Σήκωσαν «τοίχο» μέσα σε σχολείο της Κύπρου για να απομονώσουν τους μαθητές με παραβατική συμπεριφορά

Το θέμα της απομόνωσης μαθητών με παραβατική συμπεριφορά σε σχολείο της Κύπρου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να ανεγείρει ένα «τοίχο» μέσα σε σχολικό περιβάλλον, προκειμένου να διαχωριστούν οι μαθητές με προβληματική συμπεριφορά από τους υπόλοιπους μαθητές.

Η απόφαση και οι αντιδράσεις

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου, η οποία εφαρμόστηκε στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, προβλέπει τη δημιουργία ενός εναλλακτικού τμήματος για μαθητές με παραβατική συμπεριφορά, το οποίο θα διαχωρίζεται με έναν τοίχο από το υπόλοιπο σχολείο. Αυτή η κίνηση πυροδότησε αντιδράσεις τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και από τους ίδιους τους μαθητές. Η ΟΕΛΜΕΚ (Οργάνωση Ελλήνων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) κατήγγειλε ότι ο τοίχος αυτός δημιουργεί έναν διαχωρισμό που δεν προάγει την εκπαίδευση και έρχεται σε αντίθεση με τις αρχές της παιδαγωγικής.

Εναλλακτικό πρόγραμμα και διαμαρτυρίες

Εκτός από τον φυσικό διαχωρισμό μέσω του τοίχου, οι μαθητές που θα φοιτούν σε αυτό το εναλλακτικό τμήμα θα ακολουθούν διαφορετικό πρόγραμμα διδασκαλίας. Τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους σε αυτήν την εξέλιξη, προχωρώντας σε διαμαρτυρίες. Σύμφωνα με τις απόψεις τους, ο διαχωρισμός αυτός, αντί να βοηθά στην ενσωμάτωση, εντείνει τα προβλήματα των μαθητών με παραβατική συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζει το σχολικό περιβάλλον.

Δείτε τις φωτογραφίες:

Ακατάλληλες συνθήκες και παιδαγωγικά προβλήματα

Η ΟΕΛΜΕΚ, έπειτα από έρευνα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο χώρος που προορίζεται για το εναλλακτικό πρόγραμμα δεν πληροί τις απαιτούμενες παιδαγωγικές προδιαγραφές. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «δεν ικανοποιεί καμία από τις παιδαγωγικές παραμέτρους που πρέπει να υπηρετεί». Επιπλέον, ο διαχωρισμός του χώρου με έναν τοίχο θεωρείται εξαιρετικά καταθλιπτικός για τα παιδιά που θα παρακολουθούν το εναλλακτικό πρόγραμμα, ενισχύοντας το αίσθημα της απομόνωσης και του αποκλεισμού.

Η απόφαση αυτή του Υπουργείου Παιδείας, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, όχι μόνο δεν επιλύει τα ζητήματα που αφορούν τη συμπεριφορά των μαθητών, αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα, καθώς η απομόνωση δεν θεωρείται αποτελεσματική παιδαγωγική μέθοδος.

Exit mobile version