Ξένες εταιρείες πολιορκούν τον μεγαλύτερο τυροκόμο της Ελλάδας. Πρόταση για δημιουργία εργοστασιακής μονάδας στην Κίνα.
Προτάσεις επιχειρηματικής συνεργασίας έχει δεχθεί στη διάρκεια των τελευταίων μηνών ο γαλακτοκομικός όμιλος Τυράς των αδελφών Δημήτρη και Μιχάλη Σαράντη, τόσο από ευρωπαϊκούς όσο και από κινεζικούς ομίλους τροφίμων.
Οι προτάσεις αυτές βρίσκονται στο πρωταρχικό στάδιο της διατύπωσής τους και ως εκ τούτου, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», είναι πρόωρη κάθε πιθανότητα για την εξέλιξή τους.
Πηγές του ομίλου έλεγαν χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για ιδέες που δεν έχουν γίνει αποδεκτές αλλά ούτε έχουν απορριφθεί, απλώς τις ακούμε».
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι οι προτάσεις αυτές διατυπώνονται σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από δύο βασικά στοιχεία: η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε διαδικασία ανάκαμψης και οι Κινέζοι έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να επενδύσουν περίπου 1 τρισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή αγορά.
Είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση αναζητούν επιχειρήσεις και ομίλους που χαρακτηρίζονται από ευρωστία και έχουν ισχυρές προοπτικές. Μία από αυτές τις προτάσεις κάνει λόγο για εκχώρηση σημαντικού μειοψηφικού ποσοστού της Τυράς σε κινεζική εταιρεία και παράλληλα τη δημιουργία εργοστασιακής μονάδας στην Κίνα.
Ο όμιλος Τυράς είναι μια σημαντική περίπτωση του κλάδου των γαλακτοκομικών. Και αυτό γιατί το 2016 πέρασε στη δεύτερη θέση του κλάδου, πίσω από τη ΦΑΓΕ, παρά το γεγονός ότι αναπτύχθηκε τα τελευταία 17 χρόνια.
Πριν από 17 χρόνια η εταιρεία Τυράς από τα Τρίκαλα με δάνειο από την Alpha Bank εξαγόρασε τον συνεταιριστικό όμιλο Όλυμπος στη Λάρισα και το 2008 απέκτησε από την Αγροτική Τράπεζα και τη γαλακτοβιομηχανία Ροδόπη στη Θράκη.
Διαθέτει 5 εργοστάσια. Ένα στα Τρίκαλα (Τυράς), ένα στη Λάρισα (Όλυμπος), ένα στην Ξάνθη (Ροδόπη) και από ένα σε Βουλγαρία και Ρουμανία.
Η εταιρεία έχει εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο την ευνοϊκή συγκυρία της ζήτησης για το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού αλλά και το γεγονός ότι η φέτα στην ευρωπαϊκή αγορά εκτός από επώνυμη έχει καταστεί ως ένα ισχυρό προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.
Πηγές: newsbeast.gr, «Βήμα της Κυριακής»