Η εποχή του Covid-19, των κλειστών συνόρων και των καθηλωμένων αεροσκαφών ανατρέπει τα δεδομένα και για τις πλατφόρμες βραχυπρόθεσμης ενοικίασης καταλυμάτων όπως η Airbnb, προκαλώντας σύγχυση ως προς το τι ισχύει με το καθεστώς ακυρώσεων και την πολιτική αποζημιώσεων που έχει ανανακοινώσει η εταιρεία.
Στις 14 Μαρτίου, η Airbnb ανακοίνωσε ότι θα επιστρέψει στο 100% τα χρήματα στους πελάτες που είχαν κάνει κρατήσεις στο διάστημα μεταξύ 14/03 και 14 Απριλίου, σημειώνοντας ότι η πολιτική εκτάκτων συνθηκών της εταιρείας επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ακινήτων όσο και στους πελάτες να ακυρώσουν τις κρατήσεις χωρίς κάποια χρέωση ή πέναλτι.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει 250 εκατ. δολάρια για τη στήριξη των ιδιοκτητών που μισθώνουν καταλύματα μέσω της πλατφόρμας και βρίσκονται αντιμέτωποι με μαζικές ακυρώσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Η πολιτική εκτάκτων συνθηκών παρατάθηκε έως και τις 31 Μαϊου. Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων, ενώ η Airbnb θα καταβάλει στους ιδιοκτήτες το 25% του ποσού που θα εξασφάλιζαν από την κράτηση.
Για κρατήσεις μετά τις 31 Μαϊου, η εταιρεία ζήτησε από τους ιδιοκτήτες και πελάτες είτε να ακυρώσουν είτε να επανεπιβεβαιώσουν τις κρατήσεις.
Σύμφωνα όμως με μαρτυρίες πελατών στο CNBC, η Airbnb ενημερώνει τους πελάτες ότι έχουν δικαίωμα επιστροφής του συνόλου των χρημάτων μόνο εάν αποδείξουν, με έγγραφα, ότι εμπίπτουν σε κάποια εκ των παρακάτων κατηγοριών:
-ότι υπάρχουν κυβερνητικοί περιορισμοί που τους απαγορεύουν να φύγουν από τη χώρα ή να ταξιδέψουν προς τον προορισμό τους.
– ΄Ότι νοσούν ότι ο ειδικός υγείας τους συνέστησε να μην ταξιδέψουν
– Οτι δεν υπάρχει διαθέσιμο μέσο μεταφοράς
– Ότι ανήκουν στο προσωπικό φροντίδας υγείας και δεν μπορούν να ταξιδέψουν.
Η πανδημία Covid-19 έχει επιφέρει μείζον πλήγμα και στην Airbnb, με απώλειες εκατ. δολαρίων φέτος, γεγονός που αναγκάζει την εταιρεία να εξετάσει το ενδεχόμενο αύξησης κεφαλαίου ή να μεταθέσει τα σχέδιά της για εισαγωγή των μετοχών της στο χρηματιστήριο μέσω αρχικής δημόσιας εγγραφής.