Το ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ έχει μεγάλο και περιπετειώδες παρελθόν. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το τέταρτο πλοίο της οικογένειας Βεντούρη που βαφτίστηκε με το ίδιο ακριβώς όνομα.
Ναυπηγήθηκε τον Ιανουάριο του 1960 και η ολλανδική εταιρεία το ονόμασε KONINGIN WILHELMINA, δηλαδή βασίλισσα WILHELMINA.
Δρομολογήθηκε σε γραμμές της Ολλανδίας μέχρι τον Ιούλιο του 1978, όταν σταμάτησε τα δρομολόγια. Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς πουλήθηκε στη Ακτοπλοΐα Βεντούρη. Αρχικά είχε ονομάστηκε ΚΑΠΤΑΙΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος.
[ad id=”215657″]
Το 1981 πήρε το γνωστό όνομα ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ και έγραψε ιστορία στην ελληνική ακτοπλοΐα μέχρι το 1994.
Το δεύτερο πλοίο που ονομάστηκε ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ (2), ήταν το Βέλγικο σκαρί PRINS PHILIPPE από το 1994 μέχρι και το 1996. Όπως μας πληροφορεί ο Δημήτριος Ψαραδέλης στο tinostoday το τρίτο σκαρί με το ίδιο όνομα, ήταν το ελληνικής κατασκευής ΛΗΜΝΟΣ της NOMICOS LINES που πέρασε το 2002 στα χέρια του Απόστολου Βεντούρη με τα σινιάλα της C LINK και συνέχισε μέχρι το 2009 με τα σινιάλα της NEL LINES.
Και τα δυο πλοία δρομολογήθηκαν στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος. Το τέταρτο Παναγία Τήνου που πήρε κλίση μέσα στο λιμάνι του Πειραιά ήταν το πρώην ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ που το 2015 «βαφτίστηκε» ξανά με το αγαπημένο όνομα της οικογένειας Βεντούρη.
Για την ιστορία το αρχικό ολλανδικό Παναγία Τήνου το 1994 μετονομάστηκε σε ΑΡΤΕΜΙΣ και μετά την πτώχευση της εταιρίας πέρασε στα χέρια της MInoan Cruises και κάνει κρουαζιέρες ως μεταξύ Σαντορίνης και Ηρακλείου με ενδιάμεσους σταθμούς το Ρέθυμνο και τον Αγ. Νικόλαο. Το 2001 εγκατέλειψε οριστικά την Ελλάδα και κόπηκε για σίδερα στην Ινδία.
Με πληροφορίες από nautilia.
mixanitouxronou.gr