Μέχρι και προτάσεις γάμου δέχεται ο 29χρονος πιλότος του F-16: «Να έχει ο παίδαρος πάντα υγεία» – Χαμός στα social media (video)

πιλότος

«Την επόμενη φορά να πέσει στο κρεβάτι μου»

Στα πλάνα από τη διάσωση του πιλότου φαίνονται τα άγρια κύματα που δυσκόλεψαν τη διαδικασία, την άσχημη κατάσταση της θάλασσας και την περίοδο μιάμισης ώρας που παρέμεινε στο νερό ο υποσμηναγός. Παρόλα αυτά, από την αρχή επικοινώνησε με τον πατέρα του μέσω του κινητού τηλεφώνου του.

Ο πατέρας του πιλότου του F-16 μίλησε σε εκπομπή του MEGA και σκόρπισε ικανοποίηση με την είδηση πώς ο πιλότος είναι καλά στην υγεία του.

Ο 29χρονος υποσμηναγός επικοινώνησε μέσω του κινητού του ότι είναι ασφαλής στη λέμβο. Αφού κατάφερε να ανοίξει και να επιβιβαστεί στη μικρή σωσίβια λέμβο που είχε μαζί του στο σύνολο επιβίωσης, όταν βρέθηκε στα παγωμένα νερά, είχε το κινητό τηλέφωνό του πάνω του. Παρά το γεγονός ότι το τηλέφωνο είχε βραχεί, λειτουργούσε και είχε σήμα. Ο 29χρονος πιλότος, διατηρώντας απόλυτη ψυχραιμία, όπως είχε εκπαιδευτεί στο Σχολείο Ελέγχου Τακτικής Επιβίωσης στην Καλαμάτα, κατάφερε να καλέσει την ομάδα του και να ενημερώσει ότι είναι ασφαλής στη λέμβο και περιμένει βοήθεια.

Η απώλεια του μαχητικού F-16 προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον στον κόσμο σχετικά με την υγεία του πιλότου. Ενδεικτικά γράφτηκαν: «πρώτα να είναι καλά ο άνθρωπος, μόνο καμιά κατάρριψη να μην έχει γίνει και το καλύψουν θα γίνει το σώσε».

Ο Παναγιώτης Αποστολάκης είναι πολύ αγαπητός στην υπηρεσία του και έχει μεγάλη αγάπη για την Πολεμική Αεροπορία, παρόλο που και οι δύο γονείς του ασχολούνται με τον στρατό. Ο πατέρας του έχει αποσυρθεί, ενώ η μητέρα του εξακολουθεί να εργάζεται στο στρατοδικείο της Λαρίσης.






Φρενίτιδα για τον γοητευτικό πιλότο

Ο πιλότος της πολεμικής αεροπορίας δέχεται ακόμη και προτάσεις γάμου μέσω των κοινωνικών μέσων.

«Να έχει ο παίδαρος πάντα υγεία και ασφαλείς πτήσεις. Την επόμενη φορά να πέσει στο κρεβάτι μου», είναι ένα από τα χαρακτηριστικά σχόλια της φρενίτιδας που επικρατεί στα social media για τον ιπτάμενο Παναγιώτη Αποστολάκη που κατέπεσε χτες με F-16 στην Ψαθούρα

Πώς λειτουργεί το εκτινασσόμενο κάθισμα

Το βίντεο απεικονίζει τα εκτινασσόμενα καθίσματα σε δράση. Σε μια στιγμή, το κάθισμα εκτοξεύεται, η καλύπτρα σπάει και το αλεξίπτωτο ανοίγει.

Το εκτινασσόμενο κάθισμα της εταιρείας Collins Aerospace τύπου ACES II αποδείχτηκε σωτήριο για τον 29χρονο υποσμηναγό του μαχητικού αεροσκάφους F-16 Block 52+, του οποίου το αεροπλάνο κατέπεσε χθες σε θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ψαθούρα. Ο υποσμηναγός, όπως αποκάλυψε στο «OnAlert.gr», επικοινώνησε με την 337 Μοίρα «Φάντασμα», στην οποία υπηρετεί, χρησιμοποιώντας το κινητό του τηλέφωνο, για να ενημερώσει τους συναδέλφους του για το περιστατικό. Βρισκόταν μέσα στη λέμβο και αντιμετώπιζε τα θηριώδη κύματα, αλλά παρόλα αυτά ήταν ψύχραιμος και κατάφερε να διαχειριστεί την κατάσταση.






Οταν προκύπτει μια σημαντική δυσλειτουργία ή ένα τεχνικό σφάλμα που αντιλαμβάνεται ο πιλότος ενός μαχητικού αεροσκάφους, τότε ξεκινά η διαδικασία για την εκτίναξη του καθίσματος. Ο πιλότος τραβάει μια λαβή-μοχλό, που οδηγεί στην έκρηξη του υλικού που προκαλεί την εκτόξευση και, κατ’ επέκταση, την εκτίναξη του καθίσματος, με ταυτόχρονη αποσύνδεση του θόλου του πιλοτηρίου.

Μόλις το κάθισμα απελευθερωθεί και απομακρυνθεί από το αεροσκάφος, τότε τίθεται σε λειτουργία το σύστημα πρόωσης (κινητήρας) σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό ευστάθειας, έτσι ώστε ο πιλότος να μην περιστρέφεται στον αέρα λόγω της υψηλής ταχύτητας και του αέρα. Αυτό επιτρέπει στον πιλότο να προσγειωθεί με ελεγχόμενη ταχύτητα και ασφάλεια στο έδαφος ή στη θάλασσα. Κατά τη διάρκεια όλης της διαδικασίας, είναι κρίσιμο να τηρηθεί το σωστό χρονισμός, προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν τραυματισμός του πιλότου, που μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε θανάτωση.

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια και έχουν πέσει τα ποσοστά τόσο των δυσλειτουργικών εκτινασσόμενων καθισμάτων όσο και των θανάτων παρά την επιτυχημένη εγκατάλειψη από τα αεροσκάφη για άλλους λόγους. Ωστόσο, οι τραυματισμοί είναι σχετικά πιθανοί, με πιλότους να αναφέρουν κυρίως ότι έχουν υποστεί προβλήματα στην σπονδυλική στήλη.






Ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος, περιέγραψε τις συνθήκες που επικρατούσαν στην θάλασσα κατά την διάρκεια της επιχείρησης διάσωσης του Υποσμηναγού: «Επικρατούσαν 7 μποφόρ, όποτε κανονικά δεν θα έπρεπε να βγαίναμε στην θάλασσα, αλλά η αλληλεγγύη είναι μεγάλη μεταξύ μας. Αφού μάθαμε ότι το Super Puma έκανε την περισυλλογή του ανθρώπου και ήταν καλά, τότε γυρίσαμε πίσω».

Exit mobile version