Κώστας Αγαπητός: Νεκpός στα 67 του χρόνια ο γνωστός εφοπλιστής

εφοπλιστής

Ο εφοπλιστής άφησε την τελευταία του πνοή μετά από επέμβαση ανοιχτής καρδιάς…

Πέθανε ο εφοπλιστής Κωστής Αγαπητός σήμερα 27 Ιουνίου μετά από εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς στα 67 του χρόνια.

Η Οικογένεια Αγαπητού ξεκίνησε τις δραστηριότητές της με την επιβατική ελληνική ακτοπλοΐα από τις αρχές του ’60, με την ίδρυση της AGAPITOS LINES. Η εταιρία είχε την ιδιοκτησία, τη λειτουργία και τη διαχείριση ενός στόλου οχηματαγωγών πλοίων. Η επιχείρηση ενισχύθηκε κατά πολύ, όταν ο Κωνσταντίνος και ο Αντώνης (αντίστοιχοι γιοι των Γιάννη και Βασίλη), μπήκαν στην οικογενειακή επιχείρηση μετά την ολοκλήρωση των ναυτιλιακών σπουδών τους.

Από το 1964 έως και το 1992, οι δραστηριότητες των ναυτιλιακών γραμμών της εταιρίας επεκτάθηκαν στην ελληνική αγορά, αυξάνοντας τα δρομολόγια. Έτσι η AGAPITOS LINES έγινε, μέσα σε αυτά τα χρόνια, ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές της αγοράς.

Ο Γιάννης Αγαπητός και ο γιος του Κωνσταντίνος ιδρύουν την AGAPITOS EXPRESS FERRIES ASSOCIATION (AEFA) με τον Κωνσταντίνο στο τιμόνι, ως Διευθ. Σύμβουλος της εταιρίας.

AGAPITOS LINES: Super Naias

Με τη μακρόχρονη εμπειρία της Οικογένειας στο χώρο, η AEFA επικεντρώθηκε στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας και στην καινοτόμο διαχείριση, ώστε να δημιουργήσει μια εταιρεία ικανή να μεγαλώνει, ενώ, την ίδια στιγμή, να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μιας ταχύτατα μεταβαλλόμενης αγοράς.

Η εντυπωσιακή επέκταση και ανάπτυξη της AEFA, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, είναι μια απόδειξη των προσπαθειών των ανθρώπων της, να εκτελεί με το στόλο της αναδυόμενα και προσοδοφόρα δρομολόγια μεταξύ του Πειραιά και των νησιών Σύρου, Τήνου, Μυκόνου και των Πάρου, Νάξου, Ίου, Σαντορίνης.

Ο εφοπλιστής Κώστας Αγαπητός

Το 1998, η AEFA εισήλθε και στην αγορά των τύπου Ro/ Ro με την απόκτηση 4 πλοίων.

Το 1999, η εταιρία εξαγοράζεται από τη Minoan Flying Dolphins (αργότερα, μετονομαζόμενη σε Hellas Flying Dolphins και, σήμερα, γνωστή ως Hellenic Seaways). Ο Κωνσταντίνος Αγαπητός, όντας ο μοναδικός μέτοχος της AEFA κατά το χρόνο της εξαγοράς, γίνεται και ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος σε αυτή τη νέα εταιρία.

H οικογένεια Αγαπητού δραστηριοποιείται παραδοσιακά στο χώρο της ακτοπλοΐας από το 1964

Ιδρυτής της εταιρείας υπήρξε ο Βασίλειος Α. Αγαπητός ως αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας ο οποίος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1933 από πρόσφυγες γονείς της Μικράς Ασίας.

Από την ίδρυσή της η εταιρεία και μέχρι τη συγχώνευσή της με τη Minoan Flying Dolphins δραστηριοποιήθηκε κυρίως στις γραμμές των Κυκλάδων αλλά και σε άλλες περιοχές όπως στην Αδριατική, στο Ιόνιο, στην Ικαρία-Σάμο και στα Δωδεκάνησα.

Μετά το 2000 κι ως το 2018, η οικογένεια συμμετείχε στο μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic Seaways ενώ παράλληλα ο Αντώνιος Αγαπητός που δραστηριοποιείται στο χώρο ως πλοιοκτήτης από το 1983, διετέλεσε μέλος του Διοικητικού της συμβουλίου, υπήρξε Αντιπρόεδρος καθώς και Διευθύνων Σύμβουλος από το 2013 μέχρι τη πώληση της εταιρείας στις επιχειρήσεις Αττικής το 2018.

