Η εικόνα που περιγράφεται για τα δημόσια νοσοκομεία της πόλης δείχνει μια εξουθενωμένη και αποδιοργανωμένη δομή, όπου οι πολίτες ταλαιπωρούνται και το προσωπικό εργάζεται σε συνθήκες πίεσης και έλλειψης πόρων.
Σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές
Ασθενείς και γιατροί καταγγέλλουν πως οι συνθήκες στα δημόσια νοσοκομεία είναι οριακές. Η έλλειψη κανόνων υγιεινής, η υποστελέχωση και η ακαταλληλότητα των χώρων διαμονής δημιουργούν ένα εχθρικό περιβάλλον τόσο για τους νοσηλευόμενους όσο και για τους επαγγελματίες υγείας. Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης και της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας για αναβάθμιση των υπηρεσιών, ελάχιστα έχουν αλλάξει στην πράξη.
Τα Κέντρα Υγείας εκτός 24ωρης λειτουργίας
Η εικόνα δεν είναι καλύτερη ούτε στα Κέντρα Υγείας. Όσα λειτουργούσαν με διευρυμένο ωράριο στην Αττική συνεχίζουν να παρέχουν υπηρεσίες, αλλά εδώ και μήνες δεν έχει προστεθεί καμία νέα μονάδα σε 24ωρη βάση. Το αποτέλεσμα είναι να αυξάνονται τα περιστατικά που φτάνουν στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των μεγάλων νοσοκομείων, ακόμη και για ήπια προβλήματα υγείας.
Οι πολίτες περιμένουν για ώρες στις ουρές των νοσοκομείων, καθώς δεν έχουν εναλλακτικές. Το σύστημα δείχνει να μην αντέχει την πίεση, με την καθημερινότητα των ασθενών να μετατρέπεται σε δοκιμασία.
Σοκαριστική καταγγελία από ασθενή στον Ευαγγελισμό
Μια καταγγελία που προκαλεί οργή αφορά το νοσοκομείο Ευαγγελισμός και δημοσιοποιήθηκε μέσα από την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega». Η ασθενής Μαρία Τάση περιέγραψε δημόσια την εμπειρία της μέσω βίντεο στα social media:
«Όταν με μετέφεραν σε ένα άλλο τμήμα ενδοσκοπήσεων, νευρίασαν τα παιδιά που είχαν σχολάσει πριν 5 λεπτά, οπότε βρίζοντάς μπροστά μου με ανέλαβαν. Από τα νεύρα τους αποφάσισαν να μην μου έκαναν αναισθησία».
Η ίδια περιγράφει πώς ένιωσε:
«Ένιωθα έναν πόνο στο στήθος και νόμιζα ότι ήταν πνευμονία. Πήγα το απόγευμα στις 17:30 την Δευτέρα και την Τρίτη το πρωί στις 9:00. Έχει πολλές ώρες αναμονής παντού. Έκανα 2,5 ώρες για μία ακτινογραφία, εκεί έσπασε η φλέβα μου και έπρεπε να γυρίσω να το δουν και να επιστρέψω».
Καθυστερήσεις, αγένεια και ανασφάλεια
Η κ. Τάση συνέχισε την περιγραφή της με λόγια που αποκαλύπτουν τις διαστάσεις του προβλήματος:
«Με ενημέρωσαν ότι πρέπει να κάνω γαστροσκόπηση η οποία έπρεπε να γίνει Τετάρτη. Υπάρχουν καταγγελίες ότι κλέβουν πάρα πολύ επίσης. Οι νοσηλευτές έβριζαν, όχι εμάς αλλά για την “τύχη” τους, αλλά μάλλον εγώ την πλήρωσα. Υπήρχε ένας απότομος τόνος από την πλευρά τους για το τι θα γίνει. Μου είχαν πει ότι θα κάνουμε μέθη, το οποίο δεν έγινε. Η μέθη μπήκε όταν είχε τελειώσει η διαδικασία. Ήμουν σε σοκ».
Οι περιγραφές της δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας. Οι ασθενείς βρίσκονται αντιμέτωποι όχι μόνο με την ασθένεια αλλά και με έναν σύστημα που τους κάνει να νιώθουν απροστάτευτοι και αβοήθητοι. Οι μαρτυρίες σαν αυτή της κ. Τάση δείχνουν την επείγουσα ανάγκη για παρέμβαση και ουσιαστική βελτίωση στη δημόσια υγεία.
