Πληρωμές τελών κυκλοφορίας 2021 – Τι θα αποφασίσει η κυβέρνηση;

Η πανδημία έχει προκαλέσει την αναγκαστική ακινησία των οχημάτων για περίπου 90 ημέρες εντός του τρέχοντος έτους οι κάτοχοι των οποίων έχουν ήδη πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ μέσα στο μήνα θα κληθούν να πληρώσουν τα του 2021.

Το πρόβλημα είναι εντονότερο στους ιδιοκτήτες παλιών ΙΧ, που πληρώνουν υπερδιπλάσια Τέλη.

Στις περιπτώσεις όπου υπάρχει προσωρινή ακινησία (οικειοθελής κατάθεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας στις κατά τόπους εφορίες) τότε το ποσό των Τελών Κυκλοφορίας μειώνεται και υπολογίζεται με τον μήνα αν κάποιος επιθυμεί να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας.

Το lockdown που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός αποτελεί μια παρόμοια κατάσταση προσωρινής ακινησίας η οποία όμως δεν γίνεται οικειοθελώς αλλά επιβάλλεται από το ίδιο το κράτος για να μειωθεί στο ελάχιστο η εξάπλωση της πανδημίας.

Όπως σχολιάζει το newsauto, μέχρι σήμερα κανένα στέλεχος της κυβέρνησης ή της αντιπολίτευσης δεν έχει τολμήσει να αναφερθεί στο συγκεκριμένο θέμα καθώς όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς αφορά πολλά εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων και το κράτος θα πρέπει να τους επιστρέψει.

Ο λόγος είναι προφανής καθώς εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων δεν μπορούν να τα κινήσουν εξαιτίας του lockdown που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός και κατ’ επέκταση και η κυβέρνηση.

Η ίδια πηγή αναφέρει ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων αναγκάστηκαν να θέσουν σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας τα οχήματά τους εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων οπότε το οικονομικό επιτελείο καλό θα ήταν να εξετάσει την επιστροφή των 3/12 από τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του 2020 όπως επίσης να μειώσει και κατά 3/12 τόσο τα τεκμήρια διαβίωσης που απορρέουν από τα οχήματα αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης!

Το θέμα φαίνεται ιδιαίτερα σοβαρό κυρίως για τους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων όπου τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα και τα κόστη ανεβαίνουν υπερβολικά.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Για παράδειγμα ένας ιδιοκτήτης οχήματος με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2008 το οποίο κινείται από έναν κινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρου πληρώνει για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 255 ευρώ γεγονός που μεταφράζεται σε 21,25 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας.

Εξαιτίας του lockdown ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης δεν κίνησε το όχημά του συνολικά για 3 μήνες (μπορεί να γίνουν και 4 οι μήνες της ακινησίας) οπότε θεωρητικά το κράτος πρέπει να του «επιστρέψει» με κάποιον τρόπο 63,75 ευρώ αν θέλει να ονομάζεται κράτος δικαίου.

Τα πράγματα χειροτερεύουν πολύ περισσότερο για έναν κάτοχο παλαιού οχήματος με κυβισμό άνω των 4 λίτρων το οποίο έχει 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2008 καθώς τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2020 ανήλθαν σε 1.380 ευρώ. Δηλαδή το μηνιαίος κόστος των Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 115 ευρώ!

Το lockdown που χρονικά προσδιορίζεται σε 3 μήνες υποχρέωσε τον κάτοχό του να μην το κινήσει οπότε το κράτος θεωρητικά θα πρέπει να του «επιστρέψει» 345 ευρώ ενώ επίσης να μειώσει κατά 3.875 ευρώ το τεκμήριο διαβίωσης του οχήματος που συνολικά για το έτος ανέρχεται σε 15.500 ευρώ εξαιτίας και της παλαιότητας.

πηγή

Exit mobile version