Η Yamaha διευρύνει την οικογένεια MT-09 καθώς παρουσίασε στην EICMA 2014 στο Μιλάνο το Yamaha MT-09 Tracer με μισό φέρινγκ, ρυθμιζόμενη ζελατίνα και σέλα, traction control και νέο σετάρισμα του ψεκασμού ώστε να είναι πιο ομαλός στη λειτουργία του.
Το νέο Yamaha MT-09 Tracer έχει ακριβώς το ίδιο στήσιμο με το naked Yamaha MT-09, επομένως μπορεί να θεωρηθεί αντικαταστάτης του Yamaha Fazer8. Στην πράξη, το νέο μοντέλο θέλει να είναι πιο πρακτικό και πολυχρηστικό σε σχέση με το πιο χουλιγκάνικο naked και γι’ αυτό έχει μια σειρά από χαρακτηριστικά που θα δούμε αμέσως πιο κάτω.
Design
Το έχετε ήδη δει, δεν χρειάζεται να σας το επισημάνουμε: το Yamaha MT-09 Tracer έχει μισό φέρινγκ που σύμφωνα με την ανακοίνωση του εργοστασίου βελτιώνει την αεροδυναμική της μοτοσικλέτας και μάλιστα διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα (χωρίς εργαλεία) σε τρεις θέσεις. Η κάθε θέση έχει διαφορά από την άλλη 15mm. Οι νέοι διπλοί προβολείς είναι επιθετικά σχεδιασμένοι και είναι LED. Ευχάριστη έκπληξη είναι το γεγονός ότι υπάρχουν street χούφτες στον βασικό εξοπλισμό.
Το ρεζερβουάρ είναι σχεδιασμένο ώστε να ταιριάζει με το φέρινγκ και είναι μεγαλύτερο από του naked μοντέλου, με χωρητικότητα 18 λίτρων αντί για 14, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη αυτονομία.
Τα όργανα είναι διαφορετικού σχεδιασμού από του naked MT-09 με δύο (και όχι μία) ψηφιακές οθόνες που περιλαμβάνουν πλήθος ενδείξεων όπως στροφόμετρο σε μπάρες που γεμίζουν, ταχύμετρο, ένδειξη στάθμης βενζίνης, ρολόι και επιλεγμένου χάρτες. Στη δεύτερη οθόνη υπάρχουν ενδείξεις των επιλεγμένων σχέσεων, κατανάλωσης και τα οδόμετρα. Στον βασικό εξοπλισμό είναι και ρευματοδότης 12V.
Εργονομία
Διαφορετικές είναι και οι σέλες (στο naked μονοκόμματη) με περισσότερο αφρώδες υλικό και καλύτερη θέση για την συνεπιβάτη. Η σέλα μάλιστα είναι ρυθμιζόμενη (στο naked όχι) σε ύψος 845-860mm παρόλα αυτά στη χαμηλότερη θέση της είναι ψηλότερα σε σχέση με του naked (810mm).
Ρυθμιζόμενο είναι και το τιμόνι καθώς ο αναβάτης μπορεί να αντιστρέψει τον καβαλάρη, οπότε το μεταβλητής διατομής μπορεί να μετακινηθεί προς τα μπροστά ή προς τα πίσω. Στον βασικό εξοπλισμό είναι και το κεντρικό σταντ, πράγμα που ενισχύει τον τουριστικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Κινητήρας
Ο κινητήρας του νέου Yamaha MT-09 Tracer δεν έχει αλλάξει. Παραμένει τρικύλινδρος 847cc, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τεταβάλβιδες κεφαλές, με απόδοση 115 ίππων στις 10.000rpm. Ακριβώς ίδιο επίσης είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, με ίδια κλιμάκωση και ίδια σχέση τελικής μετάδοσης. Αυτό που έχει αλλάξει και, όπως έχουμε ήδη σχολιάσει, χρειαζόταν, είναι η απόκριση του ψεκασμού με το ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), που τώρα είναι ομαλότερη, καθώς το Yamaha MT-09 Tracer έχει βλέψεις να γίνει πιο πολυχρηστική μοτοσικλέτα. Το αν θα έχει εξαφανιστεί το ενοχλητικό κόμπιασμα στο άνοιγμα του γκαζιού, μένει να το δούμε, η Yamaha πάντως αναφέρει ότι έχει αναβαθμίσει το σετάρισμα των τριών χαρτών οδήγησης.
