«Ας έρθει η Κεραμέως σε ένα Νηπιαγωγείο να δει αν μπορούν να εφαρμοστούν όσα λέει»

Εκπαιδευτικοί εκνευρισμένοι, χαμένοι στη μετάφραση της αριθμητικής και των μέσων όρων, γονείς μπερδεμένοι και ανήσυχοι για την ασφάλεια των παιδιών τους (και των ίδιων), ανακοινώσεις, ερωτοαπαντήσεις, σημαντικές ενστάσεις και χωρίς την πιο “βασική λεπτομέρεια”: Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, τα οποία θα κληθούν να λειτουργήσουν με πλήρη ετοιμότητα και ασφάλεια, έχοντας όμως διάστημα προετοιμασίας μίας ή δύο εβδομάδων.

Οι προβληματισμοί για το πλάνο του Υπουργείου Παιδείας έχουν αντιστρόφως ανάλογη πορεία με την ηλικία των μαθητών, αφού όσο αυτή φθίνει τόσο αυξάνονται οι ενδοιασμοί για τη λειτουργικότητα και τη δέσμευση για ομαλή και ασφαλή υλοποίησή του.

Στις ακόμη πιο μικρές ηλικίες δε, όπως στην προσχολική αγωγή, παρατηρείται αντιφατικότητα ως προς τη χρήση της μάσκας, αφού όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΥΠΑΙΘ “κατά τη διάρκεια του φαγητού, του παιχνιδιού σε ανοικτό χώρο καθώς και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/άθλησης δεν συστήνεται η χρήση μάσκας”, ενώ τίθενται σημαντικά ερωτήματα για τη διατήρηση των αποστάσεων αλλά και για τις επιπτώσεις που μπορούν να προκαλέσουν αυτά τα μέτρα στην ψυχολογία νηπίων.

Η Δέσποινα Αποστολίδου, Διευθύντρια του 3ου Νηπιαγωγείου Κηφισιάς, απαντά στο news247.gr σε μερικά από αυτά, καταθέτοντας σοβαρές ενστάσεις για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη και τη χρήση της μάσκας.

Συμφωνείτε με το άνοιγμα των σχολείων στις 7 ή 14 Σεπτέμβρη;

“Συμφωνώ να ανοίξουν τα σχολεία, αρκεί να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, με πρόσθετες καθαρίστριες, αντισηπτικά και φυσικά με λιγότερα παιδιά στα τμήματα. Όχι 25 παιδιά που είπε η κυρία Κεραμέως. Να τα πάει 17 ή 15.

Εμείς, μαζί με το 9ο Νηπιαγωγείο με το οποίο συστεγαζόμαστε έχουμε 4 τμήματα.

Τα δύο είναι με 23 παιδιά γιατί έχουμε και παιδάκια με παράλληλη στήριξη και τα άλλα δύο με 25.

Μέχρι στιγμής δηλαδή γιατί Σεπτέμβριο γίνονται και πρόσθετες κινήσεις. Εμείς δηλαδή σίγουρα θα έχουμε παραπάνω”.

Αυτή είναι και η βασική σας διαφωνία με τα μέτρα του υπουργείου;

“Αυτό που θέλουμε είναι αρχικά να μειωθούν τα παιδιά στα τμήματα.

Η κυρία Κεραμέως είπε για 17 παιδιά αρχικά, αλλά πήρε ως μέσο όρο από όλα τα σχολεία όλης της Επικράτειας.

Όταν το κέντρο της Αθήνας και εμείς εδώ είμαστε 23 ή 25, ή σε άλλα νηπιαγωγεία έχουν 28 παιδιά ανά τμήμα, δεν μπορεί να μιλά για 20-25 παιδιά.

Και αυτή την αλλαγή δυστυχώς την έκανε η κυρία Κεραμέως.

