Το μυστικό των κινέζικων smartphones

Τα τελευταία χρόνια τα κινέζικα smartphones έχουν κατακλύσει τον αγορά κάνοντας ολοένα και υψηλότερες πωλήσεις.

Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζουν υψηλές προδιαγραφές με πολύ χαμηλή τιμή. Όσοι χρησιμοποιούν κινέζικο smartphone, έχουν εκπλαγεί με το πόσο γρήγορα και καλά λειτουργούν παρότι το απέκτησαν σε πολύ φθηνή τιμή.

Σίγουρα οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν δίνουν τα τηλέφωνα σε τόσο χαμηλή τιμή για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Ας δούμε λοιπόν γιατί πωλούνται τόσο φθηνά τα κινέζικα τηλέφωνα.

Χαμηλό κόστος εργασίας

Ένας από τους λόγους που τα κινεζικά smartphone είναι φθηνά είναι το ότι οι επιχειρήσεις βρίσκουν φθηνά εργατικά χέρια. Η Κίνα έχει το χαμηλότερο κόστος εργασίας στον κόσμο και αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι πιο πολλοί κατασκευαστές ανά τον κόσμο φτιάχνουν τα προϊόντα τους εκεί. Βέβαια, για τους γηγενείς κατασκευαστές, τα πράγματα είναι ακόμη πιο εύκολα, όπως καταλαβαίνεται.

Υψηλή τεχνολογία, αλλά όχι επαναστατική

Βασικός παράγοντας είναι ότι οι κινεζικές εταιρείες δεν κατασκευάζουν τα τηλέφωνά τους με εξαρτήματα τελευταίας τεχνολογίας που μόλις βγήκαν στις αγορές. Εστιάζουν περισσότερο στην εξισορρόπηση της τιμής με την απόδοση.

Εάν παρατηρήσουμε μια ιστοσελίδα πώλησης κινεζικών τηλεφώνων τότε θα δούμε smartphones με λογικά high-end χαρακτηριστικά, αλλά να κοστίζουν πολύ λιγότερο από ότι ένα Samsung Galaxy S7. Η Samsung χρησιμοποιεί βασικά, εξαρτήματα υψηλής ποιότητας και πρόσφατης τεχνολογίας με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ακριβά στην αγορά.

Πολλοί Κινέζοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν επεξεργαστές της Mediatek. Αυτοί οι επεξεργαστές δεν έχουν το brand name των Exynos της Samsung και έχουν πολύ φθηνή τιμή. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι η Mediatek είναι κι αυτή κινεζική εταιρεία, κι έτσι οι τοπικοί συνεργάτες τους μπορούν να πάρουν τα προϊόντα της σε πολύ μικρότερη τιμή.

Επίσης, οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν χρησιμοποιούν τις τελευταίας λέξης μνήμες RAM DDR4, αντ ‘αυτού χρησιμοποιούν μνήμες DDR3. Τα κινεζικά τηλέφωνα έχουν ιαπωνικές ή κορεατικές οθόνες που είναι πολύ φθηνές και χαμηλής ποιότητας σε σύγκριση με τις AMOLED ή τις IPS οθόνες.

Έμφαση στις online πωλήσεις

Οι κινεζικές εταιρείες προτιμούν να πωλούν τα προϊόντα τους μέσω online ηλεκτρονικών καταστημάτων, τα οποία ανθίζουν παράλληλα με την τεχνολογία. Εταιρείες όπως η Samsung και η Apple έχουν ποντάρει στην δημιουργία δικών τους φυσικών καταστημάτων.

Έτσι, βασικά, όταν αγοράζουμε ένα τηλέφωνο της Samsung ή της Apple δεν πληρώνουμε μόνο την εταιρεία, αλλά και την τα μεταφορικά του και το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του καταστήματος.

Τα κινεζικά τηλέφωνα είναι φθηνότερα, καθώς στο κατάστημα δεν βρίσκουμε μόνο μια συγκεκριμένη μάρκα και δεν έχουν να συντηρήσουν ένα φυσικό κατάστημα.

