Ποιος φέρεται να πήρε την τέταρτη και τελευταία τηλεοπτική άδεια;
Λευκός καπνός βγαίνει, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, από το κτήριο της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης για τις τηλεοπτικές άδειες.
Όλα δείχνουν πως αυτή η πρωτότυπη διαδικασία τελείωσε και πως ο κάτοχος της τέταρτης τηλεοπτικής άδειας είναι ο μεγαλομέτοχος του Παναθηναϊκού Γιάννης Αλαφούζος.
Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο πως η τέταρτη και τελευταία τηλεοπτική άδεια έκλεισε μετά από σκληρό «πόκερ» κοντά στα 10.000.000 ευρώ.
[ad id=”215657″]
Έτσι το νέο τηλεοπτικό τοπίο διαμορφώνεται με τους κατόχους των νέων τηλεοπτικών αδειών να είναι οι
ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ (ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ Μ.Μ.Ε. Α.Ε.). συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη
Βλαδίμηρος Καλογρίτσας
ΑΝΤ1 – συμφερόντων Μίνωα Κυριακού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ (ΣΚΑΙ ΑΕ) συμφερόντων Γιάννη Αλαφούζου
Σημειώνουμε πως νωρίς σήμερα το πρωί όλοι οι διαγωνιζόμενοι επέδωσαν εξώδικα κατά της διαδικασίας και της εκπρόθεσμης όπως χαρακτηρίζουν συμμετοχής σε αυτήν του Ιωάννη Καλογρίτσα.
Η διαδικασία έχει ξεπεράσει τις 50 ώρες, ενώ πριν λίγο αντικαταστάθηκε η πρωινή βάρδια των αστυνομικών που φυλάσσουν τα πρόσωπα εντός του κτιρίου και ήρθε και το catering με το μεσημεριανό φαγητό, γεγονός που σημαίνει ότι και η σημερινή ημέρα αναμένεται μακρά.
Νικητές και ηττημένοι είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στα ερμητικά κλειστά γραφεία της ΓΓΕΕ, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία και δημοπρατηθούν και οι τέσσερις τηλεοπτικές άδειες. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα συνταχθεί το πρακτικό που θα υπογράψουν οι επιχειρηματίες που έχουν κατοχυρώσει μία άδεια και θα ενημερωθεί ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λ. Κρέτσος, ο οποίος θα προσέλθει στα γραφεία της ΓΓΕΕ.
Αφού ενημερωθεί για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας θα ενημερώσει τον Τύπο.
Μιλώντας στον realfm νωρίτερα σήμερα ο κος Κρέτσος τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται στο προσεχές μέλλον να πραγματοποιήσει διαγωνισμό για θεματικές άδειες καναλιών, αντιθέτως θα διεξαχθεί διαγωνισμός για τους σταθμούς της περιφέρειας.
«Είπα στην ΕΡΤ ότι η συζήτηση για τα θεματικά κανάλια, κατά την προσωπική μου άποψη είναι άκαιρη. Το ίδιο είπε και η κα. Γεροβασίλη. Θεωρούμε ότι το θέμα των περιφερειακών καναλιών είναι πολύ σημαντικό διότι όλο αυτό το οικοσύστημα των περιφερειακών μέσων στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή υποφέρει από μη πρόσβαση στη διαφήμιση και πραγματικά αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα κυρίως για την πολυφωνία και τον πλουραλισμό», τόνισε ο κ. Κρέτσος.
Στο ερώτημα αν μπορεί να προσδιορίσει χρονικά πότε μπορεί να λάβει χώρα ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά κανάλια απάντησε: «Χρειαζόμαστε μία τροποποίηση, έναν νέο χάρτη συχνοτήτων προκειμένου να μπορούμε να καθορίσουμε και ποιος θα είναι ο αριθμός. Αυτός ο διαγωνισμός, ο επόμενος διαγωνισμός, πρέπει να γίνει από το ΕΣΡ.
Να συζητήσουμε τι ΕΣΡ εννοούμε, πόσο δυνατό θέλουμε να το έχουμε, διότι δεν είναι μόνο τα στελέχη που θα μπουν στο Δ.Σ. Πρέπει να το ενδυναμώσουμε και με στελεχιακό δυναμικό σε ευρύτερα μέσα στο οργανόγραμμα της αρχής».
Ερωτηθείς αν έχει τελειώσει το θέμα να δοθεί και πέμπτη άδεια πανελλήνιας εμβέλειας ο γενικός γραμματέας ενημέρωσης είπε: «Το θέμα των αδειών, επειδή υπάρχει μία πολύ μεγάλη σύγχυση, για τις θεματικές, αν θα υπάρχει 5η κ.λπ, θέλω να σας πω ότι αυτή η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί λίγο πριν από τον διαγωνισμό. Κατέθεσε μάλιστα μία μελέτη η οποία ήταν μέρος μιας κοινής υπουργικής απόφασης η οποία προέβλεπε τον προσδιορισμό της τιμής εκκίνησης δημοπρασίας. Από αυτή τη μελέτη προέκυψε ότι η τιμή εκκίνησης μπορεί να είναι 3 εκατ. με βάση αυτά τα δεδομένα της αγοράς.
Μόνο αν αλλάξουν τα δεδομένα της αγοράς ενδεχομένως να υπάρχει χώρος και δυνατότητα και για επόμενη άδεια προκειμένου να έχουμε πραγματικά βιώσιμα οικονομικά σχήματα. Βασικά βιώσιμα οικονομικά σχήματα είναι τα σχήματα που είναι ανεξάρτητα από πιέσεις».
Στο ερώτημα αν αλλάξουν οι οικονομικές συνθήκες μπορεί να δοθεί και άλλη άδεια ο κ. Κρέτσος απάντησε: «Βεβαίως, αλλά έχουμε ήδη δεσμευτεί και θα πρέπει να υπάρχουν πολύ απτά χαρακτηριστικά παραδείγματα για τη διαφημιστική αγορά».
fimes.gr