Αν οδηγείς με το κινητό στο χέρι, «τελείωσες»: Ο νέος ΚΟΚ δεν αστειεύεται

νέος ΚΟΚ

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας φέρνει αυστηρές αλλαγές, στοχεύοντας σε πλήρη ανατροπή της σημερινής χαλαρής αντιμετώπισης της οδικής ασφάλειας. Με σκληρές ποινές και μηδενική ανοχή, επιδιώκει να περιορίσει δραστικά τις επικίνδυνες συνήθειες πίσω από το τιμόνι.

Πιο αυστηρά μέτρα για τη χρήση κινητού στην οδήγηση

Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο των αλλαγών. Οι νέες διατάξεις προβλέπουν σημαντική αυστηροποίηση των ποινών για τους παραβάτες:

Πλέον, και οι οδηγοί δικύκλων φέρουν ευθύνη για τη χρήση κράνους από τους συνεπιβάτες τους. Αν ο συνεπιβάτης δεν φοράει κράνος, θα επιβάλλεται πρόστιμο και στους δύο.

Αναθεώρηση στα όρια ταχύτητας

Με στόχο την καλύτερη προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, ο νέος ΚΟΚ ορίζει καινούρια όρια ταχύτητας:

Μια αξιοσημείωτη αλλαγή είναι η εξαίρεση των ταξί από τους περιορισμούς των λεωφορειολωρίδων, κάτι που αναμένεται να αλλάξει την καθημερινή ροή της κυκλοφορίας στις πόλεις.

Τέλος στην ανοχή για τις κόντρες

Η παραβατική συμπεριφορά των κόντρα-οδηγών αντιμετωπίζεται πλέον με εξαιρετική αυστηρότητα:

Πιο αυστηρά μέτρα για παραβιάσεις σε πεζόδρομους και τραμ

Όσοι οδηγούν σε χώρους όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων, όπως πεζόδρομοι, πλατείες ή πεζοδρόμια, έρχονται αντιμέτωποι με αυξημένες κυρώσεις: πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 70 ημέρες.

Παράλληλα, στις σιδηροδρομικές διαβάσεις η παράβαση κοστίζει 1.200 ευρώ και η άδεια αφαιρείται για 2 μήνες. Σε σοβαρές περιπτώσεις μπορεί να επιβληθεί και ποινή φυλάκισης από 1 έως 5 χρόνια.

Όσον αφορά την παρεμπόδιση τραμ, είτε πρόκειται για κίνηση είτε για παράνομο προσπέρασμα, το πρόστιμο διπλασιάζεται στα 150 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες.

Ένα πιο ασφαλές μέλλον στους δρόμους

Οι αλλαγές που φέρνει το νέο ΚΟΚ δεν αφήνουν περιθώρια για «χαλαρότητες». Στόχος είναι να περιοριστούν στο ελάχιστο οι απερίσκεπτες συμπεριφορές και να προστατευτούν όλοι οι χρήστες του δρόμου. Ήρθε η ώρα η οδική ασφάλεια να γίνει υπόθεση όλων μας.

Exit mobile version