Διεθνές κύκλωμα νοθείας καυσίμων εξάρθρωσαν ΑΑΔΕ και Οικονομική Αστυνομία – Πάνω από 2.000 τόνοι κατέληξαν στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων ανυποψίαστων καταναλωτών – Ήδη έχουν γίνει 20 συλλήψεις κι έχουν εκδοθεί 72 εντάλματα.
Νοθευμένα καύσιμα που κατέληγαν στους κινητήρες ανυποψίαστων καταναλωτών, έριχναν στην αγορά –αλλά σε αφύσικα χαμηλή τιμή- τουλάχιστον 20 πρατήρια καυσίμων της Αττικής.
Τα καύσιμα αναμειγνύονταν με οινόπνευμα, αυξάνοντας τεχνητά την πωλούμενη ποσότητα στην αντλία.
«Έβαζες 10 ευρώ και σου τελείωνε σε μισή ώρα» λένε στελέχη που συνεργάστηκαν στην αποκάλυψη του μεγάλου κυκλώματος νοθείας καυσίμων, κατά τις έρευνες του Συντονιστικού Επιχειρησιακό Κέντρου (ΣΕΚ) Καταπολέμησης του Λαθρεμπορίου.
Όλα τα πρατήρια βρίσκονται στην Αττική και είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους , είτε φέρουν σήματα εταιριών εμπορίας, είτε όχι.
Άλλα ήταν σε κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας, άλλα σε πιο απομακρυσμένα. «Κοινό χαρακτηριστικό τους όμως ήταν κατά τεκμήριο πως είχαν τις χαμηλότερες τιμές» διευκρινίζουν οι ίδιες πηγές.
Ήδη για την υπόθεση αυτή έχουν γίνει 20 συλλήψεις και εκδόθηκαν 72 εντάλματα. Την δράση του κυκλώματος περιέγραψαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο Διοικητής της ΑΑΔΕ κ. Γιώργος Πιτσιλής, η Γενική Γραμματέας Φορολογικής Πολιτικής κ.Αθηνά Καλύβα, ο αρχηγός της Οικονομικής Αστυνομίας κ. Μανώλης Δουρβετάκης, ο διευθυντής Τελωνείων της ΑΑΔΕ κ. Κωνσταντίνος Μουρτίδης και ο πρόεδρος του ΣΕΚ κ.Θ εόδωρος Χρονόπουλος.
Το κύκλωμα ξεκινούσε τη δράση του από τη Βουλγαρία
Η δράση του κυκλώματος ξεκινούσε από τη Βουλγαρία, όπου είχε έδρα και Κύπριος ιδιοκτήτης δύο εταιριών –και ο οποίος αναζητείται στο εξωτερικό με διεθνές ένταλμα σύλληψης και για άλλα κακουργήματα που είχε διαπράξει κατά το παρελθόν στο εξωτερικό.
Οι εταιρίες από τη Βουλγαρία, από τις αρχές του 2018 τουλάχιστον και μέχρι σήμερα, είχαν στείλει πάνω από 20.000 τόνους χημικών διαλυτών προς τη χώρα μας.
Αποδέκτες ήταν εταιρίες-φαντάσματα αλλά όπως διαπιστώθηκε, κατέληγαν σε τουλάχιστον 20 πρατήρια καυσίμων της Αττικής.
Επί τόπου ή σε αποθήκες αναμείγνυαν παράνομα τους χημικούς διαλύτες και έτσι αύξαναν τον όγκο κατά την πώληση στην αντλία του καυσίμου , γλιτώνοντας έτσι την πληρωμή φόρων στο κράτος, αλλά προκαλώντας βλάβη τόσο στην τσέπη των καταναλωτών όσο και στον κινητήρα των αυτοκινήτων -οι οποίοι είναι κατασκευασμένοι για να λειτουργούν το νόμιμο καύσιμο και όχι με την προσθήκη νάφθας και αιθανόλης .
Πώς έγινε η αποκάλυψη του κυκλώματος
Το κύκλωμα αποκαλύφθηκε ύστερα από πληροφορίες που έφτασαν σε τρία τελωνεία της Βορείου Ελλάδος (Ορμένιο, Προμαχώνας, Εξοχή) και δεν θα μπορούσαν αποκαλυφθεί ούτε και μετά από ελέγχους στο δείγμα από τις αποθήκες καυσίμων τους, γιατί χρησιμοποιούσαν και ειδικούς χημικούς επιστήμονες, προκειμένου η αραίωση να γίνει κατάλληλα (πχ 1:4 ή 1:5 κλπ) ώστε κατά τον έλεγχο να εμφανίζονται φορολογικά σαν κανονικά καύσιμα.
Μόνο όσοι είχαν γνώση της ανάμειξης που είχε προηγηθεί, ήξεραν πραγματικά τι έμπαινε στους κινητήρες αυτοκινήτων.
«Η αιθανόλη είναι οινόπνευμα και βλάπτει τους κινητήρες που είναι φτιαγμένοι για καύσιμο κανονικών προδιαγραφών» λένε αρμόδια στελέχη, αλλά ο χημικός έλεγχος τα βγάζει σαν κανονικά.
Μάλιστα στην αρχή του 2018 κάποια πρατήρια από τα 20 πιάστηκαν σε δειγματοληπτικούς ελέγχους για νοθεία, αλλά τα υπόλοιπα πρατήρια του κυκλώματος βελτίωσαν τις αναλογίες μέχρι που τελικώς πέτυχαν να μην ανιχνεύεται η νοθεία ούτε με επιτόπιους ελέγχους.
Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία για λαθρεμπορία και εστάλη στην Εισαγγελία για τα περαιτέρω.
Πηγές: protothema.gr