Τηλεργαζόμενη μητέρα έχασε τη ζωή της και η εταιρεία της αρνείται να το δηλώσει ως εργατικό ατύχημα

Τηλεργασία

Μια καταγγελία που προκαλεί βαθύ προβληματισμό και οργή ήρθε πρόσφατα στο προσκήνιο. Μια μητέρα, η οποία εργαζόταν μέσω τηλεργασίας, έχασε τη ζωή της ενώ δούλευε από το σπίτι της. Ωστόσο, η εταιρεία της αρνείται να χαρακτηρίσει τον θάνατό της ως εργατικό δυστύχημα, με την αιτιολογία ότι συνέβη εκτός του φυσικού χώρου εργασίας.

Το περιστατικό και οι συνθήκες θανάτου

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN και του Σπύρου Φρεμεντίτη, η γυναίκα εργαζόταν δύο ημέρες την εβδομάδα μέσω τηλεργασίας, βάσει συμφωνίας με την εταιρεία της. Την ημέρα του θανάτου της, εργαζόταν από το σπίτι, όταν η αδερφή της ειδοποίησε τον σύζυγό της ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Όπως περιγράφει ο ίδιος:
«Έφυγα την Παρασκευή το πρωί για να πάω στην εργασία μου. Η σύζυγός μου κάθε Πέμπτη και Παρασκευή είχε συμφωνήσει να εργάζεται μέσω τηλεργασίας. (…) Ενημερώθηκα από την αδερφή της πως δεν είναι καλά και όταν επέστρεψα, τη βρήκα χωρίς τις αισθήσεις της».

Νομικές διαστάσεις και ευθύνη του εργοδότη

Ο καθηγητής Εργατικού Δικαίου, Αλέξης Μητρόπουλος, τόνισε ότι, σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία, αν κάποιος εργαζόμενος παρέχει εργασία από το σπίτι βάσει συμφωνίας, ο χώρος θεωρείται ισοδύναμος με τον φυσικό χώρο εργασίας. Κατά συνέπεια, ο θάνατος εν ώρα τηλεργασίας θα έπρεπε να χαρακτηριστεί εργατικό δυστύχημα.
«Είναι η πρώτη περίπτωση θανάτου από τηλεργασία στην Ελλάδα. Ο εργοδότης έχει υποχρέωση να το δηλώσει πάραυτα, και το Υπουργείο Εργασίας να επιληφθεί», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος σημείωσε ότι, παρά τη σοβαρότητα του περιστατικού, η επιχείρηση φαίνεται να αρνείται να αναγνωρίσει την ευθύνη της, επικαλούμενη τη νομική συμβουλή των δικηγόρων της. «Η εταιρεία μου ανέφερε μέσω της manager του HR πως, εφόσον το είδαν με τους δικηγόρους τους, δεν προτίθεται να γίνει κάτι τέτοιο δεδομένου πως δεν συνέβη στους χώρους εργασίας», λέει ο σύζυγος της γυναίκας, Παντελής Γαλιώνης.

Οικογενειακές δυσκολίες και ανθρώπινο δράμα

Η τραγική απώλεια συνοδεύεται από τις καθημερινές δυσκολίες της οικογένειας. Ο κ. Γαλιώνης περιέγραψε την κατάσταση: «Τα χρήματα που παίρναμε τα διαθέταμε στον γιο μου, δεδομένου πως αντιμετωπίζει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας. Ένα παιδάκι είχαμε». Παρά τη σοβαρότητα της υπόθεσης, η εταιρεία δεν στάθηκε στο πλευρό του. «Κάθε φορά που χρειαζόταν κάτι η εταιρεία απευθυνόταν στη σύζυγό μου, αλλά όταν εγώ τους ρώτησα αν προτίθενται να αναγγείλουν το εργατικό, κώφευσαν», πρόσθεσε.

Μια πράξη ανθρωπιάς μέσα στον πόνο

Παρά την απώλεια και την έλλειψη στήριξης, ο κ. Γαλιώνης έκανε μια συγκινητική κίνηση, δωρίζοντας τα όργανα της συζύγου του. «Τώρα κάποιες οικογένειες εννοείται θα χαρούν, θα κάνουν Χριστούγεννα. Για εμένα όλο αυτό θα είναι πολύ δύσκολο, ειδικά με τη συμπεριφορά που μου επιδεικνύουν από την εταιρεία. Τουλάχιστον να μπορέσουμε να βοηθήσουμε κάποιους άλλους που δουλεύουν από τηλεργασία».

Αντίδραση από την εταιρεία: Απουσία και αδιαφορία

Η εταιρεία περιορίστηκε σε τυπικές κινήσεις, σύμφωνα με τον κ. Γαλιώνη: «Δέχθηκα κάποια “τυπικά μηνύματα” από την εταιρεία, του τύπου “αν χρειάζεστε κάτι”, αλλά δεν προσήλθε κανείς στην κηδεία».

Exit mobile version