Η ώρα του Έλληνα δημιουργού έφτασε στις Κάννες.
Η Νικόλ Κίντμαν δεν μπορούσε να κολακέψει περισσότερο τον Γιώργο Λάνθιμο. Χαρακτήρισε τον Έλληνα δημιουργό «αληθινό οραματιστή» και αποκάλυψε ότι της αρέσουν τόσο οι κόσμοι που δημιουργεί στις ταινίες του, που του έστειλε μήνυμα «Γιώργο, σε παρακαλώ άφησέ με να είμαι μέρος όλου αυτού»!
Έτσι η διάσημη χολιγουντιανή σταρ έγινε… μέρος του νέου φιλμ του Λάνθιμου «The Killing of a Sacred Deer» που προβάλλεται σήμερα στο πλαίσιο του 70ου φεστιβάλ των Καννών. «Είναι πραγματικά σπάνιο αυτό που φτιάχνει και το να συνεισφέρεις σε αυτό το όραμα είναι εξαιρετικό» υπογράμμισε η Κίντμαν.
Και τα είπε όλα αυτά πλάι στον έλληνα σκηνοθέτη, δίπλα στη θάλασσα στις Κάννες, στην πρώτη από μια σειρά συνεντεύξεων για το φιλμ.
Η Κίντμαν εξήγησε ότι αυτό που της αρέσει στον Λάνθιμο, πέραν των «κόσμων» που δημιουργεί, είναι ότι ζητάει από τους ηθοποιούς του να μην «παίζουν», «να μην υποκρίνονται». Και επανέλαβε με ενθουσιασμό ότι η συνεργασία της με τον Έλληνα σκηνοθέτη ξεκίνησε από ένα απλό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο!
Ο Λάνθιμος εξήγησε ότι όντως η μοναδική στιγμή που παρεμβαίνει στα γυρίσματα είναι όταν νιώθει ότι οι ηθοποιοί του «παίζουν»…
Στο νέο αυτό αγγλόφωνο φιλμ του Λάνθιμου, εκτός από την Κίντμαν παίζει και ο γνωστός του ήδη από τον «Αστακό» (2015) Κόλιν Φάρελ καθώς και η Αλίσια Σίλβερστοουν. Ωστόσο ο Φάρελ δεν ήταν εφέτος στις Κάννες, όπως είχε συμβεί πρόπερσι με το «Lobster» το οποίο είχε φύγει με το βραβείο της Επιτροπής και τελικά μια υποψηφιότητα για Οσκαρ σεναρίου.
Ως και λίγες στιγμές πριν από την πρεμιέρα του φιλμ στις Κάννες (το πρωί η δημοσιογραφική προβολή, στις 20.30 ώρα Ελλάδος η επίσημη και το κόκκινο χαλί), ελάχιστα ήταν γνωστά για το σενάριο, το οποίο ο Λάνθιμος συνυπογράφει και πάλι με τον Ευθύμη Φιλίππου.
Μετά τη δημοσιογραφική προβολή, πολλοί ήταν εκείνοι που έκαναν λόγο για μια ταινία-θρίλερ εμπνευσμένη από τον μύθο της Ιφιγένειας. Αφορά έναν χειρουργό, που προσπαθεί να εντάξει στην οικογένειά του έναν έφηβο, γεγονός που θα ταράξει την ιδεατή ζωή του.
Κάποιοι δημοσιογράφοι έκαναν λόγο για ένα τρομακτικό θρίλερ, έγραψαν ότι πρόκειται για «σεξπιρική τραγωδία α λα Λάνθιμος», ένα πάντρεμα του «Funny Games» του Μίχαελ Χάνεκε με την περιβόητη «Λάμψη» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ!
