ΟΑΣΑ: Χιλιάδες επιβάτες κινδυνεύουν με πενταπλασιασμό προστίμων που δεν πλήρωσαν

λεωφορείο-ΟΑΣΑ

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να βρεθούν ενώπιον υπέρογκων οφειλών στην εφορία εξαιτίας απλήρωτων προστίμων από παραβάσεις που βεβαιώθηκαν σε ελέγχους κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι δυνητικά δεκάδες χιλιάδες πολίτες.

Χιλιάδες επιβάτες κινδυνεύουν με πενταπλασιασμό προστίμων που δεν πλήρωσαν

Η ούτως ή άλλως χαμηλή εισπραξιμότητα των προστίμων φαίνεται ότι φρέναρε ακόμα περισσότερο την περίοδο της πανδημίας, ενώ και τώρα που η κατάσταση σε υγειονομικό επίπεδο είναι βελτιωμένη, τα οικονομικά των Ελλήνων δεν επιτρέπουν στην πληρωμή αυτών των οφειλών να μπουν ψηλά στην ατζέντα των προς τακτοποίηση υποχρεώσεών τους.

Ωστόσο εάν ένα πρόστιμο δεν πληρωθεί στον συγκοινωνιακό φορέα κατά το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα κατευθύνεται στην ΑΑΔΕ για να φτάσει τελικά στην εφορία του παραβάτη, αλλά πενταπλασιασμένο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας έχει ήδη απευθύνει έκκληση στους περίπου 12.000 πολίτες στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι έχουν απλήρωτα πρόστιμα από το 2017 να τακτοποιήσουν την οφειλή τους προκειμένου να μη βρεθούν προ εκπλήξεων με μπιλιετάκια από τις εφορίες, ενώ εργαζόμενοι του Οργανισμού επικοινωνούν τηλεφωνικά με παραβάτες που έχουν περισσότερα του ενός πρόστιμα και τους ενημερώνουν.

Από την πλευρά του ο ΟΑΣΑ στην Αθήνα συνήθως δίνει κάποιες σιωπηρές παρατάσεις μεχρι να αποστείλει τη σχετική επιστολή στην ΑΑΔΕ και τα πρόστιμα να πάρουν το δρόμο του πενταπλασιασμού αν και υπάρχουν πολίτες, στους οποίους έχουν φτάσει ήδη σχετικές οφειλές. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση επιβάτη, ο οποίος πριν λίγους μήνες έκληκτος ειδοποιήθηκε ότι χρωστά περίπου 2.000 ευρώ, τα οποία όπως αποδείχτηκε προέρχονταν από προσαυξήσεις δύο προστίμων που του είχαν βεβαιωθεί.

Ο ΟΑΣΑ δεν έχει κάνει γνωστό τον ακριβή αριθμό των απλήρωτων προστίμων από τα μέσα σταθερής και οδικής συγκοινωνίας. Ωστόσο πηγές του Ομίλου σημειώνουν ότι διαχρονικά «κόβονται» περίπου 50.000 πρόστιμα το χρόνο εκ των οποίων όμως πληρώνονται λιγότερα από τα μισά καθώς τα ποσοστά εισπραξιμότητας είναι πολύ χαμηλότερα του 50%.

Το μέγεθος της εισιτηριοδιαφυγής είναι κάτι που δεν έχει καταφέρει να μετρηθεί επαρκώς έως τώρα. Ωστόσο όλοι γνωρίζουν ότι είναι πιο έντονη στα οδικά μέσα. Οι σπανιότεροι έλεγχοι, αλλά και το γεγονός ότι λεωφορεία και τρόλει δεν αποτελούν κλειστά συστήματα όπως το μετρό συντείνουν σε αυτό με αποτέλεσμα όπως μεταδίδουν οδηγοί να υπάρχουν δρομολόγια, στα οποία οι επικυρώσεις εισιτηριων σε γεμάτα λεωφορεία να μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Τα ποσά των προστίμων

Το ποσό του προστίμου, το οποίο επιβάλλεται στους επιβάτες που εντοπίζονται χωρίς εισιτήριο στα συγκοινωνιακά μέσα της Αθήνας ανέρχεται σε 72 ευρώ για το ολόκληρο εισιτήριο, καθώς είναι 60πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου και σε 30 ευρώ για το μειωμένο κόμιστρο.

Εάν πληρωθεί εντός του πρώτου 10ημέρου από την επιβολή του, το ποσό μειώνεται στο μισό. Ωστόσο εφόσον φτάσει στην εφορία αυξάνεται σε 360 και 150 ευρώ αντίστοιχα χωρίς μάλιστα το επιπλέον ποσό να καταλήγει στα ταμεία των συγκοινωνιακών εταιριών.

Το αρχικό περιθώριο πληρωμής του προστίμου είναι 20 ημέρες, αλλά η διαδικασία επιστολής στην ΑΑΔΕ από τον ΟΑΣΑ δεν ξεκινά πριν την παρέλευση 2 μηνών μετά το αρχικό 20ήμερο, ενώ συνήθως δίνεται και μια σιωπηρή παράταση περίπου ενός μήνα ακόμα.

ΟΑΣΑ: Με κάρτα απεριορίστων στα Μουσεία και με τραπεζική κάρτα ως μέσου κομίστρου

Την ίδια στιγμή στον Ομιλο ΟΑΣΑ αξιολογούν τα αποτελέσματα διαγωνισμού προυπολογισμού 669.000 ευρώ με ΦΠΑ για την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με στόχο όχι μόνο να μετρηθούν έσοδα και να καταγραφούν οι συνήθειες του επιβατικού, αλλά και να μελετηθεί η επέκταση της λειτουργικότητας του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ). Στο πλαίσιο αυτό θα διερευνηθεί:

Στο πλαίσιο του έργου θα εκδίδονται μηνιαίες και ετήσιες αναφορές για κάθε παράμετρο της εμπορικής και οικονομικής λειτουργίας του Ομίλου προκειμένου να εξαχθούν σαφή και λεπτομερή στοιχεία για μία σειρά θεμάτων, από τα έσοδα και τον επιμερισμό τους ανά εταιρία έως τη χρήση μειωμένων εισιτηρίων και τα αποτελέσματα των οχημάτων ΚΤΕΛ που εκτελούν το 20% του έργου της αστικής συγκοινωνίας της Αθήνας και τις επιδόσεις των οχημάτων leasing.

Ειδικότερα, στις αναφορές θα υπάρχουν στοιχεία για:

Μηνιαία αναφορά θα παρέχεται εκτός της διοίκησης της εταιρίας και στο Υπερταμείο με στόχο την κατανομή των εισπράξεων στους φορείς.

Επίσης προβλέπεται και η παράδοση ετήσιας αναφοράς, στην οποία θα παρουσιάζονται μεταξύ άλλων συγκεντρωτικά στοιχεία για την επιβατική κίνηση ανά μήνα, φορέα και μέσο καθώς επίσης και ανάλυση μετακινήσεων με στοιχεία για το μέσο όρο ημερήσιων χρηστών εργάσιμων ημερών, Σαββάτου, Κυριακής ανά μέσο και πολλαπλά μέσα.

Πηγή: ethnos.gr

Exit mobile version