Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολιάζει την πρώτη αξιολόγηση του ΕΣΥ από τους πολίτες, λίγο πριν τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης στη ΔΕΘ, κάνοντας λόγο για σταδιακή βελτίωση στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας.
Αξιολόγηση πολιτών με SMS σε 92 νοσοκομεία
«Το ΕΣΥ, λοιπόν, αλλάζει. Βήμα-βήμα γίνεται ακόμη πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό. Αυτό διαπιστώνουν και οι ίδιοι οι πολίτες που για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να βαθμολογήσουν τις ιατρικές υπηρεσίες», σημειώνει ο πρωθυπουργός μέσω ανάρτησης στα social media.
Σύμφωνα με τον ίδιο, πραγματοποιήθηκε αποστολή 15.586 μηνυμάτων SMS με ερωτήσεις σε ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 92 νοσοκομεία και 447 κλινικές. Από αυτούς, περίπου το 30% ανταποκρίθηκε, δίνοντας ήδη μια πρώτη εικόνα για την εμπειρία τους.
Τα βασικά στοιχεία από τις απαντήσεις δείχνουν:
Το 93% βρήκε γιατρό με την ειδικότητα που είχε ανάγκη.
Το 88% δήλωσε ότι αντιμετωπίστηκε με ευγένεια και σεβασμό.
Το 75% εξέφρασε συνολική ικανοποίηση από την περίθαλψη που έλαβε.
Θετικά σημάδια και στα επείγοντα
Ο πρωθυπουργός αναφέρεται και στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), όπου παρόλο που, όπως παραδέχεται, η πίεση παραμένει έντονη, τα δεδομένα είναι ενθαρρυντικά.
«Στα επείγοντα περιστατικά παρά τη μεγάλη πίεση που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει, η εικόνα δείχνει επίσης ενθαρρυντική: για το 66% η παραμονή δεν ξεπέρασε τις 4 ώρες. Μάλιστα για το 42% εξ αυτών ήταν κάτω από μία ώρα», επισημαίνει ο κ. Μητσοτάκης.
Αυτό, όπως εξηγεί, σχετίζεται και με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού “βραχιολιού”, το οποίο χρησιμοποιείται πλέον στις εφημερίες 10 νοσοκομείων και επεκτείνεται σταδιακά. Το μέτρο αυτό συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο και διαχείριση των περιστατικών.
Η φωνή των πολιτών ως εργαλείο βελτίωσης
Κλείνοντας την ανάρτησή του, ο πρωθυπουργός υπογραμμίζει τον ρόλο της συμμετοχής των πολιτών στη διαρκή βελτίωση του ΕΣΥ: «Το ίδιο, ασφαλώς, και η γνώμη των πολιτών που θα βοηθά την πολιτεία να εντοπίζει και να λύνει προβλήματα».
Ολόκληρη η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:
«Το 2023 είχα δεσμευτεί ότι από τους πρώτους στόχους μας θα είναι ένα νέο, δυναμικό ΕΣΥ. Και, πράγματι, σήμερα, ανακαινίζονται νοσοκομεία και κέντρα υγείας σε όλη τη χώρα. Κάθε πολίτης έχει εύκολη πρόσβαση σε δωρεάν προληπτικές εξετάσεις. Γίνονται προσλήψεις και αναβαθμίζονται οι αμοιβές γιατρών και νοσηλευτών. Ενώ ξεκίνησαν τα απογευματινά χειρουργεία, περιορίζοντας τις λίστες αναμονής. Το ΕΣΥ, λοιπόν, αλλάζει. Βήμα-βήμα γίνεται ακόμη πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό.
Αυτό διαπιστώνουν και οι ίδιοι οι πολίτες που για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να βαθμολογήσουν τις ιατρικές υπηρεσίες. Έτσι, στάλθηκαν 15.586 SMS με ερωτήσεις σε ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 92 νοσοκομεία και 447 κλινικές. Το 30% απ’ αυτούς ήδη απάντησε και τα σχόλια είναι ενδεικτικά: Το 93% βρήκε τους γιατρούς με την ειδικότητα που χρειαζόταν. Tο 88% δήλωσε ότι συνάντησε ευγένεια και σεβασμό. Ενώ το 75% εμφανίζεται συνολικά ικανοποιημένο από την περίθαλψη που έλαβε.
Στα Επείγοντα Περιστατικά παρά τη μεγάλη πίεση που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει, η εικόνα δείχνει επίσης ενθαρρυντική: για το 66% η παραμονή δεν ξεπέρασε τις 4 ώρες. Μάλιστα για το 42% εξ αυτών ήταν κάτω από μία ώρα. Κάτι που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό «βραχιολάκι» το οποίο ξεκίνησε στις εφημερίες 10 νοσοκομείων και σταδιακά επεκτείνεται, φέρνει αποτελέσματα. Το ίδιο, ασφαλώς, και η γνώμη των πολιτών που θα βοηθά την πολιτεία να εντοπίζει και να λύνει προβλήματα.
Όσο το δείγμα των απαντήσεων θα μεγαλώνει, θα αποκτούμε ακόμα πιο σαφή εικόνα για κάθε νοσοκομείο και κλινική του κέντρου και της περιφέρειας. Σύντομα, μάλιστα, στην αξιολόγηση θα ενταχθούν και ειδικές κατηγορίες όπως οι ογκολογικές δομές. Είναι, συνεπώς, πολύ σημαντική η συμπλήρωση του ερωτηματολόγιου που πλέον λαμβάνουν σε SMS όσοι ολοκληρώνουν τη νοσηλεία τους. Οι απαντήσεις τους θέλουν μόνο λίγα λεπτά. Βοηθούν, όμως, να διορθωθούν αδυναμίες πολλών δεκαετιών.
Συνεχίζουμε!».