Οι 3 αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας που έρχονται από φέτος -Τι είναι ο φόρος δακτυλίου

Οι  κυβερνητικές αποφάσεις για το τι θα γίνει  ακριβώς με τα τέλη κυκλοφορίας  αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, όπως έχει πει ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ωστόσο, από ότι φαίνεται, στο υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζουν να θέσουν σε εφαρμογή κάποιες αλλαγές ήδη από φέτος. 

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Εθνος», το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει μια σειρά αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας από φέτος. Ανάμεσα σε αυτές, η επιβολή τελών σε αντιρρυπαντικά αυτοκίνητα, η αλλαγή κλίμακας σε άλλα, αλλά και η μείωση σε ορισμένη κατηγορία αμαξιών. Την ίδια ώρα σχεδιάζεται η επιβολή φόρου δακτυλίου από την οποία το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι μπορούν να μπουν στα ταμεία του κράτους πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Φόρος δακτυλίου

Ενα από τα σενάρια που κυκλοφορούν θέλει το ΥΠΟΙΚ να σχεδιάζει να επιβάλλει ειδικό φόρο δακτυλίου, ο οποίος κυρίως θα επιβαρύνει όσους έχουν παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα και κινούνται στον μικρό δακτύλιο.Συγκεκριμένα θα επιβάλλεται σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη. Το κόστος του τέλους δακτυλίου βάσει της οδηγίας ρύπων στην οποία ανήκει κάθε αυτοκίνητο και θα ανέρχεται από 20 ευρώ  έως 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα, ενώ στα φορτηγά ίσως φτάσει και τα 350 ευρώ. Το μέτρο δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.

Στο στόχαστρο τα αντιρρυπαντικά 

Από εκεί και πέρα, αυτοί που φαίνεται ότι θα πληρώσουν το «μάρμαρο», είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1.1.2010.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι:

Σημειώνεται ότι σήμερα δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Αλλαγές και στα τέλη που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων

Την ίδια ώρα εξετάζονται και αλλαγές συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας που υπολογίζεται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων Ανάμεσα στις προτάσεις είναι η αύξηση των συντελεστών από 10% έως 50%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις προβλέπονται για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και πάνω από 1.800 κυβικά. Το μέτρο αυτό αφορά 410.000 ιδιοκτήτες.

Μειώσεις για τα παλιά αυτοκίνητα

Πάντως, το σχέδιο περιλαμβάνει και μείωση τελών κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα, πάνω από 2.000 ή 2.500 κυβικά.

Στόχος αυτού του μέτρου είναι να σταματήσει το φαινόμενο της… μαζικής κατάθεσης πινακίδων, εξαιτίας του οποίου κόβονται έσοδα από το κράτος.
iefimerida.gr

Exit mobile version