Σημαντική επίσης προσθήκη είναι το Traction Control που μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Πλαίσιο – περιφερειακά
Δεν υπάρχουν αλλαγές στο πλαίσιο, τις αναρτήσεις και τα φρένα του Yamaha MT-09 Tracer σε σχέση με του naked Yamaha MT-09. Το πλαίσιο είναι κόμπακτ και ελαφρύ, χυτό, αλουμινένιο. Οι εδράσεις του ψαλιδιού είναι εξωτερικά τοποθετημένες στο πλαίσιο, επομένως αυτό μπορεί να γίνει λεπτό στο σημείο των μαρσπιέ, εξυπηρετώντας έτσι την εργονομία και την αίσθηση ελέγχου. Οι αναρτήσεις αναλαμβάνονται από αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός με διάμετρο καλαμιών 41mm και διαδρομή 137mm και πίσω από μονό αμορτισέρ με μοχλικό, διαδρομή 130mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς.
Τα φρένα εμπρός αναλαμβάνονται από κλασικούς δίσκους για street μοτοσικλέτα της Yamaha με διάμετρο 298mm και δαγκάνες τετραέμβολες ακτινικής στήριξης. Πίσω τον τροχό φρενάρει ένας δίσκος διαμέτρου 245mm. Το ABS είναι στον βασικό εξοπλισμό. Τα ελαστικά έχουν διάσταση 120/70-17 εμπρός και 180/55017 πίσω, όπως και στο naked μοντέλο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Yamaha θα ετοιμαστούν για το Yamaha MT-09 Tracer μια σειρά από αξεσουάρ επιδόσεων και τουριστικά όπως βαλίτσες που τοποθετούνται σε ήδη υπάρχοντα σημεία στο υποπλαίσιο
Πιο τουριστικό, πιο χρηστικό, πιο ώριμο
Το Yamaha MT-09 Tracer είναι μια σαφώς πιο ώριμη έκδοση σε σχέση με το γυμνό MT-09 που παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια. Είναι μια πολύ πιο πρακτική μοτοσικλέτα, με δυνατότητες τουριστικής και καθημερινής χρήσης, ενώ οι δυνατότητες ρύθμισης της εργονομίας είναι πλέον χαρακτηριστικό που δεν πρέπει να λείπει από καμία σύγχρονη μοτοσικλέτα. Το γυμνό Yamaha MT-09 είχε κάνει εντυπωσιακή είσοδο στη μοτοσικλετιστική σκηνή πριν από δύο χρόνια επειδή είχε εξαιρετικές για την κατηγορία επιδόσεις και μια πολύ χαμηλή τιμή. Δεν ξέρουμε αν η τιμή του νέου Yamaha MT-09 Tracer θα μπορέσει να διατηρηθεί το ίδιο χαμηλή ή αν θα τσιμπήσει προς τα πάνω όπως τσίμπησε και το βάρος (210kg γεμάτο από 188kg του naked). Αυτό θα το μάθουμε όταν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα από το Μάρτιο και μετά. Στο μεταξύ μπορείτε να διαλέξετε χρώμα, ανάμεσα σε γκρι, κόκκινο και Race Blu.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Yamaha MT-09 Tracer (2015) |
Κινητήρας | Yamaha, τετράχρονος, υγρόψυκτος, τρικύλινδρος με 4 βαλβίδες και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 78,0 x 59,1 |
Χωρητικότητα (cc) | 847 |
Σχέση συμπίεσης | 11,5:1 |
Μέγιστη ισχύς | 115hp (84,6kW)/10000rpm |
Μέγιστη ροπή | 87,5 Nm (8,9 kgm) / 8.500 rpm |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός YCC-T ride by wire, τρεις χάρτες, tc |
Εκκίνηση | Μίζα |
Λίπανση | Συμβατικό κάρτερ |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
I | 2.667 (40/15) |
II | 2.000 (38/19) |
III | 1.619 (34/21) |
IV | 1.381 (29/21) |
V | 1.190 (25/21) |
VI | 1.037 (28/27) |
Πρωτεύουσα μετάδοση | 1.681 (79/47) |
Τελική μετάδσοη | 2.813 (45/16) |
Πλαίσιο | Αλουμινένιο περιμετρικό σχήμα διαμαντιού |
Μπροστινή ανάρτηση | Αντρεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι, με διάμετρο καλαμιών 41mm και με διαδρομή 137mm. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου |
Πίσω ανάρτηση | Μονό αμορτισέρ με μοχλικό, με διαδρομή 130mm και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς, ABS |
Μπροστινό φρένο | 2 Δίσκοι, διαμέτρου 298mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης, ABS |
Πίσω φρένο | Δίσκος 245mm |
Μπροστινό ελαστικό | 120/70-17 |
Πίσω ελαστικό | 180/55-17 |
Μήκος (mm) | 2.160 |
Πλάτος (mm) | 950 |
Υψος (mm) | 1345-1375 |
Υψος σέλας (mm) | 845-860 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.440 |
Ιχνος (mm) | 100 |
Γωνία Caster | 24 |
Βάρος (kg) | 210 (πλήρες υγρών) |
Ρεζερβουάρ (lt) | 18 |