Τραγωδία στα Τέμπη: «Να είναι λαμπίκο έως την Κυριακή» – Ποιοι ήταν στη σύσκεψη για το μπάζωμα; Οι μαρτυρίες και όσα είπαν

Τέμπη

Τραγωδία στα Τέμπη: «Να είναι λαμπίκο έως την Κυριακή» – Οι αποφάσεις για το μπάζωμα μετά το δυστύχημα

Ποιοι έδωσαν τις εντολές για την επιχωμάτωση που έγινε μέσα σε ελάχιστες ημέρες;

Οι γερανοί δούλευαν αδιάκοπα, μέρα και νύχτα, για να απομακρύνουν τα κατεστραμμένα βαγόνια των τρένων από τον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη. Μέσα σε λίγες ημέρες, εκεί που υπήρχαν μόνο συντρίμμια, έμεινε ένα στρώμα από χαλίκια. Το μπάζωμα ολοκληρώθηκε με απίστευτη ταχύτητα, όμως τα ερωτήματα γύρω από τη διαδικασία αυτή παραμένουν ανοιχτά.

Σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η επιχωμάτωση φαίνεται πως κάλυψε κρίσιμα στοιχεία, αποκρύπτοντας ευθύνες και δυσκολεύοντας τη διερεύνηση των πραγματικών αιτιών της φονικής έκρηξης, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 5 έως 7 ανθρώπους.

Μετέπειτα αποκαλύφθηκε πως δεν υπήρχε εισαγγελική εντολή για τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν. Το ποιος έλαβε την απόφαση για την επιχωμάτωση συνεχίζει να είναι θέμα αντιπαράθεσης. Το ελληνικό κράτος δαπάνησε περίπου 650.000 ευρώ για τις εργασίες αποκατάστασης, με την έγκριση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Το Live News φέρνει στο φως τα έγγραφα που αποκαλύπτουν όλη την αλήθεια γύρω από το μπάζωμα στα Τέμπη, μια υπόθεση που τελικά οδήγησε στην αποχώρηση του Χρήστου Τριαντόπουλου από την κυβέρνηση. Τότε, λίγες ημέρες μετά την τραγωδία, ο ίδιος είχε δηλώσει ότι οι εργασίες ολοκληρώθηκαν μέσα σε μόλις 5 ημέρες.

Ποιοι πήραν μέρος στη σύσκεψη και πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα

Η τραγωδία συνέβη την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023. Μέχρι την Κυριακή 5 Μαρτίου, το μπάζωμα είχε ήδη ολοκληρωθεί.

Ποιος, όμως, πήρε την απόφαση να επιχωματωθεί η περιοχή τόσο γρήγορα; Ποιοι δεν περίμεναν την εισαγγελική έγκριση και έστειλαν συνεργεία στον τόπο του δυστυχήματος; Ο Χρήστος Τριαντόπουλος ανέφερε στη Βουλή ότι υπήρχε προφορική έγκριση από τον ανακριτή.

Οι εργασίες καθαρισμού ξεκίνησαν την 1η Μαρτίου. Ωστόσο, σταμάτησαν όταν εντοπίστηκε μια ανθρώπινη σορός.

«Την πρώτη μέρα κάναμε την αναγνώριση του χώρου για μια αρχική εκτίμηση της κατάστασης. Το απόγευμα ήρθε ο γερανός της εταιρείας μας και έγινε το πρώτο στήσιμο για να δούμε πώς θα ξεπεράσουμε τις τεχνικές δυσκολίες.
Την επόμενη ημέρα, ξεκίνησε η επιχείρηση απομάκρυνσης των συντριμμιών. Όμως, όταν βρέθηκε η σορός –πιθανώς του μηχανοδηγού– διακόψαμε τις εργασίες μέχρι να μας δοθεί άδεια να συνεχίσουμε», δήλωσε ο Αντώνης Μοσχόπουλος, προϊστάμενος συντήρησης της Hellenic Train.

Οι εργασίες, όμως, συνεχίστηκαν χωρίς καθυστέρηση. Οι αποφάσεις φαίνεται πως πάρθηκαν γρήγορα, χωρίς να τηρηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες.

«Ο κύριος Αγοραστός μας ενημέρωσε ότι έπρεπε να εξετάσουμε άμεσα το ενδεχόμενο αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων. Δηλαδή, να φτιαχτούν οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε προκληθεί», είπε ο Βασίλης Βλαχογιάννης, Διευθυντής Τροχαίας Λάρισας.

Ποιοι ήταν παρόντες στη σύσκεψη – Οι κατηγορίες

Στη σύσκεψη συμμετείχαν σημαντικά πρόσωπα, πολλά εκ των οποίων βρίσκονται πλέον αντιμέτωπα με κατηγορίες.

Ο Κώστας Αγοραστός, που πλέον κατηγορείται για πλημμέλημα, φέρεται να ήταν εκείνος που συγκάλεσε και συντόνιζε τη σύσκεψη. Ο ίδιος υποστήριζε τότε ότι «η διαχείριση του πεδίου ήταν αρμοδιότητα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής».

Παρόντες ήταν επίσης:

«Ασφαλώς και θα έπρεπε να συνταχθούν προανακριτικές εκθέσεις για την απομάκρυνση των χωμάτων και το πού μεταφέρθηκαν. Τις χωματουργικές εργασίες τις γνώριζαν καλύτερα οι υπεύθυνοι φύλαξης του σημείου», είπε ο Βλαχογιάννης.

Δύο χρόνια μετά – Ερωτήματα που παραμένουν

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία, πολλές κρίσιμες λεπτομέρειες γύρω από τα γεγονότα παραμένουν άγνωστες. Η υπόθεση συνεχίζει να προκαλεί πολιτικές αντιδράσεις και να απασχολεί την κοινή γνώμη, ενώ οι ευθύνες για το μπάζωμα των Τεμπών εξακολουθούν να αναζητούνται.

Exit mobile version