Ελάχιστοι είναι αυτοί που δεν την έχουν δει. Λίγοι είναι εκείνοι που δεν δάκρυσαν, δεν θύμωσαν, δεν βυθίστηκαν σε σκέψεις, δεν προβληματίστηκαν.
Η ταινία είναι μια αληθινή ιστορία και όπως κάθε ταινία που αποτελεί σημείο αναφοράς για τον κινηματογράφο έτσι και αυτή έχει άγνωστες πτυχές που σοκάρουν και συγκινούν όσο και όταν την πρωτοδεί κάποιος.
Η οσκαρική ταινία «Φιλαδέλφεια» είναι μια αληθινή ιστορία για το πώς αντιμετωπίζονταν οι ασθενείς του AIDS στα πρώτα χρόνια που ο φονικός ιός «θέριζε» νέους ανθρώπους.
Όπως κάθε ταινία που αποτελεί σημείο αναφοράς για τον κινηματογράφο έτσι και αυτή έχει άγνωστες πτυχές που σοκάρουν και συγκινούν όσο και όταν την πρωτοδεί κάποιος.
Ο Τομ Χάνκς ενσαρκώνει τον Τζέφρι Μπάουερς. Μπήκε τόσο πολύ στο «πετσί» του ρόλου που όπως και ο ίδιος είχε πει, υπήρχαν στιγμές που κοιταζόταν στον καθρέφτη και δεν αναγνώριζε τον εαυτό του.
Ήταν η ιστορία ενός νεαρού δικηγόρου που βρέθηκε εκτός δουλειάς επειδή νόσησε. Ήταν μια από τις πρώτες δίκες στις ΗΠΑ ενάντια στην ομοφοβία και τον κοινωνικό ρατσισμό που αντιμετώπιζαν οι φορείς του AIDS.
Ποιος ήταν ο αληθινός Τζέφρι Μπάουερς
Στις 29 Δεκεμβρίου του 1953, γεννιέται στη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ, o Τζέφρι Μπάουερς. Σπουδάζει νομική και λαμβάνει το μπατσελόρ του στις πολιτικές επιστήμες.
Πριν καταφέρει να μπει σε κάποιο νομικό γραφείο, εργάζεται σε μια βιομηχανία αλλά και ως ρεπορτερ σε έναν τοπικό τηλεοπτικό σταθμό.
Τελικά, το φθινόπωρο του 1979 κάνει το όνειρό του πραγματικότητά και προσλαμβάνεται σε ένα νομικό γραφείο στη Νέα Υόρκη.
Ο νεαρός δικηγόρος κάνει εκπληκτική δουλειά και δεν αργεί να μπει στο «μάτι» του νομικού γραφείου Baker & McKenzie που εκείνη την εποχή αναλάμβανε σπουδαίες υποθέσεις σχεδόν σε κάθε άκρη των ΗΠΑ.
Τον Μάιο του 1986, στις ετήσιες αξιολογήσεις της εταιρείας ο Τζέφρι τα πάει περίφημα και κερδίζει τα εύσημα από τους προϊσταμένους του.
Δυο μήνες αργότερα τα πάντα αλλάζουν και μάλιστα με δραματικό τρόπο. Τα αφεντικά της εταιρείας αποφασίζουν να τον απολύσουν χωρίς την προβλεπόμενη αποζημίωση, μη τηρώντας τις συνήθεις διαδικασίες και χωρίς κανείς να του εξηγήσει κάποιος τι είχε συμβεί. Οι προϊστάμενοι του αντιτίθενται στην απόφαση αυτή, καθυστερώντας έτσι την απόλυση.
Τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου 12 από τους 15 εταίρους της φίρμας ψηφίζουν υπέρ της απόλυσης του και στις 5 Δεκεμβρίου 1986 ο Τζέφρι φεύγει οριστικά από την Baker & McKenzie.
Τα αφεντικά είχαν μάθει πως ο Τζέφρι τον Απρίλιο του 1986 είχε διαγνωσθεί με AIDS και πως ήταν ομοφυλόφιλος.
Ο νεαρός δικηγόρος προσέφυγε στο Τμήμα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Νέας Υόρκης το οποίο τον Ιούλιο του 1987 διεξήγαγε τις πρώτες ακροάσεις για την υπόθεση. Η αντίπαλη πλευρά υποστήριζε ότι ο Τζέφρι δεν είχε καλή επίδοση στη δουλειά του και πως τα σημάδια στο πρόσωπό του από την ασθένεια «δημιουργούσαν προβλήματα». Η υπόθεση πήρε το δρόμο προς τις δικαστικές αίθουσες.
Αντίθετα με το τι παρουσιάζει η ταινία ο Τζέφρι δεν ζούσε όταν δικαιώθηκε.
Πέθανε στις 30 Σεπτεμβρίου 1987 στη Βοστώνη. Ένα χρόνο αργότερα πέθανε και ο σύντροφός του.
Η δικαίωση ήρθε μόλις τον Δεκέμβριο του 1993, ενώ η υπόθεση έκλεισε οριστικά το 1995 όταν η Baker & McKenzie απέσυρε την έφεση που έκανε και προχώρησε σε «εμπιστευτική διευθέτηση του ζητήματος» με την οικογένεια του Τζέφρι.
Δείτε ολόκληρη την ιστορία στο newsbeast.gr