Πρόσθετες επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα από την Cosco

Η επένδυση στο τομέα της κρουαζιέρας είναι η πρώτη προτεραιότητα, ενώ ήδη έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με εταιρίες που δείχνουν ενδιαφέρουν. Οι σημερινές υποδομές στον Πειραιά δεν έχουν την δυνατότητα να δεχθούν τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο.

Πρόσθετες επενδύσεις, άνω των 500 εκατ. ευρώ, πρόκειται να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, πέραν των 350 εκατ. που προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ, όπως ανακοίνωσε στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο πρόεδρος της Cosco Χου Λιρόνγκ, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους στη Σαγκάη.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Cosco, κατά τη συνάντηση που είχαν στην έδρα της εταιρείας στη Σαγκάη, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς ήδη η Cosco έχει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε ο πρόεδρος της Cosco, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.

Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εμποροκιβωτίων.

Με την επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο Χου Λιρόνγκ, θα μπορούν στην προβλήτα να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερς κα στο μέλλον 10 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς στη Μεσόγειο.

Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και πάρκινγκ οχημάτων όπου θα μπορούν να σταθμεύουν 20.000 οχήματα.

Ανακοινώσεις από COSCO και Τσίπρα

Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της COSCO δήλωσε:

Θα θέλαμε να κάνουμε αναβάθμιση υποδομών για να έχουμε την δυνατότητα να δεχθούμε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου για 4.000 επιβάτες. Σε αυτό το σημείο θα κατασκευάσουμε ένα μεγάλο κτίριο υποδοχής τουριστών για 10.000 επισκέπτες. Αυτό θα μας δώσει την ευκαιρία να έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου. Με αυτό τον τρόπο θα αυξηθεί ο αριθμός τουριστών από την κρουαζιέρα στα 3 εκατομμύρια και γενικότερα στην ανάπτυξη του τουρισμού της Ελλαδας.

Ο προϋπολογισμός μας για την επένδυση αυτή είναι περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Δεύτερη προτεραιότητα μας είναι να αναβαθμίσουμε το λιμάνι των εμπορευματοκιβωτίων αυξάνοντας τη χωρητικότητα του προβλήτα 1.

Με την επένδυση αυτή θα φτάσουμε σε όλο το λιμάνι την διακίνηση 7 εκατομμυρίων κοντέινερς και το μέλλον θα φτάσουμε τα 10 εκατομμύρια. Αν υλοποιηθεί αυτό τότε το λιμάνι του Πειραιά α γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς της Μεσογείου.

Αυτό προϋποθέτει ακόμα μια επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργίας αποθηκών για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας, κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής διασύνδεσης για την Ευρώπη ώστε να γίνει το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο διακομιστικό λιμάνι της Μεσογείου, επένδυση στην ναυπηγοεπιστκευαστική ζώνη με μια μεγαλύτερη δεξαμενή με χωρητικότητας 300.000 τόνων θα έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει το μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου“.

Από τη μεριά του, ο κ. Τσίπρας είπε:

Ερχόμαστε μετά από τρεις εποικοδομητικές ημέρες στο Πεκίνο και συναντήσεις με τον Κινέζο πρόεδρο και πρωθυπουργό.

Η επίσκεψη μας στην Κίνα είναι ένα αποφασιστικό βήμα για την ενίσχυση των περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής συνεργασίες ανάμεσα στην Ελλάδα και στην λαϊκή δημοκρατία της Κίνας. Και λαμβάνει χώρα μετά την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ και τη σύναψη συμφωνίας με την COSCO.

Σηματοδοτεί το κλείσιμο 10 χρόνων από τη συνεργασία των δυο χωρών. Περνάμε σε ένα δεύτερο κύκλο ανεβαίνουμε επίπεδο αλλάζουμε στάδιο μετά την οριστικοποίηση αυτής της συμφωνίας“.

Πηγή: news247.gr

Exit mobile version