Αρκετές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε προσφορές με ποσοστά μείωσης αρχικών τιμών που αγγίζουν το 30%-40% μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους.
Σύμφωνα με το μοτίβο των τελευταίων ετών οι χειμερινές εκπτώσεις ήρθαν νωρίτερα της επίσημης ημερομηνίας έναρξης τους, και μάλιστα μέσα στο νέο πλαίσιο που απαγορεύει ακόμη και την πρακτική του click away.
Αν και η τάση δεν είναι καθολική και δεν αφορά το σύνολο των αγορών και των εμπορευμάτων, ήδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε προσφορές με ποσοστά μείωσης αρχικών τιμών που αγγίζουν το 30%-40% μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους.
Στο πλαίσιο αυτό, όλες οι πολυεθνικές αλυσίδες ένδυσης (Zara, H&Μ, Mango) προανήγγειλαν εκπτώσεις μέσα στο Σαββατοκύριακο, οι οποίες ξεκινούν σήμερα.
Επίσης τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα και πλατφόρμες κινούνται ήδη στο ρυθμό των προσφορών με ποσοστά έκπτωσης που θα αυξηθούν μετά την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου, ημερομηνία επίσημης έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων.
Η Ελλάδα «αντιστάθηκε» επί χρόνια στη συγκεκριμένη εμπορική πρακτική, ούσα η τελευταία ευρωπαϊκή αγορά που διατηρούσε τα στεγανά χρονικά όρια των χειμερινών ή θερινών εκπτώσεων, ωστόσο, τόσο η κρίση, όσο και η εκπαίδευση του καταναλωτή στο κυνήγι της καλύτερης τιμής, «έκαμψε» την αντίσταση του λιανεμπορίου, το οποίο σπεύδει πλέον να εναρμονιστεί με την παγκοσμιοποιημένη αγορά αγαθών.
Οι προσδοκίες ωστόσο παραμένουν χαμηλές, μια και η πλειονότητα των φυσικών καταστημάτων βρίσκονται στον «πάγο», εξαιτίας των μέτρων κατά της πανδημίας.
Οι δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών δεν έχουν αποσαφηνίσει την κατάσταση, όσον αφορά τη λειτουργία του εμπορίου, γεγονός που στρέφει πια την όποια ζήτηση ξανά στο ηλεκτρονικό κανάλι αγορών.