Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι όταν τον συναντούν περαστικοί στο δρόμο οι δύο βασικές προσφωνήσεις είναι «μεγάλε» και «τεράστιε».
Δεν είναι δύσκολο να το φανταστούμε. Ο Μάρκος Λεζές υπήρξε επί σειρά ετών μία από τις πιο συμπαθείς φιγούρες της υποκριτικής, μια αυθεντική, λαϊκή φυσιογνωμία, κάτι σαν τον κωμικό της διπλανής πόρτας που για κάποιο λόγο και μόνο η όψη του αρκεί για να σου φτιάξει το κέφι.
Οι περισσότεροι τον έχουν συνδέσει με την εποχή της… αμφιβόλου ποιότητας βιντεοκασέτας, όσοι όμως τον έχουν παρακολούθησε live στο θέατρο – και δη στην επιθεώρηση – είναι πεπεισμένοι ότι δεν εξαργύρωσε όσο του έπρεπε επαγγελματικά το πλούσιο κωμικό ταλέντο του.
Ξεκίνησε στο πλάι του Χάρι Κλιν – τον οποίο έως και σήμερα αποκαλεί «δάσκαλό» του στην επιθεώρηση – που τον πήρε μαζί του σε περιοδεία, συστήνοντας τον στο κοινό. Ίδιο ρόλο έπαιξαν για αυτόν στο σανίδι ο Κώστας Βουτσάς και ο Γιώργος Κωνσταντίνου, με τον οποίο έκανε τις πιο μακροχρόνιες δουλειές στην τηλεόραση, συμμετέχοντας στο «Η αλεπού και ο μπούφος» και το «Μην μου γυρνάς τη πλάτη» στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Δύο σειρές που έφεραν την υπογραφή του Γιώργου Κωνσταντίνου και προβλήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα στην τηλεόραση.
Ξεκίνησε στο πλάι του Χάρι Κλιν – τον οποίο έως και σήμερα αποκαλεί «δάσκαλό» του στην επιθεώρηση – που τον πήρε μαζί του σε περιοδεία, συστήνοντας τον στο κοινό. Ίδιο ρόλο έπαιξαν για αυτόν στο σανίδι ο Κώστας Βουτσάς και ο Γιώργος Κωνσταντίνου, με τον οποίο έκανε τις πιο μακροχρόνιες δουλειές στην τηλεόραση, συμμετέχοντας στο «Η αλεπού και ο μπούφος» και το «Μην μου γυρνάς τη πλάτη» στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Δύο σειρές που έφεραν την υπογραφή του Γιώργου Κωνσταντίνου και προβλήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα στην τηλεόραση.
Είχε προηγηθεί η συμμετοχή του στο περίφημο «The Κόπανοι» του 1987 και ο ρόλος του Καρατέκα Τούφα, που ήταν βγαλμένος από τη ζωή, μιας και ο Λεζές είχε μαύρη ζώνη στο «σπορ», έχοντας μόλις πάρει το πρώτο του νταν. Ο τίτλος μάλιστα ήταν δικής του εμπνεύσεως, ο πρωτότυπος ήταν τα «8 βλήματα».
Πέραν των προαναφερόμενων, ο γνωστότερος Μάρκος του ελληνικού θεάματος, πριν από την ανάδειξη του Σεφερλή έχει συνεργαστεί από τον Θανάση Βέγγο και τον Στάθη Ψάλτη έως τον Γιάννη Μπέζο. Το 2011 ήταν η τελευταία φορά που ήταν τόσο ενεργός επαγγελματικά, συμμετέχοντας παράλληλα στη θεατρική παράσταση «Σεσουάρ για δολοφόνους» και στην τηλεοπτική σειρά «Κλινική Περίπτωση».
Έκτοτε, τα χρόνια ήταν δύσκολα για τον δημοφιλή καλλιτέχνη. «Δεν είχα προτάσεις στο θέατρο, δεν θέλουν να συνεργαστούν μαζί μου. Όπως και στην τηλεόραση. Είμαι εκτός τηλεόρασης. Κάνω καμιά φορά σε κάποιο σίριαλ 3-4 γυρίσματα και μετά είμαι μαγική εικόνα, περνάω και φεύγω», έχει δηλώσει σε συνέντευξη του στο Πρωινό και τη Μαίρη Αρώνη. Δούλεψε ένα φεγγάρι ως πωλητής αυτοκινήτων, ενώ σε μια διαδικασία εσωτερικής αναζήτησης έφυγε για το Άγιο Όρος, όπου έζησε μια περίοδο ως μοναχός. «Έκλαιγε όλη η οικογένειά μου όταν πήγα στο Άγιο Όρος, αλλά και μόνο το ότι εκεί έκοψα το τσιγάρο αποδείχτηκε σωστή επιλογή».
Η μεγαλύτερη περιπέτεια που έχει περάσει όμως είναι αυτή για να κρατηθεί στη ζωή. Επί τρία χρόνια έδωσε μάχη με τον καρκίνο και βγήκε νικητής. Η κακοήθεια ήταν στον προστάτη, σε επιθετική μορφή και ο λόγος που πρόλαβε τα χειρότερα είναι ο ίδιος που τον οδήγησε να γίνει και συγγραφέας με το «Η Μαρία των αγγέλων». Ο τίτλος είναι βιογραφικός. Ήταν μια Μαρία στο όνειρο της φίλης του ηθοποιού Σούλας, που της «έλεγε» επίμονα επί τρία βράδια «πες στον Μάρκο να προσέχει». Ο Λεζές θορυβήθηκε και υποβλήθηκε σε εξετάσεις, αποκαλώντας έκτοτε την εν λόγω Μαρία «φύλακα – άγγελό μου».
Όταν χρειάστηκε, εκείνη την περίοδο, να μπει στο χειρουργείο ζήτησε από την αναισθησιολόγο να μην του κάνει αναισθησία, γιατί έχει τη… δική του. Κάπως έτσι, δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ποια θα είναι η προσφώνηση (και) από τα τρία εγγόνια του όταν μεγαλώσουν…
Πηγή: menshouse.gr