Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ικανοποίηση στην κυβέρνηση-Σε απεργία οι εργαζόμενοι

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Σε απεργειακές κινητοποιήσεις προχωρούν την ερχόμενη Τρίτη οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αντιδρώντας στο χαμηλό τίμημα των 77, 9 εκατομμυρίων ευρώ, με το οποίο κατοχυρώθηκε η εκποίηση των Ελληνικών Ναυπηγείων (ΕΝΑΕ) στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Σύμφωνα με τους όρους του πλειοδοτικού διαγωνισμού το ποσό από την πώληση του εμπορικού τμήματος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που διαχειρίζεται η ΕΤΑΔ κατευθύνεται εξ ολοκλήρου στα δημόσια ταμεία, ενώ το ποσό της εκποίησης του στρατιωτικού τμήματος των ναυπηγείων προορίζεται για την ικανοποίηση των οφειλών των ΕΝΑΕ στους εργαζόμενους και τους λοιπούς πιστωτές.

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Τεράστιος πονοκέφαλος οι «οφειλές»

Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι τα 26 εκατομμύρια ευρώ που πρόσφερε στον διαγωνισμό η εταιρεία του κ.Προκοπίου για την απόκτηση του στρατιωτικού τμήματος των ναυπηγείων δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τους και ταυτόχρονα τις απαιτήσεις των υπολοίπων πιστωτών των ναυπηγείων, δηλαδή τα δημόσια ταμεία, τους ασφαλιστικούς φορείς και τις τράπεζες, κυρίως την Τράπεζα Πειραιώς.

Όπως πληροφορείται το OnAlert, οι οφειλές των Ελληνικών Ναυπηγείων στα δημόσια ταμεία και το ΙΚΑ από τον Μάρτιο του 2018, οπότε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά βρίσκονται σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης μέχρι σήμερα, ανέρχονται σε 11 εκατομμύρια ευρώ και έχουν ρυθμιστεί. Οι οφειλές στην Τράπεζα Πειραιώς αγγίζουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι εργαζόμενοι, ο μεγαλύτερος πιστωτής των ναυπηγείων, διεκδικούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Την ερχόμενη εβδομάδα εκπρόσωποι του Σωματείου των εργαζόμενων «Τρίαινα» έχουν ζητήσει συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα. Ο υπουργός Οικονομικών ο οποίος δήλωσε ικανοποιημένος από την έκβαση του διαγωνισμού μιλώντας για «πολλαπλά οφέλη» από την επένδυση, αναφερόμενος στα αιτήματα των εργαζομένων υποστήριξε ότι με το υπουργείο Εργασίας «καταβάλλεται συντεταγμένη προσπάθεια για την όσο δυνατή μεγαλύτερη ικανοποίηση των αιτημάτων των εργαζομένων».

«Καθαρά» ναυπηγεία έναντι χαμηλού τιμήματος

Σε κάθε περίπτωση τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά αλλάζουν σελίδα. Μετά την επικύρωση από το Πρωτοδικείο Αθηνών του αποτελέσματος της διαγωνιστικής διαδικασίας η νέα ιδιοκτησία των ναυπηγείων θα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς βάρη, υποχρεώσεις προς τρίτους και περιορισμούς το στρατιωτικό και εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων, δίνοντας μόλις 77,9 εκατομμύρια ευρώ.

Είναι γεγονός ότι η επαναλειτουργία των ναυπηγείων μετά από μια δεκαετία, κατά τη διάρκεια της οποίας τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά τελούσαν υπό ένα ειδικό καθεστώς και έχοντας ως μοναδικό έργο την ολοκλήρωση του προγράμματος των υποβρυχίων και την υποστήριξη πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, απαιτεί επενδύσεις κάποιων δεκάδων εκατομμυρίων. Εντούτοις η απόκτηση ενός από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Μεσόγειο έναντι ενός όχι υψηλού τιμήματος θεωρείται επιτυχημένη επενδυτική επιλογή. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν υπάρχει στα σκαριά το πρόγραμμα των νέων φρεγατών και του εκσυγχρονισμού των παλαιότερων του Πολεμικού Ναυτικού στο οποίο θεωρητικά εμπλέκονται τα ναυπηγεία.

Ο Γιώργος Προκοπίου απέκτησε το εμπορικό τμήμα των ναυπηγείων το οποίο περιλαμβάνει τη δεξαμενή Νο 5, τη μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της Μεσογείου, προσφέροντας 37.3 εκατομμύρια ευρώ. Για το στρατιωτικό τμήμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά ο εφοπλιστής έδωσε 26 εκατομμύρια ευρώ και 14,5 ευρώ για τη νομιμοποίηση περιουσιακών στοιχείων που ήδη έχουν εκποιηθεί από το ελληνικό δημόσιο. Ουσιαστικά ο κ. Προκοπίου αγόρασε το στρατιωτικό τμήμα των ναυπηγείων προσφέροντας μόλις 9,9 περισσότερα από τα όσα είχε προσφέρει η εταιρία συμφερόντων Πριόβολου στον πρώτο διαγωνισμό που έγινε στις αρχές του έτους και κηρύχθηκε άγονος.

onalert.gr

Exit mobile version