Μαθήματα και εξετάσεις οδήγησης με γάντια και μάσκες και αποστάσεις ασφαλείας των εξεταστών, οι οποίοι αναμένεται να βγουν εκτός οχήματος σε ορισμένες περιπτώσεις, περιλαμβάνονται στην επόμενη ημέρα – μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων – για εκπαιδευτές και υποψήφιους οδηγούς.
Ταυτόχρονα καθορίστηκαν με υπουργική απόφαση οι λεπτομέρειες για τον τρόπο έκδοσης και χορήγησης των προσωρινών αδειών οδήγησης όπως είχε προ μηνών προαναγγείλει εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών.
Ωστόσο, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της η Καθημερινή εκ του αποτελέσματος διαπιστώνεται ότι ο μηχανισμός παραμένει ανέτοιμος, καθώς η σχετική απόφαση καθορίζει και μεταβατικό στάδιο, μέχρι την ολοκλήρωση δηλαδή των ηλεκτρονικών συστημάτων που θα είναι έτοιμα να εκδίδουν μέσω Διαδικτύου το σχετικό έγγραφο. Μέχρι την έναρξη της ηλεκτρονικής χορήγησης του προσωρινού διπλώματος προβλέπεται η εκτύπωση από την αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών –κατόπιν σχετικής αίτησης– του εντύπου που θα ισχύει για χρήση εντός της χώρας.
Μεταξύ των τροποποιήσεων των διαδικασιών εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών περιλαμβάνεται και μία σειρά από μέτρα που θα επιτρέπουν την ηλεκτρονική ανανέωση διπλώματος, θα μεταβιβάζονται τα σχετικά ιατρικά δικαιολογητικά αυτομάτως, καθώς επίσης και οι υπεύθυνες δηλώσεις και οι εξουσιοδοτήσεις, όπου είναι απαραίτητα, θα εκτελούνται ηλεκτρονικά όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γρηγόρης Ζαριφόπουλος κατά τη διάρκεια της 1ης Διαδικτυακής Συνάντησης – Ενημέρωσης Σχολών Οδηγών-Εκπαιδευτών που διοργανώθηκε από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.
Στόχος των συναρμόδιων υπουργείων Υποδομών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας και της ανθρώπινης επαφής, ανάγκη που κρίνεται ακόμη πιο επιβεβλημένη με δεδομένη την εξέλιξη της πανδημίας.
Την ίδια στιγμή, ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης αποκάλυψε ότι προχωρεί, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός της πλειονότητας των διαδικασιών που απαιτούνται για την αίτηση και την έκδοση διπλωμάτων προκειμένου να περιοριστεί ο ανθρώπινος παράγοντας όσο το δυνατόν περισσότερο.
Σημαντικές αλλαγές αναμένονται στον τρόπο εξέτασης και εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών, καθώς στο επίκεντρο των συζητήσεων που αναμένεται να οριστικοποιηθούν από ώρα σε ώρα είναι η μείωση του αριθμού των ατόμων που βρίσκονται μέσα στην αίθουσα για τα θεωρητικά μαθήματα. Ο αριθμός των υποψηφίων θα μειωθεί κατά 50%, ενώ όλοι ανεξαιρέτως οι παρευρισκόμενοι στην αίθουσα (είτε πρόκειται για μάθημα, είτε για εξέταση) θα φορούν υποχρεωτικά γάντια και μάσκες. Τα καθίσματα θα έχουν κενά μεταξύ τους ώστε να διατηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας.
Στην πρακτική εξέταση και στα μαθήματα που γίνονται πίσω από το τιμόνι υποψήφιοι και εκπαιδευτές θα είναι εξοπλισμένοι με τα μέτρα ατομικής υγιεινής (γάντια, μάσκες, αντισηπτικά κ.τ.λ.), ενώ συνιστάται να έχουν ανοιχτά παράθυρα κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
«Σε περίπτωση που γίνει χρήση κλιματιστικού κατά τη διάρκεια εξέτασης ή μαθήματος, καλό θα είναι να μην επιλέγεται η ανακύκλωση του αέρα» πρότεινε ο καθηγητής υγιεινής και ασφάλειας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Κωνσταντίνος Ντελέζος που συμμετείχε στην ενημερωτική εκδήλωση.
Ως προς τους επαγγελματίες οδηγούς και ειδικά για εκείνους που εξετάζονται σε βαρέα οχήματα (φορτηγά) η επικρατέστερη άποψη θέλει την «έξοδο» του εξεταστή από το όχημα και την ηλεκτρονική ηχητική επικοινωνία με τον υποψήφιο ασύρματα. Και αυτό γιατί ειδικά στα φορτηγά ο υποψήφιος και ο εξεταστής βρίσκονται στην καμπίνα του οδηγού σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους.
Στο μεταξύ, παράταση στα δελτία εκπαίδευσης που είχαν εκδοθεί αλλά δεν είχαν προλάβει οι υποψήφιοι να δώσουν εξετάσεις ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ενώ παρατείνεται και η ισχύς διπλωμάτων που έληγαν εν μέσω καραντίνας.