Η κυβέρνηση προχωρά σε μία σημαντική καινοτομία για την εξυπηρέτηση των πολιτών στον τομέα της Υγείας, με τη δημιουργία μιας ενιαίας τηλεφωνικής γραμμής για όλες τις ανάγκες: το 1566.
Ένας αριθμός για όλες τις υπηρεσίες υγείας
Από την Τρίτη 15 Ιουλίου 2025, τέθηκε σε λειτουργία η νέα δωρεάν τετραψήφια γραμμή 1566, η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τη σύνδεση των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας της χώρας.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε σχετική ανάρτηση στο TikTok, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για έναν μοναδικό αριθμό που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες και αντικαθιστά πάνω από 100 διαφορετικές τηλεφωνικές γραμμές.
«Από σήμερα λειτουργεί το 1566. Καταργούμε περισσότερες από 100 διαφορετικές τηλεφωνικές γραμμές που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα. Άρα από σήμερα για όλα τα θέματα υγείας έχουμε μόνο έναν αριθμό. Προσοχή, το 1566 δεν αντικαθιστά έναν αριθμό που είναι το 166.
Δηλαδή, για ραντεβού στα νοσοκομεία, την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, για διαγνωστικές εξετάσεις, φάρμακα υψηλού κόστους, πληροφορίες για φαρμακεία, ερωτήσεις, παράπονα είναι όλα στο 1566.
Όλη η υγεία σε έναν αριθμό που βελτιώνει στην πράξη την εξυπηρέτηση και την καθημερινότητα των πολιτών. Εδώ κάτι αλλάζει. Αυτό που δεν αλλάζει είναι το 166. Για όλα τα επείγοντα περιστατικά, εξακολουθείτε να καλείτε το 166, το αριθμό του ΕΚΑΒ», αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ποιες υπηρεσίες συγκεντρώνει το 1566
Η τηλεφωνική γραμμή 1566 αντικαθιστά όλους τους υπάρχοντες αριθμούς του Υπουργείου Υγείας και καλύπτει:
- Κλείσιμο ραντεβού σε δημόσια νοσοκομεία και μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας
- Ενημέρωση για εφημερίες νοσοκομείων και φαρμακείων
- Πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα φαρμάκων στα φαρμακεία
- Υπηρεσίες για δομές ψυχικής υγείας
- Ενημέρωση για τα ενεργά παραπεμπτικά του προγράμματος «Προλαμβάνω»
Παράλληλα, η ίδια γραμμή θα χρησιμοποιείται και για την απευθείας επικοινωνία των υπηρεσιών με τους πολίτες, ώστε να παρέχονται υπενθυμίσεις και πληροφορίες.
Σταδιακή εφαρμογή έως το 2026
Η υλοποίηση του νέου συστήματος γίνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις:
Φάση 1: Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2025
- Ενημέρωση για εφημερίες
- Δυνατότητα για κλείσιμο ραντεβού μέσω της πλατφόρμας ΗΔΙΚΑ (e-ραντεβού)
- Πληροφορίες για προληπτικούς ελέγχους, εμβολιασμούς και φάρμακα υψηλού κόστους (ΦΥΚ)
Φάση 2: Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2025
Αναμένεται η επέκταση των υπηρεσιών και η περαιτέρω βελτιστοποίηση της λειτουργίας της γραμμής.
Φάση 3: Ιανουάριος – Ιούνιος 2026
Ολοκληρώνεται η ένταξη όλων των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας στη νέα γραμμή, καλύπτοντας πλέον πλήρως τις ανάγκες των πολιτών.
Δωρεάν εξυπηρέτηση όλο το 24ωρο
Το 1566 θα λειτουργεί χωρίς χρέωση για τους πολίτες και θα προσφέρει:
- 24ωρη εξυπηρέτηση καθημερινά
- Ταχύτατη ανταπόκριση, με μέσο χρόνο αναμονής έως 20 δευτερόλεπτα
- Ενσωμάτωση με ψηφιακές υπηρεσίες, που θα αυξάνονται σταδιακά
- Καταγραφή αναγκών και προβλημάτων με στόχο την αναβάθμιση του ΕΣΥ
Νέες δυνατότητες από τον Σεπτέμβριο 2025
Με την προγραμματισμένη αναβάθμιση τον Σεπτέμβριο, το 1566 θα περιλαμβάνει επιπλέον δυνατότητες:
- Κλείσιμο ραντεβού για νοσοκομεία και κέντρα υγείας
- Ενημέρωση για την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (ΦΥΚ)
- Πληροφορίες για προγράμματα πρόληψης
- Υποδοχή παραπόνων και προτάσεων για τη βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
Η δημιουργία του 1566 αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση ενός σύγχρονου και πιο λειτουργικού δημόσιου συστήματος υγείας, δίνοντας στους πολίτες έναν απλό και ενιαίο τρόπο επικοινωνίας με τις υπηρεσίες που χρειάζονται.