηρέτησης πελατών όπου οι πληρωμές γίνονται κλυρίως ηλεκτρονικά.

2. Στα courier οι συναλλαγές εμφανίζονται αυξημένες κατά 69%. Μεγάλη άνοδο έχουν και οι εταιρείες που κάνουν επισκευές ηλεκτρονικών υπολογιστών. Χιλιάδες πολίτες και στην δεύτερη καραντίνα έβγαλαν τα παλιά μηχανήματα από τα ντουλάπια για να τα θέσουν σε λειτουργία.

3. Τα pet shop εμφανίζονται ενισχυμένα σε ποσοστό 51%. Και πάλι είναι ένα ερώτημα αν αυτό το ποσοστό θα φανεί στον τελικό τζίρο καθώς τα pet shop δεν έχουν κλείσει οπότε πρέπει να προκύψει αν υπάρχει αντίστοιχη αύξηση εσόδων και στις συναλλαγές με μετρητά.

4. Καλά έχουν πάει επίσης, οι φούρνοι (αναμενόμενο) τα μανάβικα, τα κρεοπωλεία, τα σούπερ μάρκετ και οι κάβες ποτών.

πηγή

Exit mobile version