Ορισμένοι “ξεχασιάρηδες” τουρίστες στη Θάσο πίνουν, τρώνε, κοιμούνται και φεύγουν αθόρυβα, αφήνοντας απλήρωτους λογαριασμούς σε καταλύματα και ταβέρνες. Οι επιχειρηματίες καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να τους εντοπίσουν και να λάβουν τα χρήματά τους.
Πολλοί καταστηματάρχες και ιδιοκτήτες καταλυμάτων δημοσιεύουν πληροφορίες και φωτογραφίες των τουριστών σε ομάδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ελπίζοντας ότι κάποιος θα τους αναγνωρίσει και θα αποκαλύψει την τοποθεσία τους.
Επαναλαμβανόμενο φαινόμενο
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Θάσου, Μαρκιανός Ιωάννης, αναφέρει ότι τέτοια περιστατικά συμβαίνουν κάθε χρόνο, χωρίς να προκαλούν πια έκπληξη στους επιχειρηματίες. «Αυτά γίνονται κάθε χρόνο, ιδιαίτερα σε ταβέρνες και καταλύματα. Δεν είναι ότι φέτος έχουμε “έξαρση”, αλλά τώρα με τις ομάδες και τις κοινοποιήσεις παίρνουν μεγαλύτερη έκταση. Προσπαθούν οι επιχειρηματίες να είναι προσεκτικοί για να μπορέσουν να περιορίσουν το φαινόμενο, αλλά είναι κάπως δύσκολο», δηλώνει ο αντιδήμαρχος.
Η παρέα των Ρουμάνων
Πρόσφατα, μια 11μελής παρέα Ρουμάνων εγκατέλειψε μια παραλιακή ταβέρνα χωρίς να πληρώσει, αφήνοντας μόνο άδεια πιάτα. Σύμφωνα με το enikos.gr, η ιδιοκτήτρια της ταβέρνας δημοσίευσε φωτογραφίες της παρέας σε ομάδα του νησιού, ζητώντας πληροφορίες για την τοποθεσία τους.
Η ίδια περιέγραψε πως η παρέα, αφού έφαγε και ήπιε, εξαφανίστηκε αθόρυβα, αφήνοντας απλήρωτο λογαριασμό άνω των 200 ευρώ. «Ήρθαν με χαμόγελο και χαλαρή διάθεση και μας ζήτησαν τραπέζι για 11 άτομα, 5 ενήλικες και 6 παιδιά. Αρχικά, κάθισαν στην παραλία και τους σερβίραμε καφέδες και μπύρες. Μετά είπαν πως ήθελαν να φάνε και τους βολέψαμε κάπως, αν και είχαμε πολύ κόσμο και πήγαμε να πάρουμε παραγγελία. Αφού έφαγαν, κάθε παιδί πήγαινε για να παίξει στην αμμουδιά και έτσι ακολουθούσε και ένας ενήλικας για να το επιβλέπει. Στο τέλος όμως εξαφανίστηκαν όλοι», αναφέρει η ιδιοκτήτρια.
Κάμερες και τσεκαδόροι
Όπως εξηγεί η ίδια, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην επιχείρησή της. «Γι’ αυτόν τον λόγο έχουμε τοποθετήσει κάμερες ασφαλείας και έχουμε δώσει σαφείς οδηγίες, ειδικά στους σερβιτόρους, να επιτηρούν πιο “στενά” τους πελάτες. Παρόλα αυτά, όταν έχεις να διαχειριστείς τόσους καθήμενους είναι δύσκολο να τα προσέχεις όλα».
Όπου φύγει – φύγει και από τα καταλύματα
Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι ιδιοκτήτες δωματίων και καταλυμάτων. Οι τουρίστες, εκμεταλλευόμενοι τους φόρους που παρακρατούν οι εφαρμογές κρατήσεων, πείθουν τους επιχειρηματίες να δεχθούν κρατήσεις μέσω e-mail, χωρίς να καταβάλουν εγγύηση. Έπειτα, εξαφανίζονται απροειδοποίητα χωρίς να πληρώσουν.
Χαρακτηριστικό είναι ένα περιστατικό όπου τρία ζευγάρια και μια 18χρονη έμειναν σε κατάλυμα για μια νύχτα και την επομένη έφυγαν χωρίς να πληρώσουν. Οι τουριστικοί επιχειρηματίες του νησιού αναφέρουν ότι οι τουρίστες αυτοί είτε βρήκαν κάτι φθηνότερο είτε ακολουθούν το «σύστημα» όπου αλλάζουν κάθε βράδυ κατάλυμα χωρίς να πληρώνουν τίποτα.
Επιπτώσεις για τους ιδιοκτήτες
Σε κάθε περίπτωση, οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων βγαίνουν ζημιωμένοι, καθώς τα δωμάτια τους μένουν ανεκμετάλλευτα, πληρώνοντας όμως τους φόρους και τα λειτουργικά έξοδα.
Πηγή: enikos.gr