Φθηνό μάρκετινγκ

Εταιρείες όπως η OnePlus και η Xiaomi ξοδεύουν πολύ λιγότερα για το μάρκετινγκ, σε σύγκριση με τις καθιερωμένες εταιρείες συσκευών. Δεν θα βρούμε κάπου να επισκεφθούμε τα επίσημα καταστήματα ή τα κέντρα υπηρεσιών τους, αφού πωλούν τα smartphones τους online.

Οι κινεζικές εταιρείες τηλεφώνων ξέρουν πώς να χειριστούν το μάρκετινγκ μέσω των social media στο διαδίκτυο. Δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι το Instagram, το Facebook, το Twitter, το Weibo, κλπ είναι τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα και ότι έχουν έναν τεράστιο αριθμό οπαδών.

Ως εκ τούτου, οι πληροφορίες σχετικά με τα smartphones μπορούν να εξαπλωθούν ευρέως αν διαφημίζουν τα προϊόντα τους σε αυτά.

Εν τω μεταξύ, ορισμένες γνωστές μάρκες, όπως η Samsung, η Sony ή η Apple δαπανούν εκατομμύρια δολάρια για τηλεοπτική διαφήμιση, χορηγίες, ή για να μισθώσουν διασημότητες ώστε να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Παραγωγή περιορισμένων ποσοτήτων

Η καλύτερη μέθοδος πώλησης που λειτουργεί στην Κίνα είναι η δημιουργία μεγάλης ζήτησης για το προϊόν. Είναι έτσι η νοοτροπία των ανθρώπων, που αν τελειώνει η διαθεσιμότητα ενός συγκεκριμένου προϊόντος και ξεπουλάει, είναι πιο πιθανό να σπεύσουν να προλάβουν να το αγοράσουν.

Το Xiaomi MI4 είναι ένα κινέζικο smartphone που εξαντλήθηκε σε μόλις 37 δευτερόλεπτα, στο Flipkart. Έτσι λοιπόν οι εταιρείες παράγουν χαμηλές ποσότητες, τις οποίες και πουλάνε, σχεδόν άμεσα.

R&D (Έρευνα και ανάπτυξη)

Οι γίγαντες της τεχνολογίας όπως η Apple, η Google και η Samsung ξοδεύουν τεράστιο ποσοστό των χρημάτων τους για την έρευνα και την ανάπτυξη των προϊόντων τους, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει για τους κινέζους κατασκευαστές τηλεφώνων.

Δεν θα βρούμε κάτι νέο ή καινοτόμο εκτός από τα υψηλών προδιαγραφών χαρακτηριστικά, στα κινέζικα smartphones.

Χαμηλό περιθώριο κέρδους

Οι κινεζικές εταιρείες βγάζουν πολύ λιγότερο κέρδος από τις συσκευές που πωλούν σε σύγκριση με τα μεγάλης αξίας brand name στον κόσμο, όπως είναι τα ονόματα της Apple και της Google. Αν βέβαια, προσέθεταν στην τιμή ίδιο ποσοστό κέρδους με αυτό των μεγάλων εταιρειών, δεν θα ήταν τόσο προσιτά στους καταναλωτές.

Καλά όλα αυτά, αλλά από ποιότητα;

Οι άνθρωποι συνήθιζαν να πιστεύουν ότι τα κινεζικά τηλέφωνα έχουν πολύ χαμηλή ποιότητα, αλλά αυτή η αντίληψη πλέον έχει εκλείψει.

Είναι αλήθεια ότι τα κινεζικά smartphones δεν είναι κατασκευασμένα με υψηλής ποιότητας τεχνολογία, αλλά επίσης, είναι πλέον γνωστό ότι δεν κατασκευάζονται από κακής ποιότητας υλικά.

Εάν είστε χρήστης Android και δεν θέλετε να δαπανήσετε μεγάλα ποσά για smartphone, τότε ίσως πρέπει να ρίξετε μια ματιά στα κινέζικα τηλέφωνα.

Ίσως κάποιο από αυτά να γίνει το επόμενο smartphone σας.

Πηγή: telecomsnews.gr Από: Tatiana

Exit mobile version