Σάλος στη Θεσσαλονίκη με νέο γλυπτό που δείχνει γυναίκας σε λεωφορείο

γλυπτό

Σάλος στη Θεσσαλονίκη με το νέο γλυπτό «Γυναίκα σε λεωφορείο»

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στη Θεσσαλονίκη η τοποθέτηση του γλυπτού «Γυναίκα σε λεωφορείο» στην πλατεία Αριστοτέλους. Το έργο, το οποίο φιλοτέχνησε ο Μανώλης Τζομπανάκης και έχει ύψος 2,75 μέτρα, παρουσιάστηκε επίσημα την Πέμπτη, όμως οι αντιδράσεις του κοινού δεν ήταν και τόσο θετικές.

Οι πρώτες εικόνες και αντιδράσεις

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο από το γλυπτό:

Σύμφωνα με τον δημιουργό, το γλυπτό αναπαριστά γυναίκες που επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται από λεωφορείο, μεταφέροντας όχι μόνο αντικείμενα αλλά και ψυχικά βάρη. Ωστόσο, η μορφή του έργου προκάλεσε έντονη αμφισβήτηση, καθώς πολλοί δεν αναγνωρίζουν σε αυτό τη γυναικεία φιγούρα που περιγράφει ο καλλιτέχνης.

«Δεν μοιάζει με γυναίκα» – Τα σχόλια στα social media

Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων δεν άργησαν να εκφράσουν την απογοήτευσή τους για το γλυπτό. Πολλοί χαρακτήρισαν το έργο «κακογουστιά» και άλλοι αδυνατούσαν να κατανοήσουν πώς αυτό το σχήμα μπορεί να αναπαριστά μια γυναίκα σε λεωφορείο.

Η συζήτηση γύρω από το γλυπτό ήρθε σε μια περίοδο όπου υπήρξαν αντιδράσεις για άλλα έργα τέχνης στη Θεσσαλονίκη, όπως αυτά που εκτέθηκαν στην Πινακοθήκη. Αν και ο βανδαλισμός τους καταδικάστηκε, η γενικότερη αμφισβήτηση της δημόσιας τέχνης παραμένει έντονη.

Στα social media, χαρακτηριστικά σχόλια περιλαμβάνουν:

– «Είναι αυτό γυναίκα σε λεωφορείο;»
– «Εγώ ούτε γυναίκα βλέπω, ούτε λεωφορείο, παρά μόνο ένα εξάμβλωμα.»
– «Με το ζόρι να συνηθίσουμε την κακογουστιά, την ασχήμια και την πνευματική διαστροφή του κάθε απίθανου τύπου που δηλώνει καλλιτέχνης.»

Τα σχόλια στο Twitter

Μπορείτε να δείτε μερικές από τις αντιδράσεις στο X (Twitter) παρακάτω:

Η τοποθέτηση του γλυπτού έχει φέρει στο προσκήνιο τη διαρκή συζήτηση για το τι θεωρείται τέχνη στον δημόσιο χώρο και αν τα έργα που επιλέγονται ανταποκρίνονται στο αισθητικό και πολιτιστικό κριτήριο της κοινωνίας. Το αν το έργο του Τζομπανάκη θα καταφέρει να κερδίσει την αποδοχή των πολιτών, μένει να φανεί.

Exit mobile version