Απαντήσεις στο μυστήριο της Πάτρας αναζητούν οι αρχές.
Η Τζωρτζίνα, η Μαλένα και η Ίριδα Δασκαλάκη έφυγαν από τη ζωή με διαφορά τριών ετών σε μία υπόθεση που έχει σοκάρει το πανελλήνιο.
Για τον θάνατο της Τζωρτζίνας έχει ασκηθεί δίωξη στην Ρούλα Πισπιρίγκου.
Η μητέρα των τριών κοριτσιών θα κληθεί ως ύποπτη και για τους θανάτους των άλλων δύο κοριτσιών Όπως φαίνεται, η 9χρονη Τζωρτζίνα «μιλούσε» μέσα από τις ζωγραφιές της. Σύμφωνα με το «Live news» όσα αποτύπωνε το μικρό κορίτσι στο χαρτί δίνουν μία εικόνα για το τι συνέβαινε το σπίτι της οικογένειας. Μία από αυτές, ζήτησε η ανακρίτρια να αναλυθεί από ειδικό πραγματογνώμονα.
Πρόκειται για την ζωγραφιά που είχε κάνει το μικρό κορίτσι έναν περίπου μήνα μετά τον θάνατο της Μαλένας.
Η ζωγραφιά απεικονίζει 4 φιγούρες. Στα αριστερά βρίσκεται η Ρούλα και ο Μάνος ενώ στη δεξιά μεριά η Τζωρτζίνα και η Μαλένα. Η κεντρική και πιο έντονη φιγούρα, η μαύρη, που έχει ακουστεί ότι απεικονίζει την Πισπιρίγκου, τελικά είναι αυτή του πατέρα, η οποία μάλιστα κρατά το χέρι της 6,5 ετών τότε Τζωρτζίνας.
Η Τζωρτζίνα τοποθετεί την μητέρα σε μια απόσταση από την ίδια, αναζητώντας το στήριγμα του πατέρα. Τα χέρια της μητέρας είναι τόσο αχνά που δεν μπορεί να κρατήσει κανέναν. Το πρόσωπο της Μαλένας είναι μουτζουρωμένο και με αυτό τον τρόπο ίσως εκφράζει τα ερωτήματα για την νεκρή αδελφή της.
Οι ζωγραφιές «μίλησαν»
«Δεν θα μπορούσε να αποτυπώσει πιο καλά ένα παιδί την κραυγή βοήθειας για να δούμε τι συμβαίνει μέσα στο σπίτι της» είχε δηλώσει μεταξύ άλλων η παιδοψυχολόγος, Χριστίνα Μπογιατζή.
Αυτή είναι μια από τις επίμαχες ζωγραφιές που η 18η τακτική ανακρίτρια ζήτησε από την πραγματογνώμονα να αναλύσει. Κι αυτό γιατί η Τζωρτζίνα τη ζωγράφησε 1 μήνα μετά τον θάνατο της αδελφής της, Μαλένας.
Η ζωγραφιά απεικονίζει 4 φιγούρες. Στα αριστερά βρίσκεται η Ρούλα και ο Μάνος ενώ στη δεξιά μεριά η Τζωρτζίνα και η Μαλένα. Η κεντρική και πιο έντονη φιγούρα, η μαύρη, που έχει ακουστεί ότι απεικονίζει την Πισπιρίγκου, τελικά είναι αυτή του πατέρα, η οποία μάλιστα κρατά το χέρι της 6,5 ετών τότε Τζωρτζίνας.
Η Τζωρτζίνα τοποθετεί την μητέρα σε μια απόσταση από την ίδια, αναζητώντας το στήριγμα του πατέρα. Τα χέρια της μητέρας είναι τόσο αχνά που δεν μπορεί να κρατήσει κανέναν. Το πρόσωπο της Μαλένας είναι μουτζουρωμένο και με αυτό τον τρόπο ίσως εκφράζει τα ερωτήματα για την νεκρή αδελφή της. Δεν γνωρίζουμε εάν της επιτράπηκε να πενθήσει την μικρή της αδελφή.
