Η μεταφορά των εμβολίων κορωνοϊού σε ολόκληρο τον κόσμο θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που η αεροπορική βιομηχανία έχει κληθεί να διαχειριστεί ποτέ στον τομέα των μεταφορών, καθώς σύμφωνα με την Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), αναμένεται να χρειαστούν 8.000 Μπόινγκ 747.
Και μπορεί το εμβόλιο κατά της Covid-19 να μην είναι ακόμη διαθέσιμο αλλά η IATA συνεργάζεται ήδη με αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, παγκόσμιους φορείς υγείας και φαρμακευτικές εταιρείες για να οργανώσει το παγκόσμιο σχέδιο μεταφοράς.
«Η ασφαλής χορήγηση εμβολίων Covid-19 θα είναι η αποστολή του αιώνα για την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία. Αλλά αυτό δεν θα συμβεί χωρίς προσεκτικό προγραμματισμό. Και η ώρα για αυτό είναι τώρα», δήλωσε στο BBC ο διευθύνων σύμβουλος της IATA Alexandre de Juniac.
Πάντως, αν και οι εταιρείες έχουν εστιάσει στις μεταφορές φορτίων λόγω της μείωσης επιβατών που ταξιδεύουν, η παράδοση των εμβολίων θα είναι αρκετά πιο περίπλοκη.
Και αυτό γιατί δεν είναι όλα τα αεροπλάνα κατάλληλα για τη μεταφορά εμβολίων, καθώς απαιτείται ένα τυπικό εύρος θερμοκρασίας μεταξύ 2 και 8 βαθμών Κελσίου για τη μεταφορά φαρμάκων.
Ορισμένα εμβόλια ενδέχεται να απαιτούν ακόμη χαμηλότερες θερμοκρασίες γεγονός που θα αποκλείσει αρκετά αεροσκάφη.
Επίσης, οι πτήσεις σε συγκεκριμένες περιοχές του κόσμου, όπως στη Νοτιοανατολική Ασία, θα είναι κρίσιμες, καθώς δεν διαθέτουν δυνατότητες παραγωγής εμβολίων.
Ακόμη, η διανομή ενός εμβολίου σε ολόκληρη την Αφρική θα ήταν αδύνατη αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με την IATA, δεδομένου του μεγέθους της περιοχής και της πολυπλοκότητας της διέλευσης των συνόρων.
Η μεταφορά θα χρειαστεί «σχεδόν στρατιωτική ακρίβεια» και θα απαιτήσει δροσερές εγκαταστάσεις σε ένα δίκτυο τοποθεσιών όπου θα αποθηκευτεί το εμβόλιο.
Πηγή: kathimerini.gr