Για ποιο λόγο έχει γίνει φθηνότερη η βενζίνη, πώς το παγκόσμιο εμπόριο αργού πετρελαίου την επηρεάζει και πότε θα δούμε μέση τιμή κάτω των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Μετά από αρκετούς μήνες συνεχούς αύξησης της τιμής της βενζίνης, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται στα πρατήρια της χώρας μια ελαφριά μείωση. Η πτωτική τάση είναι έκδηλη και στα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με τα οποία η μέση τιμή αγοράς του λίτρου αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στην Αττική διαμορφώνεται πια γύρω στα 2,1 ευρώ.
Το συγκεκριμένο ποσό μπορεί πράγματι να μοιάζει αρκετά υψηλό συγκριτικά με τις τιμές της βενζίνης προ της ενεργειακής κρίσης, ωστόσο, η μείωση είναι αισθητή. Αυτό μπορεί να το αντιληφθεί κανείς από το γεγονός πως πριν από έναν περίπου μήνα, στις 17 Ιουνίου 2022, η μέση τιμή στη χώρα είχε διαμορφωθεί στα 2,426 ευρώ το λίτρο. Μια τιμή που είχε σπάσει όλα τα ρεκόρ ακρίβειας στη χώρα.
Για ποιο λόγο, όμως, παρατηρείται αυτή η αποκλιμάκωση στην τιμή της βενζίνης, ποιοι παράγοντες οδήγησαν σε αυτή και πόσο φθηνότερα αναμένεται να αγοράζουμε το καύσιμο τους επόμενους μήνες;
Γιατί έγινε φθηνότερη η βενζίνη
The Crude oil price has dropped about 20% since June, but petrol prices haven't. pic.twitter.com/frvOdWohWp
— Gordon Hudson (@gordonhudsonnu) July 25, 2022
Η πτωτική τάση της τιμής της βενζίνης ξεκίνησε από τα τέλη Ιουνίου και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, ο κυρίαρχος λόγος που αυτή έχει συμβεί, είναι η πτωτική τάση στις τιμές του αργού πετρελαίου της παγκόσμιας αγοράς.
Αξίζει να σημειωθεί πως το τελευταίο διάστημα η τιμή του Μπρεντ, η οποία χρησιμοποιείται ως βάση για τον ορισμό της τιμής των 2/3 του παγκοσμίου πετρελαίου, έχει πέσει κάτω από το όριο των 100 ευρώ ανά βαρέλι.
Η διαρκής μείωσης της τιμής του βαρελιού πετρελαίου έχει οδηγήσει και σε φθηνότερη βενζίνη στα πρατήρια της χώρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, σήμερα βρισκόμαστε στα επίπεδα του περασμένου Μαΐου και η πτωτική τάση δείχνει πως ίσως επιστρέψουμε σταδιακά και στις τιμές του περασμένου Απριλίου.
Σύμφωνα, ωστόσο, με τους ειδικούς, είναι ακόμη πολύ νωρίς να μιλάμε για μέση τιμή της βενζίνης κάτω των 2 ευρώ ανά λίτρο, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο ακόμη είναι εύθραυστο από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και τον καλπάζοντα πληθωρισμό (12% στην Ελλάδα).
Μεγάλη πτώση στον τζίρο των πρατηρίων
Μπορεί η τιμή της βενζίνης να αυξήθηκε, ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, οι ιδιοκτήτες των πρατηρίων υγρών καυσίμων στην Αττική και σε ολόκληρη τη χώρα έχουν δει τεράστια μείωση του τζίρου τους.
«Έχουμε καταγράψει την πιο μεγάλη πτώση τζίρου στα πρατήρια υγρών καυσίμων τα τελευταία 8 χρόνια, που ξεπερνά το 20%» σημείωσε σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, προσθέτοντας πως όσο η τιμή πλησιάζει τα 2 ευρώ, τόσο μικρότερο θα είναι το εύρος μείωσης του καυσίμου εξαιτίας του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Την ίδια ώρα, αναμένεται εντός των επόμενων ωρών να ανοίξει η πλατφόρμα αιτήσεων για το Fuel Pass 2. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η λίστα των δικαιούχων αναμένεται να διευρυνθεί και να συμπεριλαμβάνει πια όσους έχουν ετήσιο εισόδημα έως και 45.000 ευρώ, ενώ το μέγιστο ποσό καταβολής θα φτάσει έως και τα 100 ευρώ.
Πηγή: oneman