Για τη ζωγραφιά που υπάρχει στην πίσω όψη του χαρτιού, στην οποία ένας ενήλικας έγραψε:
«Στην μαμά μου που πετάει, χρόνια πολλά. Σε ευχαριστώ για όλα και είσαι η καλύτερη μαμά του κόσμου».
Η παιδοψυχολόγος γράφει στην έκθεση της: Όταν σε μια ζωγραφιά παιδιού υπάρχει φανερή παρέμβαση ενήλικα τίθενται ερωτήματα εάν αποτελεί αυθόρμητο σχέδιο. Η μητέρα είπε ότι το έγραψε η δασκάλα του παιδιού για τη γιορτή της μητέρας. Της ήταν πιο εύκολο να βάλει τον εαυτό της σε κεντρική θέση, λέγοντας ότι γιόρταζε. Επικεντρώθηκε σε μια γιορτή σε μια στιγμή μάλιστα που υπάρχει ο πρόσφατος θάνατος του παιδιού της. Η Τζωρτζίνα όμως όπως φαίνεται δεν γιόρταζε αλλά πενθούσε για τον χαμό της αδελφής της. Ζωγράφισε δυο φιγούρες μέσα σε δύο καρδιές και έναν μεγάλο κύκλο σαν μπαλκόνι να τις περικλείει. Μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι είναι μαζί στο μπαλκόνι γιατί ίσως και η ίδια να νοιώθει την απειλή του θανάτου. Ίσως φοβάται ότι μπορεί να της συμβεί το ίδιο.
Το πόρισμα την «ξεγυμνώνει»
Αντιλαμβάνεται τα παιδιά ως ναρκισσιστική προέκταση της. Στερείται ουσιαστικού συναισθήματος και οι σκέψεις της γυρνούν γύρω από τον Μάνο Δασκαλάκη.
54 σελίδες ήταν αρκετές για να «ξεγυμνώσει» η ειδική πραγματογνώμονας τη Ρούλα Πισπιρίγκου τονίζοντας ότι εμφανίζει έντονες ιδέες μεγαλείου που συνδέεται με την δημοσιότητα- διασημότητα.
«Πέφτει σε αντιφάσεις, διχοτομήσεις και οι πληροφορίες που δίνει δεν είναι αξιόπιστες» θα καταλήξει η κλινική ψυχολόγος με την αφήγησή της να μην φαίνεται αληθοφανής στην προσπάθεια της να διαψεύσει την οδυνηρή πραγματικότητα.
Ο ιατροδικαστής, Γρηγόρης Λέων μίλησε στην εκπομπή LIVE NEWS και στον Νίκο Ευαγγελάτο αναφορικά με τους θανάτους και των τριών παιδιών.
Ερωτώμενος για το ενδεχόμενο εκταφής κάποιου από τα τρία παιδιά προκειμένου να προστεθούν νέα στοιχεία, απάντησε πως είμαστε βέβαιοι για τα αίτια και τους μηχανισμούς των θανάτων.
«Στην Τζωρτζίνα το μόνο που παραμένει ανοιχτό, το οποίο δεν αφορά το θέμα της ανθρωποκτονίας, ουσιαστικά είναι τα δύο προηγούμενα επεισόδια, τα οποία δυστυχώς είναι μια δύσκολη διαδικασία και ίσως να μην καταφέρουμε ποτέ να τα διαλευκάνουμε ποτέ» συμπλήρωσε.
Επισήμανε πως οι απόπειρες που έγιναν ενάντια στο 9χρονο κορίτσι αποτελούν ξεχωριστές κατηγορίες, ακόμη και ποινικά, είναι άλλα αδικήματα, τα οποία ενδεχομένως να μην μπορούν να διαλευκανθούν ως προς το μέσο.