Θρίλερ με τον πλειστηριασμό του «Αίολος Κεντέρης Ι»

Tο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά με απόφασή του άλλαξε την ημερομηνία ορίζοντας τον πλειστηριασμό για το νέος έτος

Σε σήριαλ αναμένεται να εξελιχθεί ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός του ταχυπλόου ε/γ-ο/γ «Αίολος Κεντέρης Ι». Αρχικά η διαδικασία είχε οριστεί για τις 6 Δεκεμβρίου ανήμερα του Αγίου Νικολάου με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς.

Όμως η πλοιοκτήτρια εταιρεία, η ΝΕΛ κατέθεσε ασφαλιστικά στις 29 Νοεμβρίου και χθες το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά με απόφασή του άλλαξε την ημερομηνία ορίζοντας τον πλειστηριασμό για το νέος έτος και πιο συγκεκριμένα για την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου ενώ ανέβασε και το τίμημα από τα 4,5 εκατομμύρια στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι το πλοίο παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων και πως τώρα μπορεί να αξιοποιηθεί. Επίσης, εκτιμά το κόστος συντήρησης στου πλοίου στο ένα εκατομμύριο ευρώ. Η εταιρεία εκτιμά τη σημερινή αξία του ταχυπλόου στα 15 εκατομμύρια ευρώ και υποστήριξε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.

Στον αντίποδα η πλευρά της Τράπεζας υποστήριξε ότι το πλοίο είναι παροπλισμένο επί επτά χρόνια και η τέσσερις μηχανές του δεν έχουν λειτουργήσει όλα αυτά τα χρόνια ενώ εκτίμησε ότι το κόστος συντήρησής τους ανέρχεται στις 750 χιλιάδες ευρώ για κάθε μηχανή που σημαίνει ότι το συνολικό κόστος ανέρχεται στα τρία εκατομμύρια ευρώ, ποσό τριπλάσιο από εκείνο που υπολόγισε η ΝΕΛ. Επίσης, η Τράπεζα τόνισε ότι η σημερινή αξία του πλοίου εφόσον ήταν λειτουργικό θα μπορούσε να αγγίξει τα 11 εκατομμύρια ευρώ ενώ σήμερα λόγω του παροπλισμού του η αξία του δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Στη δικαστική αυτή διελκυστίνδα η πλευρά της ΝΕΚ αντέτεινε ότι έχει εγγράφως εκδήλωση ενδιαφέροντος για αγορά του ταχυπλόου από την εταιρεία Meditteranean Shipping Enterprise για 16,5 εκατομμύρια ευρώ.

Για τον πλειστηριασμό ενδιαφέρον φέρεται να έχει εκδηλώσει η Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου.

Η ιστορία των…3 Κεντέρηδων

Τα υπερταχύπλοα τύπου Corsaire τα οποία ενέταξε στον στόλο της η ΝΕΛ έχουν τη δική τους ιστορία.

Το 1999 η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο με τα γαλλικά ναυπηγεία Alstom Leroux Naval για τη ναυπήγηση δύο υπερταχύπλοων σκαφών τύπου Corsaire 10000 και Corsaire 14000.

Το 2000 η εταιρεία παρέλαβε και το υπερταχύπλοο σκάφος «Αίολος Εξπρές» τύπου Corsaire 12000.

Από τα πρώτα κιόλας δρομολόγια των συγκεκριμένων ταχυπλόων παρουσιάστηκαν προβλήματα στις μηχανές τους. Αναγκάστηκε να έρθει στην Ελλάδα κλιμάκιο μηχανικών από τη Γαλλία για να τις επισκευάσουν. Τα προβλήματα όμως συνεχίστηκαν με αποτέλεσμα να προκαλούνται καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δρομολογίων.

newmoney.gr

Exit mobile version