Κυρανάκης: Τέλος στην εισιτηριοδιαφυγή – Νέο σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη θα εντοπίζει τα «διπλοπεράσματα» από τα ακυρωτικά εισιτηρίων στο μετρό

Κυρανάκης

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κώστας Κυρανάκης παρουσίασε στη μόνιμη κοινοβουλευτική επιτροπή έρευνας και τεχνολογίας τα ψηφιακά μέσα που υιοθετούνται για να εξελίξουν τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πλέον βασικό συνεργάτη στη διαχείριση των μεταφορών, προσφέροντας πιο αξιόπιστη, οργανωμένη και αποτελεσματική λειτουργία.

Όπως εξήγησε, ενεργοποιείται άμεσα νέο σύστημα ΑΙ που θα παρακολουθεί με ακρίβεια τα δρομολόγια των συρμών του μετρό. Οι αυτοματοποιημένες αναφορές θα αποτυπώνουν τη χρονοσυχνότητα, την πυκνότητα των δρομολογίων και τις ώρες αυξημένης κίνησης, δίνοντας τα απαραίτητα δεδομένα για στοχευμένες παρεμβάσεις όπου χρειάζεται.

Έλεγχος εισιτηρίων με έξυπνες κάμερες

Παράλληλα, εφαρμόζεται νέο σύστημα με κάμερες και τεχνητή νοημοσύνη για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής, με έμφαση στα «διπλοπεράσματα» από τα ακυρωτήρια. Η αναβάθμιση της πληρωμής με κάρτα έχει ήδη αυξήσει τα έσοδα κατά ένα εκατομμύριο ευρώ, ενώ οι έλεγχοι, από 1.020.000 το 2021, έφτασαν μέχρι τον Οκτώβριο φέτος τα 4.981.000.

Καταγραφή παραβάσεων στις λεωφορειολωρίδες

Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι έχουν τοποθετηθεί κάμερες στο εμπρόσθιο μέρος των λεωφορείων, οι οποίες λειτουργούν με ειδικούς αλγόριθμους για τον εντοπισμό οχημάτων που μπαίνουν παράνομα στις λεωφορειολωρίδες. Το σύστημα χρησιμοποιείται ήδη σε 15 βασικές γραμμές και μέσα στον επόμενο μήνα θα σταλούν οι πρώτες κλήσεις μέσω του gov.gr. Συνολικά, ο αριθμός των καμερών θα φτάσει τις 600.

Ενίσχυση στόλου και ηλεκτροκίνηση

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στην πρόοδο της ηλεκτροκίνησης, σημειώνοντας ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2026 η Αθήνα θα διαθέτει 1.075 νέα λεωφορεία, με το ένα τρίτο αυτών να είναι ηλεκτρικά. Στη Θεσσαλονίκη αναφέρεται πως έχει ήδη επιτευχθεί αισθητή ενίσχυση τόσο του στόλου όσο και της συχνότητας των δρομολογίων.

Η νέα πλατφόρμα για αναφορές πολιτών

Τέλος, παρουσιάστηκε η πλατφόρμα report.oasa.gr, όπου οι πολίτες μπορούν να καταθέτουν αναφορές για προβλήματα σε στάσεις, οχήματα, δρομολόγια ή συμπεριφορές οδηγών. Ήδη έχουν υποβληθεί περισσότερες από 3.000 αναφορές, με το 70% να έχει λάβει απάντηση, ενώ η πλειονότητα των παραπόνων αφορά τα λεωφορεία.

Exit mobile version