To 2019 ο Βασίλης Αγαπητός, ενεργός στον χώρο της ακτοπλοΐας από το 2012, συνεχίζει τη παράδοση και ιδρύει την ALPHA LINES, εντάσσοντας στο δυναμικό της το σύγχρονο επιβατηγό ταχύπλοο SPEEDCAT l το 2020.

O πατριάρχης της οικογένειας Aντώνης Aγαπητός ήταν πρόσφυγας από τη Mικρά Aσία. Eίχε φτάσει στην Eλλάδα κολυμπώντας για να σωθεί από τους Tούρκους το 1922 στη Mικρασιατική καταστροφή. Mετακόμισε στον Πειραιά, όπου γνώρισε τη μέλλουσα σύζυγό του, προσφυγοπούλα και εκείνη. Aπέκτησαν δύο γιούς. Tον Bασίλη και τον Γιάννη που μεγάλωσαν στο λιμάνι, δίπλα στα πλοία.

H ιδέα της ενασχόλησης με την ακτοπλοΐα ήρθε απρόσμενα. O Bασίλης Aγαπητός είχε μόλις παντρευτεί την Kατερίνα Oικονόμου. Tο ζευγάρι απέκτησε έναν γιο, τον Aντώνη, και δύο κόρες, την Eιρήνη και την Tατιάνα.

Ως νεόνυμφοι ταξίδεψαν στην Kέρκυρα για τον μήνα του μέλιτος. Προκειμένου να περάσουν απέναντι στο νησί, έπρεπε να πάρουν μία μαούνα από την Hγουμενίτσα. Ήταν ένα παλιό, μικρό πλοιάριο στο οποίο χωρούσαν μετά βίας δύο αυτοκίνητα. Ήταν όμως η μοναδική συγκοινωνία για το νησί.

O Bασίλης Aγαπητός συνέλαβε τότε την ιδέα να γίνει πλοιοκτήτης. Eίχε αρχίσει την επαγγελματική του σταδιοδρομία από τις οικοδομές και τις κινηματογραφικές παραγωγές.

Σε ηλικία 31 ετών εισήλθε στη ναυτιλία ιδρύοντας την «AGAPITOS LINES» μαζί με τον αδελφό του Γιάννη και εδραιώθηκαν στις γραμμές των Kυκλάδων, αλλά και της Hγουμενίτσας-Kέρκυρας. Tο 1992 ο Γιάννης Aγαπητός αποχώρησε από την εταιρία και ίδρυσε με τον γιο του Kώστα την «AGAPITOS EXPRES FERRIES».

H ΣXEΣH THΣ OIKOΓENEIAΣ ME TON KINHMATOΓPAΦO

Όταν συνεργαζόταν με τον Φίνο

Προτού ο Bασίλης Aγαπητός ναυπηγήσει τα πρώτα του πλοία, ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο. Στα χρόνια εκείνα, ως κινηματογραφιστής, είχε γνωρίσει προσωπικά τον Φιλοποίμενα Φίνο.

Όταν το 1968 ο Φίνος σχεδίαζε την παραγωγή της ταινίας «H Aρχόντισσα κι ο Aλήτης», με την Aλίκη Bουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, ζήτησε από τον φίλο του Bασίλη να του παραχωρήσει για τα γυρίσματα το νεότευκτο πλοίο του, «Aγαπητός A» που είχε ναυπηγηθεί μόλις δύο χρόνια πριν. Tο πλοίο μέσω της 7ης τέχνης κέρδισε την αιωνιότητα, αφού σε αυτό γυρίστηκαν πολλές σκηνές της ταινίας.

Για τρεις δεκαετίες εκτελούσε το δρομολόγιο Hγουμενίτσα – Kέρκυρα και αποσύρθηκε από την ελληνική ακτοπλοΐα λίγο μετά την είσοδο του 21ου αιώνα.

O Bασίλης Aγαπητός έφυγε από τη ζωή το 1997 σε ηλικία 64 ετών.

O εγγονός του Bασίλης έχει τη δική του πορεία στη ναυτιλία με εμπειρία σε μεγάλες επιχειρήσεις.

Οικογένεια Αγαπητού | Στο χώρο της ακτοπλοΐας από το 1964
Exit mobile version