Σε βασικό μοχλό πίεσης σε βάρος των «μικροοφειλετών» με χρέη έως 3.000 ευρώ -οι οποίοι αποτελούν περίπου το 84% του συνόλου των οφειλετών των 90,5 δισ. ευρώ- εξελίσσονται οι κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων, σύμφωνα με το σχεδιασμό και τη στρατηγική που ακολουθεί η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της τακτικής των κατασχέσεων σε περιουσίες, καταθέσεις και εισοδήματα οφειλετών του Δημοσίου, θεωρούνται ικανοποιητικά από τους επιτελείς του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι προχωρούν στην αναβάθμιση του «όπλου» προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι των εισπράξεων από παλαιά και νέα χρέη.
Οι ρυθμοί με τους οποίους οι φορολογικές αρχές επιβάλλουν κατασχέσεις σε περιουσίες, έχουν εντατικοποιηθεί το τελευταίο διάστημα, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
Συνολικά τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, δηλαδή οι κατασχέσεις σε περιουσιακά στοιχεία, καταθέσεις και εισοδήματα των οφειλετών του Δημοσίου, αυξήθηκαν από 695.074 σε 774.282 από τις αρχές του έτους.
Δηλαδή, μέσα στους πρώτους επτά μήνες του 2016 επιβλήθηκαν 79.208 νέες κατασχέσεις. Μόνο τον Ιούλιο οι νέες κατασχέσεις ανήλθαν σε 18.476!
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι ο ρυθμός με τον οποίο επιβάλλονται πλέον οι κατασχέσεις, έχει φθάσει περίπου τις 800 ανά εργάσιμη μέρα!
Οι κατασχέσεις λογαριασμών στρέφονται στο σύνολο των οφειλετών, χωρίς να γίνεται διάκριση σε «μικρούς» και «μεγάλους» από την στιγμή που οι υποθέσεις αφορούν μη ρυθμισμένα ληξιπρόθεσμα χρέη.
Ο αριθμός τους μάλιστα, αναμένεται να αυξηθεί αλματωδώς τους επόμενους μήνες, όσο αυξάνονται οι οφειλές αλλά και ο αριθμός των φορολογουμένων με ληξιπρόθεσμα χρέη.
Οι οφειλέτες αυξήθηκαν κατά 125.590 ή κατά 3,13% μόνο τον Ιούλιο του 2016. Τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα που έχουν φορτωθεί με ληξιπρόθεσμα χρέη προς τις Δ.Ο.Υ., έφθασαν σε 4.128.962 στο τέλος Ιουλίου από 4.003.372 στο τέλος Ιουνίου του τρέχοντος έτους.
Από τα 90,428 δισ. ευρώ του συνολικού ποσού των ληξιπρόθεσμων χρεών προς τις Δ.Ο.Υ., τα 56 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 62%, είναι χρέη που δημιουργήθηκαν την χρονική περίοδο από την 1η-1-2011 έως την 31η-7-2016.
Από το σύνολο των 4.128.962 οφειλετών του Δημοσίου, μόνο σε 1.573.858 είναι δυνατό να επιβληθούναναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Κι από αυτούς οι υπηρεσίες της Γ.Γ.Δ.Ε. έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να επιβάλουν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης σε 774.282, δηλαδή στο 49,20%.
Από τα νέα χρέη (από τις αρχές του έτους) των 7,618 δισ. ευρώ η ΓΓΔΕ, έχει καταφέρει μέσω ρυθμίσεων και μπαράζ κατασχέσεων να εισπράξει 1,079 δισ. ευρώ. Από τα παλαιά ληξιπρόθεσμα των 82,81 δισ. ευρώ οι εισπράξεις από τις αρχές του έτους ανέρχονται σε 1,674 δισ. ευρώ με τον ετήσιο στόχο να ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ.
Από τα στοιχεία της Γ.Γ.Δ.Ε. προκύπτει επίσης ότι 1.668 φορολογούμενοι, που εντοπίστηκαν στο επτάμηνο του έτους να οφείλουν συνολικά ληξιπρόθεσμα χρέη 2,358 δισ. ευρώ στο Δημόσιο κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με ποινικές διώξεις και ποινές φυλάκισης για μη εμπρόθεσμη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο, αλλά και με κατηγορίες για ξέπλυμα «μαύρου» χρήματος.
Πρόκειται για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που έχουν καθυστερήσει να πληρώσουν ποσά φόρων άνω των 50.000 ευρώ για πάνω από 4 μήνες από την ημερομηνία λήξης των προβλεπόμενων προθεσμιών με αποτέλεσμα να έχουν υποβληθεί εναντίον τους μηνυτήριες αναφορές από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. για το αδίκημα της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο.
Προληπτικές κατασχέσεις…
Η ΓΓΔΕ φέρεται αποφασισμένη να χρησιμοποιήσει το «όπλο» των κατασχέσεων, αλλά και των πλειστηριασμών, ακόμα και προληπτικά προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα εισπρακτικά αποτελέσματα και να ικανοποιήσει το στόχο για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης στο 55% των οφειλετών του Δημοσίου.
Με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο της ΓΓΔΕ, έχουν ξεκινήσει:
• Προληπτικές κατασχέσεις για εξαιρετικές περιπτώσεις πριν καν καταστούν ληξιπρόθεσμες οι οφειλές.
• Κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και πλειστηριασμοί ακινήτων για το 55% των οφειλετών του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων.
• Αύξηση κατά 10% κατασχέσεων-πλειστηριασμών για χρέη στα τελωνεία.
• Εκκαθάριση εκκρεμών περιπτώσεων – βεβαίωση οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας.
• Αυτοματοποίηση συμψηφισμού οφειλών προς και από το Δημόσιο.
Ο νόμος και ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων προβλέπει τη διενέργεια αυτεπάγγελτων αυτόματων συμψηφισμών ανάμεσα σε χρέη και απαιτήσεις κατά του δημοσίου, πλην όμως, μέχρι τώρα τουλάχιστον, ο αυτεπάγγελτος συμψηφισμός δεν υλοποιείται για «τεχνικούς λόγους», οι οποίοι δεν είναι άλλοι από τον έλεγχο των επιστροφών και κατ’ επέκταση της επίτευξης του στόχου των εσόδων.
Συνεπώς ο φορολογούμενος θα πρέπει να σπεύσει στην εφορία του και να υποβάλλει αίτηση συμψηφισμού. Αν δεν υποβληθεί η αίτηση- στην περίπτωση του ΕΝΦΙΑ για παράδειγμα- ο φορολογούμενος καλείται να καταβάλλει πρώτα και τις πέντε δόσεις του φόρου και στη συνέχεια από το τέλος Ιανουαρίου και μετά να περιμένει την επιστροφή φόρου εισοδήματος.
Η πρακτική που ακολουθείται είναι να μην δίνεται εντολή επιστροφής φόρου εάν υπάρχουν τρέχουσες ακόμα και μη ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Πηγή: Euro2day.gr
Τώρα όλες οι ειδήσεις του alldaynews.gr στο Google News.
To «alldaynews.gr» αποποιείται κάθε ευθύνη από τις αναδημοσιεύσεις άρθρων τρίτων ιστοσελίδων, για τα οποία (άρθρα) την ευθύνη την έχει ο υπογράφων ως πηγή.