Έκλαιγα στο μοντάζ όταν έβλεπα τους Πόντιους να πεθαίνουν χορεύοντας
«Αισθάνομαι ύστερα από αυτό το ταξίδι ψυχής ότι “Το κόκκινο ποτάμι” ενσωματώνει την πείρα όλων των χρόνων που δούλεψα στην τηλεόραση και ευελπιστώ να βρω ένα τηλεοπτικό σπίτι για την επόμενη, καθώς θέλω να ασχοληθώ με τους ήρωες του 1821. Αυτά που είδατε, τις πορείες θανάτου, τους βιασμούς, τη λεηλασία εκκλησιών και την ομαδική αυτοκτονία των Ποντίων είναι όλα μα όλα αληθινά. Καμία φαντασία δεν μπορεί να αποδώσει την τραγική πραγματικότητα.
Έκλαιγα στο μοντάζ και ένιωθα συγγενής με όλους τους ηθοποιούς μου όταν έβλεπα τους Πόντιους να πεθαίνουν χορεύοντας. Στη σειρά, σκόπιμα, μόνο η Ιφιγένεια μένει ζωντανή γιατί συμβολίζει την ελπίδα και για να μεταφέρει την ιστορική αλήθεια.
Η σειρά έχει τραγική αντιστοιχία στο σήμερα. Δεν πρέπει να υπάρχει κανένας εφησυχασμός με τους Τούρκους, γιατί ο Ερντογάν, ως άλλος Κεμάλ, ελέγχει τις αντιδράσεις των Μεγάλων Δυνάμεων. Η ημέρα που διάλεξε για να γίνει τζαμί η Αγία Σοφία, την Παρασκευή 24 Ιουλίου, δεν είναι τυχαία, αλλά είναι η ημέρα υπογραφής της Συνθήκης της Λωζάννης.
Ακούσαμε από τον Πάπα ένα ξερό ‘‘θλίβομαι’’. Υποκρισία. Είμαστε τελικά μόνοι και δεν έχω ακούσει κάποιον πολιτικό διάλογο στη Βουλή αλλά μονολόγους. Η προπαγάνδα των τουρκικών σίριαλ με τη βοήθεια του τουρκικού κράτους έπρεπε να μας είχε προβληματίσει εδώ και καιρό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μανούσος Μανουσάκης, μιλώντας σε πρόσφατη συνέντευξή του για την ιστορία που κρύβεται πίσω από το «Κόκκινο Ποτάμι», τονίζοντας πως και ο ίδιος είχε συγκλονιστεί από τα γυρίσματα με αποτέλεσμα να κλαίει στο μοντάζ.