Μαχαίρι σε οδοιπορικά και εκτός έδρας σε όλο το Δημόσιο

Την ουσιαστική κατάργηση της ημερήσιας αποζημίωσης που καταβάλλεται στους δημοσίους υπαλλήλους τους εκπαιδευτικούς τους και στρατιωτικούς για εκτός έδρας μετακινήσεις με αυθημερόν επιστροφή προβλέπει το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών που ανήρτησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Μάρδας, για δημόσια διαβούλευση στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα www.opengov.gr.

Επίσης σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσπίζονται αυστηρότερες προϋποθέσεις για την καταβολή εξόδων διανυκτέρευσης, με συνέπεια να περιορίζονται πλέον σημαντικά οι περιπτώσεις υπαλλήλων που θα αποζημιώνονται από την υπηρεσία τους για διανυκτερεύσεις εκτός έδρας. Παράλληλα, προβλέπονται δραστικές περικοπές και καταργήσεις στις μη μισθολογικές παροχές για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους στο στενό και ευρύτερο δημόσιο .

Μεταξύ των άλλων, καταργούνται παροχές που αφορούν ασφαλιστήρια συμβόλαια, προγράμματα περίθαλψης, μειωμένα εισιτήρια σε μέσα μεταφοράς και δωρεάν κάρτες διαδρομών. Συγκεκριμένα με το άρθρο 11 του προσχεδίου προβλέπεται ότι για να καταβληθεί ημερήσια αποζημίωση 20 ευρώ, σε περίπτωση εκτός έδρας μετακίνησης υπαλλήλου ή λειτουργού του Δημοσίου και αυθημερόν επιστροφής του, θα πρέπει η απόσταση του προορισμού από την έδρα της υπηρεσίας να είναι μεγαλύτερη από 160 χιλιόμετρα σε περίπτωση χρήσης ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου (Ι.Χ. αυτοκινήτου) ή υπηρεσιακού αυτοκινήτου ή μεγαλύτερη από 120 χιλιόμετρα σε περίπτωση μετακίνησης με συγκοινωνιακό μέσο ή μεγαλύτερη από 20 ναυτικά μίλια για μετακινήσεις από την ηπειρωτική στη νησιωτική χώρα και αντίστροφα ή από νησί σε νησί.

Την απόσυρση των ρυθμίσεων που «ουσιαστικά καθιστούν αδύνατη τη χορήγηση αποζημίωσης εκτός έδρας στους εργαζόμενους στα Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΕΚΑΒ και Πρόνοια» ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).

Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, στο σχέδιο νόμου «Δαπάνες μετακινουμένων εντός και εκτός επικράτειας», που έθεσε σε διαβούλευση το υπουργείο Οικονομικών, περικόπτεται η «πενιχρή», όπως αναφέρει, αποζημίωση των 15 ευρώ (μεικτά) για μετακίνηση από 30 χλμ. από την έδρα του μετακινούμενου υπαλλήλου έως 120 χλμ., τα 45 ευρώ (μεικτά) για μετακίνηση 120 – 160 χλμ., για μετακινήσεις από την ηπειρωτική χώρα σε νησί και αντίστροφα ή από νησί σε άλλο νησί. Όπως τονίζει η ΠΟΕΔΗΝ στην ανακοίνωσή της, το σχέδιο νόμου ορίζει 20 ευρώ ημερήσια αποζημίωση όταν η απόσταση προορισμού είναι άνω των 160 χλμ. ή 20 ναυτικά μίλια για μετακινήσεις από την ηπειρωτική χώρα σε νησί και αντίστροφα ή από νησί σε νησί, όπου η αποζημίωση προσαυξάνεται σε 40 ευρώ όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση.

Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, αναφέρει η ΠΟΕΔΗΝ, «πλήττει» κυρίως τα πληρώματα ασθενοφόρων – διασώστες του ΕΚΑΒ και των Κέντρων Υγείας, που εκτελούν διακομιδές εκτάκτων περιστατικών, εργαζόμενους των Νοσοκομείων (τμήμα αιμοδοσίας κ.α.) και των Προνοιακών Μονάδων.

«Η κυβέρνηση προσπαθεί να βγάλει από «τη μύγα ξύγκι». Θέτει σε κίνδυνο ζωές ασθενών για 10 ευρώ» επισημαίνει η ΠΟΕΔΗΝ, προσθέτοντας ότι με τις εν λόγω ρυθμίσεις «πριμοδοτεί τα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης που μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις με διανυκτερεύσεις, αυξάνοντας τις σχετικές αποζημιώσεις (άνω των 160 χλμ.)». Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου καταργείται ουσιαστικά μεταξύ άλλων η καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε εκπαιδευτικούς που διατίθενται σε σχολεία πέραν αυτού της τοποθέτησής τους για συμπλήρωση ωραρίου.

Πάντα σύμφωνα με τις διατάξεις πλέον τα οδοιπορικά θα καταβάλλονται πλέον μόνον σε όσους μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο την ίδια μέρα. Διάταξη του νομοσχεδίου αναφέρει χαρακτηριστικά ότι όσοι διατίθενται για συμπλήρωση μέρους του ωραρίου τους σε σχολείο άλλης πόλης ή κωμόπολης παίρνουν οδοιπορικά έξοδα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και αποζημίωση για κάθε ώρα διδασκαλίας εκτός έδρας που ορίζεται στο μισό από την προβλεπόμενη Δεν παίρνουν τα παραπάνω οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση όσοι συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο σε σχολεία πόλης ή κωμόπολης στην οποία κατοικούν.

Τα σχολεία που λειτουργούν στην περιφέρεια της τέως διοίκησης της πρωτεύουσας και του τέως δήμου Θεσσαλονίκης θεωρούνται ότι λειτουργούν στην ίδια πόλη. Έτσι μετά την κατάργηση της αποζημίωσης για κάθε ώρα διδασκαλίας που είχε προηγηθεί, έρχεται η κατάργηση και των οδοιπορικών εξόδων

dikaiologitika.gr

Exit mobile version