Έκανε τραγικό λάθος που έβαλε 25 παιδιά στο τμήμα. Στο νομοσχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για 22 παιδιά είχε συμφωνήσει η Νέα Δημοκρατία. Και ήρθε η κυρία Κεραμέως και το άλλαξε στον χρόνο πάνω!”.

Η χρήση της μάσκας και η τήρηση αυτού του μέτρου σας προβληματίζει;

“Για τη μάσκα το ιδανικό θα ήταν να υπάρχουν πολύ λιγότερα παιδιά στο τμήμα ώστε να μπορούσαμε να το διαχειριστούμε.

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχουν παιδάκια που θα δυσκολεύονται με τη μάσκα.

Δεν υπάρχει περίπτωση να μη χρειαστούν βοήθεια. Οπότε καταλαβαίνετε ότι αυτό δεν μπορείς να το διαχειριστείς στα 25 παιδιά. Στα 15 μπορείς, στα 25 δεν μπορείς.

Θα έπρεπε να το έλεγαν από πιο νωρίς επίσης ώστε να είχαν ένα διάστημα οι γονείς να εκπαιδεύσουν τα παιδιά, να είχαν συνηθίσει λίγο τα παιδάκια, γιατί δεδομένα δεν έχουν συνηθίσει και δεν βοηθά και η ζέστη. Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μικρά παιδάκια 4-5 ετών.

Αν υπήρχε η δυνατότητα να μειωθούν τα παιδιά ανά τμήμα εκεί θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε πιο εύκολα και το θέμα της μάσκας.

Άλλο να έχεις να διαχειριστείς 15 παιδιά, εκ των οποίων τα 5 ή τα 10 θα ήταν εκπαιδευμένα από το σπίτι τους και θα σου έμενε με γλυκό τρόπο να εκπαιδεύσεις τα υπόλοιπα και άλλο να πρέπει να εκπαιδεύσεις για τη μάσκα 25 παιδιά.

Επίσης, στο Νηπιαγωγείο μας, υποχρεωτικά την ώρα του φαγητού, που διαρκεί μισή ώρα 10:30 με 11 π.μ., η μάσκα θα βγαίνει από τα παιδιά.

Πώς θα τρώνε τα παιδιά; Εκεί τι θα γίνεται;

Αυτοί που τα σκέφτονται όλα αυτά δεν έχουν μπει σε τάξη”.

Τι οδηγίες σας έχουν δοθεί σχετικά με τον προαύλιο χώρο;

“Δεν μας έχουν πει κάτι διαφορετικό προς το παρόν. Είμαστε στα περσινά δεδομένα.

Εμείς έχουμε μεγάλο προαύλιο χώρο, από την άλλη όμως δεν μπορούν να συνωστίζονται τα παιδιά από όλα τα τμήματα γιατί είναι περίπου 100 παιδιά.

Δεν μπορεί να βγαίνει μία νηπιαγωγός με 25 παιδιά και να επιβλέπει σε όλη την περίμετρο του νηπιαγωγείου τα παιδιά. Δύο μάτια έχουμε, όχι τέσσερα”.

Όλη αυτή η σύγχυση με τον αριθμό των παιδιών δεν δυσκολεύει την προετοιμασία σας για το άνοιγμα;

“Πέρυσι μετά το Πάσχα που λειτουργήσαμε, μας ήρθαν οι οδηγίες πώς θα τρώνε τα παιδιά και πώς θα συγχρωτίζονται στο διάλειμμα.

Ήταν πολύ διευκρινιστικές και δεν είχαμε δυσκολία να το κάνουμε. Τότε, όμως, τα πράγματα ήταν καλύτερα.

Τώρα είναι χειρότερα. Πέρυσι για παράδειγμα οι οδηγίες ήταν ότι δεν παίζουν ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κυνηγητό, είχαμε κλείσει τις τραμπάλες, τις τσουλήθρες.

Θα μου πείτε βέβαια τι κάνατε. Πηγαίναμε όταν έρχονταν τα παιδιά εναλλάξ –κι αυτή ήταν μια καλή λύση- και πηγαίναμε μία βόλτα όλοι μαζί στην αυλή και τους μιλάγαμε.

