Market Pass: Νέα απάτη στο Γαλάτσι με ταξιτζή – Πώς τον «έπιασαν στον ύπνο» και ξάφρισαν €12.000 από λογαριασμό του

Market Pass

«Πώς την πάτησα έτσι;» αναρωτιέται ο οδηγός ταξί – Αποκαλύπτει καρέ-καρέ το modus operandi των απατεώνων – Πώς τον παγίδευσαν τηλεφωνικά υποδυόμενοι τους λογιστές του – Τι να προσέχετε – Η συμβουλή στους ανυποψίαστους που προσδοκούν €150 από το market pass αλλά κινδυνεύουν να χάσουν χιλιάδες.

Πληθαίνουν οι καταγγελίες ανυποψίαστων θυμάτων που εξαπατήθηκαν από επιτήδειους με πρόσχημα το Market Pass.

Σύμφωνα με νέα καταγγελία, του πήραν μέσα σε δευτερόλεπτα από τον τραπεζικό του λογαριασμό 12.000 ευρώ (5.998 ευρώ με την πρώτη μεταφορά και 5.998 με τη δεύτερη).

Το θύμα είναι 47χρονος ταξιτζής από το Γαλάτσι και μίλησε στο protothema.gr, εξηγώντας πως ο επιτήδειος που τον εξαπάτησε, τού παρουσιάστηκε ως ο βοηθός του λογιστή του, επαναλαμβάνοντας ότι «με έπιασε στον ύπνο, κυριολεκτικά».

Όλα ξεκίνησαν το μεσημέρι της Δευτέρας (2/10) στις 15.30 όταν δέχθηκε ένα τηλεφώνημα και το σήκωσε μέσα στον ύπνο του. «Με πήραν τηλέφωνο και μου είπαν ότι έχει εγκριθεί το Market Pass με το όνομά μου. Μου είπε ότι είναι ο βοηθός του λογιστή μου και με έπιασε κυριολεκτικά στον ύπνο» δήλωσε αρχικά στο protothema.gr.

Όπως εξήγησε στη συνέχεια: «Μου είπε ότι πρέπει να πάω στο ΑΤΜ για να μεταφερθούν τα χρήματα. Με καθοδηγούσε και εγώ έκανα τη μεταφορά χρημάτων. Είχα βάλει την κάρτα μου και μού έδινε κάτι κωδικούς για να γίνουν οι μεταφορές».

Ωστόσο, μετά τις δύο μεταφορές στον απατεώνα λογιστή που εισέπραξε τα 12.000 ευρώ, ο 47χρονος ζήτησε να μιλήσει με τον λογιστή του.

«Του λέω ”για δώσε μου τον Α… (αναφέρει το όνομα του λογιστή του)” και μου λέει ”έχει κορονοϊό”» δήλωσε, συμπληρώνοντας ότι εκείνη τη στιγμή θορυβήθηκε, έκλεισε το τηλέφωνο στον απατεώνα και πήρε τον λογιστή του κατευθείαν περιγράφοντάς του ό,τι συνέβη. «Πώς την πάτησα έτσι; Με καθοδηγούσε σαν να με είχε υπνωτίσει» αναρωτιόταν ξανά και ξανά.

Αφού κατάλαβε τι συνέβη, πήρε την τράπεζα, ακύρωσε την κάρτα και έπειτα πήγε στην Ασφάλεια για να κάνει καταγγελία. Μάλιστα, όπως είπε στο protothema.gr, είχε συζητήσει με τον αστυνομικό αδερφό του τις απάτες με το Market Pass που αποκαλύπτονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Πάντως, όπως μας ανέφερε ο 47χρονος, ο επιτήδειος τον καλούσε ξανά και ξανά όταν του το έκλεισε για να πάρει τον λογιστή του. «Εξακολουθούσε και με έπαιρνε. Πάλι και πάλι και πάλι για να πάρει κι άλλα λεφτά» ενώ όταν ο ταξιτζής τον πήρε πίσω για να του ζητήσει τον λόγο, ο απατεώνας είχε απενεργοποιήσει το νούμερο.

Συμβουλές από την ΕΛΑΣ για αποφυγή εξαπάτησης πολιτών

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, σε διάφορες περιοχές της χώρας, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά, η Ελληνική Αστυνομία συνιστά:

– Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.

– Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.

– Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.

– Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.

– Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

– Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.

– Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.

– Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

– Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

– Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.

– Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

Exit mobile version