Ο Ερικ Κον του Indiewire ανέφερε ότι η απρόβλεπτη ταινία κάνει τον «Κυνόδοντα» να μοιάζει «βαρετός». Ο Καλίμ Αφτάμπ σχολίασε χαρακτηριστικά ότι φεύγοντας μετά το τέλος της ταινίας θέλεις να κάνεις ένα μπάνιο. Όλοι συμφώνησαν -στον Twitter- ότι η ταινία «τρομακτική», ακόμη και «τραυματική», «επιθετική», «προκλητική».
«Τα παιδιά μου δεν θα δουν αυτό το φιλμ», σχολίασε η Κίντμαν, μητέρα δύο κοριτσιών, έξι και οκτώ ετών, στη συνέντευξη Τύπου. Η ίδια, η οποία συμμετέχει στο φεστιβάλ με τέσσερις παραγωγές, τόνισε ότι αυτό δεν ήταν κάτι που είχε προγραμματίσει.
«Προσπαθώ να παραμένω πολύ θαρραλέα και ανοιχτόμυαλη, να δοκιμάζω πράγματα και να στηρίζω σκηνοθέτες στους οποίους πιστεύω», είπε, καθισμένη δίπλα στον έλληνα σκηνοθέτη. «Βρίσκομαι στο στάδιο της ζωής μου όπου προσπαθώ να λειτουργώ σαν να είμαι 21 ετών και να ξεκινάω την καριέρα μου», τόνισε.
«Θέλω να ξεπερνώ τα όριά μου και σκηνοθέτες σαν τον Γιώργο Λάνθιμο μπορούν να σε ωθήσουν προς μια τέτοια κατεύθυνση. Πολλές φορές ο Λάνθιμος ζητούσε από τους ηθοποιούς να μην κάνουν τίποτε και αυτό είναι πολύ δύσκολο για έναν ηθοποιό», εξήγησε η ίδια.
Αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων και κριτικών κινηματογράφου ήταν η επιλογή του Λάνθιμου να μετακινεί την κάμερα περισσότερο σε σχέση με άλλες ταινίες του.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, με αυτό τον τρόπο η κάμερα έπαιζε το ρόλο ενός αδιευκρίνιστου χαρακτήρα, ένα είδος «πνεύματος» που κινείται μέσα στους χώρους της οικογένειας.
Ο ίδιος τόνισε ότι θα ήθελε κάποια στιγμή, αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, να επιστρέψει στην Ελλάδα και να γυρίσει μια ταινία στην χώρα του. «Ημουν αρνητικός στο παρελθόν αλλά σήμερα βλέπω ότι το είδος της ελευθερίας που έχω στην χώρα μου δεν το βρίσκω στο εξωτερικό όπου οι κανονισμοί είναι πολύ αυστηροί», επεσήμανε.
Σε κοινή ερώτηση προς τον σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια σχετικά με τη συνεργασία τους, ο Λάνθιμος τόνισε ότι δουλεύοντας πλέον σε αυτό το επίπεδο, προφανώς συνεργάζεται με ηθοποιούς που έχουν μεγαλύτερη εμπειρία από αυτόν. Προσπαθεί να τους ακούει λίγο περισσότερο.
Η Κίντμαν από την άλλη αστειεύτηκε λέγοντας πως όποτε ρωτούσε κάτι τον σκηνοθέτη σπάνια έπαιρνε ξεκάθαρη απάντηση.
Ο έλληνας σκηνοθέτης αγαπά να εξερευνά με τις ταινίες του και αυτό είναι κάτι που επανέλαβε αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της συζήτησης. Τελικά, δεν ξέρει αν βρίσκει όντως τις απαντήσεις. Ξέρει μόνο ότι αυτή η αναζήτηση, είναι τελικά που τον ωθεί να προχωρήσει.
Και για όσους αναρωτιούνται, αυτή είναι μία ακόμη ταινία χωρίς εξηγήσεις. «Αυτό είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει να πάρετε μαζί σας φεύγοντας από την ταινία» απάντησε ο Λάνθιμος ερωτώμενος για ένα σημείο της ταινίας που δεν γίνεται απολύτως κατανοητό…
Πηγή: protagon.gr