Πιερρακάκης: «Η εφαρμογή του μέτρου είναι θεαματικά καλή» – Πάνω από 6.000 αποβολές σε μαθητές για κινητά

Ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο του Σκάϊ, αναφέρθηκε στην εφαρμογή του μέτρου για την απαγόρευση της χρήσης κινητών στα σχολεία, τονίζοντας ότι τα αποτελέσματα είναι θεαματικά θετικά.

Εφαρμογή της απαγόρευσης κινητών: Αποδοχή και αποτελέσματα

Ο κ. Πιερρακάκης επεσήμανε ότι το μέτρο αυτό έχει γίνει ευρέως αποδεκτό από την εκπαιδευτική κοινότητα. Στατιστικά, έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές μαθητών λόγω χρήσης κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, αποδεικνύοντας τη συνέπεια στην εφαρμογή του μέτρου. Όπως τόνισε, το πιο σημαντικό στοιχείο είναι το πλαίσιο συνεπειών που έχει θεσπιστεί, το οποίο επιτρέπει στους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της περιορισμένης χρήσης των κινητών.

Τα οφέλη για τα παιδιά και τις οικογένειες

Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης σε βιβλία που έχουν καταγράψει την προβληματική επίδραση της υπερβολικής χρήσης κινητών στα παιδιά. Ανέφερε πως το πρόβλημα ξεπερνά τα όρια του σχολείου και ενσωματώνει συστάσεις για τις οικογένειες. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «το μέτρο αυτό δίνει το πάτημα στους γονείς να θέτουν όρια στη χρήση των κινητών από τα παιδιά τους». Εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης που δείχνει ότι το 86% των πολιτών στηρίζει την απαγόρευση, υπογραμμίζοντας πως το μέτρο είναι όχι μόνο θετικό αλλά και αναγκαίο.

Η χρήση κινητών και ο ενδοσχολικός εκφοβισμός

Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα που συζητήθηκε ήταν η σχέση του ενδοσχολικού εκφοβισμού με τα κινητά. Ο υπουργός επεσήμανε ότι το κινητό συχνά βρίσκεται στο επίκεντρο τέτοιων περιστατικών, με τους μαθητές να βιντεοσκοπούν επεισόδια για να τα δημοσιεύσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Έπρεπε να αναμορφώσουμε τον κανονισμό των σχολείων», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, προσθέτοντας ότι οι μαθητές που παραβιάζουν ευαίσθητα δεδομένα μπορεί να αντιμετωπίζουν σοβαρές συνέπειες, όπως αποβολές.

Ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού και νέες πρωτοβουλίες

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει στην πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ώστε να ενισχυθεί η διαχείριση τέτοιων φαινομένων στα σχολεία. Παράλληλα, η πλατφόρμα αναφοράς περιστατικών μπούλινγκ έχει αρχίσει να λειτουργεί με στόχο να σπάσει η “αλυσίδα της σιωπής”. Από την έναρξη της πλατφόρμας έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 προέρχονται από τη φετινή χρονιά.

Υποστήριξη των εκπαιδευτικών και ρόλος των γονέων

Οι εκπαιδευτικοί έχουν επίσης συνδράμει σημαντικά στην εφαρμογή του νέου πλαισίου, όπως ανέφερε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση τους παρέχει τα εργαλεία για τη διαχείριση των περιστατικών εκφοβισμού. Επίσης, προέτρεψε τους γονείς να καταγγέλλουν περιστατικά που αφορούν τα παιδιά τους μέσω της πλατφόρμας, τονίζοντας ότι η προστασία των μαθητών απαιτεί τόσο όρια όσο και κανόνες.

Ο υπουργός κατέληξε ότι το πρόβλημα του μπούλινγκ δεν θα λυθεί άμεσα, καθώς αυτό αποτελεί ένα ευρύτερο κοινωνικό ζήτημα που παρατηρείται σε πολλές χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Ωστόσο, υπογράμμισε πως η πολιτική που εφαρμόζεται στην Ελλάδα θέτει τις βάσεις για τη σωστή διαχείριση του φαινομένου στα σχολεία, αναγνωρίζοντας την πολυπλοκότητα του ζητήματος και τη συμμετοχή πολλών φορέων, συμπεριλαμβανομένων των οικογενειών και άλλων συναρμόδιων υπουργείων.

Exit mobile version