“Όλοι όσοι αντιδρούν υπέρ των Λατινικών πότε υπέβαλαν προτάσεις για τη βελτίωση του μαθήματος; Χύνουν κροκοδείλια δάκρυα τώρα” σημειώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “Καθημερινή” ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας για τις αλλαγές που προωθεί στην Παιδεία.
“Τα γνωστικά πεδία δεν έχουν ιδεολογικό πρόσημο, όπως υπαινίσσεται ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης. Να θυμίσω ότι οι ναζί υποστήριζαν τέτοιες απόψεις.
Έτσι απαγόρευσαν τη διδασκαλία της θεωρίας της σχετικότητας του Αϊνστάιν, διότι θεωρήθηκε ότι είναι εβραϊκή και όχι αρειανή” προσθέτει.
Ο κ. Γαβρόγλου μιλώντας για το ίδιο θέμα στην εφημερίδα “Εποχή” τονίζει ότι “όπως είναι σήμερα η Γ’ Λυκείου συμβάλλει στο να καταντήσει το σχολείο πάρεργο του φροντιστηρίου.
Εμείς λέγαμε ότι αυτό πρέπει να σταματήσει άμεσα και όχι να το αφήσουμε να διαιωνίζεται” και συμπληρώνει “στόχος, είναι να ξαναποκτήσει η Γ’ Λυκείου τον εκπαιδευτικό της ρόλο και ως εκ τούτου να αποκτήσει κύρος το απολυτήριο, που μέχρι σήμερα είναι ένα χαρτί χωρίς καμία κοινωνική και εκπαιδευτική υπόσταση και αξία“.
Ο υπουργός Παιδείας δηλώνει ότι μετά από μία χρονική περίοδο διαβούλευσης, το σχέδιο για την Γ’ Λυκείου και το εξεταστικό σύστημα θα οδεύσει προς τη βουλή περί τα τέλη του έτους, εκτιμώντας ότι οι πρώτες αλλαγές θα εισαχθούν από τον Σεπτέμβριο του 2019.
Τέλος αναφερόμενος στις αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας υπογραμμίζει ότι η οδηγία που πήρε η ομάδα των ιστορικών ήταν να μην είναι γεγονοτολογική ιστορία και προσθέτει:
“Στόχος μας είναι να αποκτούν οι μαθητές συνείδηση της ιστορικότητας, να καταλαβαίνουν πως ένα συμβάν “μετατρέπεται” σε ιστορικό γεγονός. Τι σημαίνει ότι το μάθημα Ιστορία δεν είναι μια εγκυκλοπαίδεια, αλλά ένα μάθημα όπου συγκρούονται διαφορετικές ερμηνείες“.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