Εάν υπάρχουν δύο κλάδοι που έχουν «χτυπηθεί» ιδιαίτερα στα χρόνια της ύφεσης αυτοί δεν είναι άλλοι από της οικοδομής…και της εμπορίας αυτοκινήτων.
Και ενώ στην οικοδομή ακόμη δεν έχουμε δει τον πάτο του βαρελιού στον χώρο του αυτοκινήτου η αγορά έχει δείξει ότι έχει «ξύσει πάτο» χωρίς όμως να υπάρχουν έντονα σημάδια ανάκαμψης.
Πέρυσι στην χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκαν ΕΛΣΤΑΤ και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ταξινομήθηκαν 78.873 επιβατικά οχήματα κατά 4% περισσότερα από ότι το 2005 που είχαν ταξινομηθεί 75.805 οχήματα.
Ουσιαστικά η χρονιά σώθηκε τον Μάιο όπου παρατηρήθηκε μία αύξηση ταξινομήσεων της τάξης του 48,7% (13.489) καθιστώντας τον συγκεκριμένο μήνα τον μόνο όπου πέρασε το «ψυχολογικό φράγμα» των 10.000 ταξινομήσεων.
Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται τόσο στην κίνηση καταναλωτών να προλάβουν την επερχόμενη αύξηση του ΦΠΑ τον Ιούνιο όσο και στην αγορά αυτοκινήτων από εταιρείες Rent a car εν όψει της τουριστικής περιόδου.
Γα να γίνει πιο κατανοητή η πτώση της συγκεκριμένης αγοράς αν γυρίζαμε τον χρόνο πίσω 10 χρόνια, το 2006, θα βλέπαμε ότι την συγκεκριμένη χρονιά είχαν ταξινομηθεί στην χώρα μας 268 χιλιάδες οχήματα, δηλαδή υπερτριπλάσια σε σχέση με αυτά που ταξινομήθηκαν πέρυσι.
Αυτές είναι 12 κορυφαίες επιλογές στην Ελλάδα σε επίπεδο εταιρειών (σ.σ. όσες πούλησαν πάνω από 3.000 οχήματα) το 2016.
Οι αριθμός πίσω τις επωνυμίες των εταιρειών αφορούν στο μερίδιο στην συνολική αγορά και τα αυτοκίνητα της εκάστοτε εταιρείας που ταξινομήθηκαν το 2016. Στην παρένθεση η θέση που κατείχαν το 2015.
1. (1) ΤOYOTA 12% 9.496
2. (3) NISSAN 9,2% 7.289
3. (4) OPEL 8,9% 7.054
4. (2) VOLKSWAGEN 8,2% 6.430
5. (5) PEUGEOT 7,1% 5.582
6. (8) FIAT 6,2% 4.886
7. (9) MERCEDES 5,6% 4.432
8. (6) SUZUKI 5,2% 4.137
9. (12) BMW 4,9% 3.843
10. (7) CITROEN 4,8% 3.781
11. (10) FORD 4,7% 3.736
12. (13) RENAULT 3,8% 3.021