Πειραγμένα χιλιόμετρα σε μεταχειρισμένα ΙΧ – Τι προτείνουν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΚΤΕΟ για να παύσει η ταλαιπωρία των πολιτών

Οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΚΤΕΟ προτείνουν λύσεις για να σταματήσει η ταλαιπωρία ανυποψίαστων πολιτών. Το επόμενο διάστημα σε ισχύ νέες υπουργικές αποφάσεις για το θέμα αυτό.

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καταθέτει σειρά προτάσεων προκειμένου να γίνουν πιο λειτουργικές οι υπουργικές αποφάσεις που θα τεθούν σύντομα σε εφαρμογή στην χώρα μας.

Με τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις επέρχεται διαφάνεια πλέον στον εντοπισμό περιπτώσεων αλλοίωσης των ταυτοτήτων των μεταχειρισμένων οχημάτων που πωλούνται στην ελληνική αγορά. Εκκρεμεί ωστόσο, η έκδοση αντίστοιχων σχετικών αποφάσεων για τα μεταχειρισμένα εισαγωγής, τα οποία προς το παρόν παραμένουν σε καθεστώς αδιαφάνειας.

Συγκεκριμένα, με τις νέες εγκυκλίους, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, επέρχονται διοικητικές αλλαγές καθώς τροποποιούνται – ισχύουν τα εξής:

– Παραμένει σε ισχύ η υποχρέωση από τα ΚΤΕΟ, αναγραφής του ιστορικού των χιλιομετρικών ενδείξεων στα δελτία ελέγχου, όπως αυτά αναφέρονται στην βάση του ΥΜΕ σύμφωνα με προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης οχήματος θα λαμβάνει γνώση επ’ αυτού.

– Έλεγχος ΚΤΕΟ σε όχημα με εμφανείς ενδείξεις παραποίησης στο ιστορικό του, δεν θα απορρίπτεται πλέον στα ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία θα αναγράφονται στο Δελτίο ΚΤΕΟ δίχως όμως να υφίσταται περαιτέρω ταλαιπωρία ο ιδιοκτήτης του οχήματος.

– Παραμένει σε ισχύ η προοπτική άσκησης διώξεων από κάθε θιγόμενο τελικό ιδιοκτήτη μεταχειρισμένου οχήματος.

– Καταργείται η υποχρέωση επαναφοράς των χιλιομετρικών ενδείξεων, σύμφωνα με τεκμαρτό τρόπο υπολογισμού ως ίσχυε μέχρι πρότινος.

Επίσης από τον Σύνδεσμο ΙΚΤΕΟ προτείνεται να επανεξεταστούν άμεσα και τα παρακάτω ζητήματα:

Α) Μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής. Να συμπεριληφθούν στις ενδείξεις χιλιομετρητών, στη βάση του μηχανογραφικού συστήματος που τηρείται στο ΥΜΕ, τα χιλιόμετρα που καταγράφηκαν κατά τη διαδικασία εισαγωγής των μεταχειρισμένων οχημάτων. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έγγραφα ΚΤΕΟ του εξωτερικού, στοιχεία τιμολογίων και λοιπών εγγράφων που κατατίθενται στα τελωνεία της χώρας μας.

Β) Στις περιπτώσεις των TAXI. Να δοθεί οδηγία το ιστορικό των χιλιομέτρων αυτών των οχημάτων να προκύπτει από τον αριθμό πλαισίου και όχι σύμφωνα με την πινακίδα, καθώς ως γνωστόν οι άδειες ΤΑΧΙ ακολουθούν κατά κύριο λόγο τα πρόσωπα ιδιοκτησίας και όχι τα οχήματα.

Γ) Στις περιπτώσεις ρυμουλκών και ρυμουλκούμενων με την ίδια πινακίδα. Το Μ.Σ. του ΥΜΕ να μην στέλνει ιστορικό για το ρυμουλκούμενο αλλά μόνο για το ρυμουλκό. Οι μηδενικές ενδείξεις που «στέλνει» για το ρυμουλκούμενο δημιουργούν πλαίσιο λανθασμένων ανακολουθιών στο ιστορικό των ρυμουλκών.

Δ) Ανθρώπινα λάθη κατά την καταγραφή χιλιομέτρων σε προηγούμενους ελέγχους στα ΚΤΕΟ. Να οριστούν διαδικασίες διόρθωσης λαθών καταγραφής σε προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ, λόγω ανθρώπινου λάθους.

Πηγές: newsit.gr

Exit mobile version