Το κόλπο της Τουρκίας για να τοποθετεί εκπροσώπους της σε Facebook, Twitter κλπ.

Τουρκία twitter social

Tα τουρκικά social media στο έλεος της λογοκρισίας. Για όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στην Τουρκία ο νόμος που εφαρμόζεται πλέον δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά εντάσσεται σε ένα πλέγμα ευρύτερων ενεργειών που στόχο έχει τη φίμωση κάθε αντιπολιτευόμενης φωνής και τον έλεγχο των δημοσιογράφων.

H Τουρκία προχωρά στην εφαρμογή του νόμου για τη λειτουργία των social media επιβάλλοντας απαγόρευση διαφημίσεων στο twitter και σε άλλες πλατφόρμες.

Βάσει του πλαισίου οι βασικοί ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το Facebook, θα πρέπει να έχουν εκπρόσωπο στην Τουρκία και να υπακούν στις αποφάσεις τουρκικών δικαστηρίων για την απομάκρυνση περιεχομένου, υπό την απειλή αυστηρών κυρώσεων.

Σύμφωνα με το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), στόχος του νομοσχεδίου είναι να σταματήσουν οι προσβολές μέσω διαδικτύου.

Πώς ο Ερντογάν θα κάμψει την άρνηση των μεγάλων εταιριών;

Στο πλαίσιο του νέου νόμου για τον έλεγχο στα social media, η Αρχή Πληροφοριών και Επικοινωνιών της Τουρκίας προχωρά από την Τρίτη σε απαγορεύσεις διαφημίσεων στο twitter, το Periscope και το Pinterest με τις σχετικές αποφάσεις να δημοσιεύονται στην εφημερίδα της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου οι εταιρίες που διαχειρίζονται τα social media θα πρέπει να διορίζουν εκπροσώπους για την Τουρκία. Ήδη το facebook προχώρησε στη συγκεκριμένη κίνηση ακολουθώντας την επιλογή άλλων εταιριών όπως η Google.

Για όσους δεν συμμορφώνονται δεν προβλέπεται πλέον ποινή που έχει να κάνει με την πρόσβαση αλλά διατάξεις που έχουν σχέση με το περιεχόμενο και ιδιαίτερα τις διαφημίσεις.

Εκεί ποντάρει η τουρκική κυβέρνηση για να επιβάλλει το δικό της θέλω στην αγορά των social media σε μία χώρα στην οποία η κυρίως κριτική στα κυβερνητικά πεπραγμένα ασκείται στα κοινωνικά δίκτυα και όχι σε mainstream ΜΜΕ (τα οποία ο Ερντογάν ελέγχει σε πολύ μεγάλο βαθμό).

Τους προηγούμενους μήνες άλλωστε η κυβέρνηση είχε μοιράσει πρόστιμα σε όλους τους μεγάλους “παίκτες” της εν λόγω αγοράς δείχνοντας τις διαθέσεις της ενόψει της πλήρους εφαρμογής του νόμου.

Οι τουρκικές αρχές παρακολουθούν στενά το Twitter και το Facebook, ενώ πολλές δίκες για «προσβολή του αρχηγού του κράτους» και διασπορά «τρομοκρατικής προπαγάνδας» βασίζονται αποκλειστικά σε μία ή μερικές αναρτήσεις στο Twitter.

Οι ΜΚΟ ανησυχούν ότι η περαιτέρω υπονόμευση της ελευθερίας του λόγου στην Τουρκία και ο αυξημένος έλεγχος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενδέχεται να περιόρισε ακόμη περισσότερο την πρόσβαση των Τούρκων σε ανεξάρτητη πληροφόρηση ή σε επικριτικές φωνές εναντίον της κυβέρνησης, σε μια χώρα όπου ήδη κυριαρχεί ο φιλοκυβερνητικός Τύπος.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη «έκθεση για τη διαφάνεια» του Twitter, η Τουρκία βρισκόταν το πρώτο εξάμηνο του 2019 στην πρώτη θέση των χωρών που είχαν ζητήσει από τον ιστότοπο να αποσύρει περιεχόμενο, με περισσότερα από 6.000 αιτήματα.

Πληροφορίες από: ΑΠΕ ΜΠΕ, kathimerini.gr, news247.gr

Exit mobile version