Πού εξαφανίστηκαν τα Canadair στη φωτιά στη Βαρυμπόμπη

«Χαμένα» τα Canadair στη μάχη που δόθηκε στο πύρινο μέτωπο της Βαρυμπόμπης που άφησε ανυπολόγιστες καταστροφές.

Σοβαρές καταγγελίες από κατοίκους έγιναν χθες για τη συχνότητα των πτήσεων εναέριων μέσων στη μεγάλη φωτιά στη Βαρυπόμπη. Τα Canadair έφταναν με καθυστερήσεις στην περιοχή, και μάλιστα σε κρίσιμες στιγμές για το μέτωπο της πυρκαγιάς, καθώς στένευαν ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια λίγο πριν δύσει ο ήλιος.

Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί η αλληλουχία των εντολών εκκένωσης μέσω του 112. Επίσημη εντολή εκκένωσης δόθηκε για την Βαρυμπόμπη και τον οικισμό Αδάμες γύρω στις 17:00 το απόγευμα, με το 112 να στέλνει τους κατοίκους στους Θρακομακεδόνες για λόγους ασφαλείας. Λίγες ώρες αργότερα (μετά τις 20:00), ενεργοποιήθηκε ξανά το 112 καλώντας μέσω μηνύματος όσους βρίσκονται στους Θρακομακεδόνες ή στο Ολυμπιακό Χωριό ή στην Βαρυμπόμπη να εκκενώσουν προς Αχαρνές για να μην κινδυνεύσουν από τη φωτιά.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου στο tovima.gr, τα Canadair εξαιτίας του καύσωνα έρχονταν από τη Σκύρο και όχι από πιο κοντινά αεροδρόμια όπως αυτό της Ελευσίνας.

Παρά τις εκκλήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης για εναέρια μέσα και τις δημόσιες εκκλήσεις τους, τα συγκεκριμένα αεροσκάφη συμμετείχαν ελάχιστα στην πυρόσβεση. Όμως, η καθυστέρηση αυτή συνέβαλε καθοριστικά στην επέκταση της καταστροφικής πυρκαγιάς στην περιοχή Βαρυμπόμπης και Θρακομακεδόνων.

Όπως αναφέρεται στο ίδιο ρεπορτάζ, στην προσπάθεια συμμετείχαν ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και των Ενόπλων δυνάμεων, τα μικρά αμφίβια πυροσβεστικά αεροσκάφη (τράκτορες) και το ρωσικό «θήριο» Beriev Be-200.

Όπως έγινε γνωστό, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, έγιναν μετασταθμεύσεις γιατί ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους δεν μπορεί να απογειωθεί όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου. Έτσι, επειδή η πυρκαγιά ξεκίνησε όταν η θερμοκρασία ήταν στους 42-44 βαθμούς Κελσίου δεν ήταν δυνατή η απογείωση των Canadair στην αρχή της φωτιάς.

Τα περισσότερα από τα αεροσκάφη CL-215 βρίσκονταν σε περιφερειακά αεροδρόμια όπως της Ανδραβίδας, αλλά και σε Σκύρο και Πρέβεζα. Τέλος, φαίνεται πως είχαν παρουσιαστεί βλάβες σε τουλάχιστον τρία από τα CL-415 που είχαν επιχειρήσει στη Ρόδο και σε άλλες πυρκαγιές.

Exit mobile version