Επίσης δεν έπρεπε να αγγίζουν πράγματα. Και να σας πω και κάτι; Δεν το κάνανε όλα τα παιδάκια.

Φαντάζομαι κάπως έτσι θα είναι και φέτος. Αλλά τώρα τα πράγματα θα είναι διαφορετικά γιατί και ο καιρός θα είναι διαφορετικός.

Δεν θα είναι τόσο εύκολο να παίρνεις τα παιδιά και να τα πηγαίνεις γύρω-γύρω στην αυλή.

Κι εμείς έχουμε μεγάλη ευθύνη, γι’ αυτό κι θέτουμε συνεχώς πολλά ερωτήματα και ζητάμε τη συνεργασία του Δήμου”.

Τι λαμβάνετε από τους γονείς για τη μάσκα και όλες τις συνθήκες που επικρατούν;

“Οι γονείς ανησυχούν πάρα πολύ. Είναι όλοι πάρα πολύ ανήσυχοι. Κάποιοι που έχουν παιδιά στα προνήπια λένε δεν θα τα στείλουν.

Τους προβληματίζει πολύ και το θέμα της μάσκας. Μία μαμά μου είπε ότι αν το παιδί της φορέσει μάσκα δεν θα μπορεί καν να πάει τουαλέτα γιατί ντρέπεται και δεν μιλάει.

Μου είπε ότι τη μαντεψιά θα έπρεπε να την κάνω από το πρόσωπό του”.

Οι δεδομένες συνθήκες μπορούν να έχουν επιπτώσεις στην ψυχολογία των παιδιών:

“Φυσικά και θα έχουν επιπτώσεις. Εγώ πιστεύω ότι τα περισσότερα παιδιά θα αντιδράσουν.

Όταν έρχονται 25 παιδάκια σε ένα τμήμα με αυτές τις συνθήκες και κάποια είναι και χαμένα στο διάστημα, ειδικά στο προνήπιο που μπορεί για πρώτη φορά να αποχωρίζονται τους γονείς τους, καταλαβαίνετε ότι τη δασκάλα τη βλέπουν σαν μαμά.

Αν, λοιπόν, πάρεις ένα παιδάκι και το βάλεις μέσα σε μία τέτοια αίθουσα 25 παιδιών με μία δασκάλα που θα φοράει μάσκα όπως και όλα τα παιδιά επίσης, δεν θα μπορούν να αναγνωρίζουν την επόμενη μέρα ποιο παιδάκι είναι ποιο.

Δεν θα μπορούν να κάνουν μία φιλία. Άλλο να φοράει η δασκάλα μάσκα, άλλο να φορούν μάσκα και τα 25 παιδιά.

Ο ρόλος του νηπιαγωγείου είναι περισσότερο κοινωνικός παρά μαθησιακός.

Θέλει να τα κοινωνικοποιήσει, να τα φέρει σε επαφή με άλλα παιδιά.

Δεν θα μπορέσει με τίποτα να πετύχει φέτος αυτόν τον στόχο. Και σας το λέω αυτό και για έναν λόγο παραπάνω.

Τα παιδιά τις πρώτες μέρες θέλουν να αγγίξουν τη δασκάλα. Εμένα μου λέγανε κυρία να σας πάρω μία αγκαλιά;

Το ιδανικό θα ήταν η κυρία Κεραμέως να έρθει μία μέρα σε ένα νηπιαγωγείο να δει πώς είναι.

Εγώ θα στείλω επιστολή το Υπουργείο και θα ζητήσω να πάει σε ένα νηπιαγωγείο με 20 παιδιά, ούτε καν με 25.

Κι αν όλα αυτά που λέει στα λόγια μπορούν να εφαρμοστούν εγώ θα σκίσω το πτυχίο μου”.

Πηγή: news247.gr

Exit mobile version