Κινητή τηλεφωνία: Πώς θα προστατευτείτε από κακόβουλες κλήσεις και μηνύματα

κινητή

H EEKT, στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, θα ήθελε να ενημερώσει το κοινό σχετικά με κακόβουλες πρακτικές κλήσεων και μηνυμάτων (phishing, smishing και spoofing), καθώς και τους τρόπους προφύλαξης.

Οπως σημειώνει σε αναλυτική ενημέρωση:

 

Στο κείμενο του email υπάρχει πάντοτε ένα URL (σύνδεσμος), το οποίο προτρέπει τονχρήστη να πατήσει, προκειμένου να καταχωρήσει το username και το password ώστε να συνδεθεί με την «φερόμενη ως επίσημη» εταιρεία και να «λύσει το πρόβλημα». Το URL προφανώς, δεν οδηγεί στην επίσημη ιστοσελίδα της εκάστοτε εταιρείας, αλλά σε μια εντελώς άσχετη ιστοσελίδα, η οποία όμως είναι οπτικά πανομοιότυπη με την επίσημη. Ενώ λοιπόν ο χρήστηςνομίζει πως βρίσκεται στη ιστοσελίδα της επίσημης εταιρείας, συμπληρώνοντας στα αντίστοιχα πεδία το username και το password του για να συνδεθεί,αποκαλύπτει στους απατεώνες τα κλειδιά του λογαριασμού του. Συχνά μάλιστα, ο χρήστης καλείται να δώσει και επιπλέον στοιχεία, δήθεν για να κάνει reset το password ή για λόγους δήθεν επιπλέον ασφάλειας. Με τα στοιχεία αυτά, οι απατεώνες προσπαθούν να ξεγελάσουν ακόμα περισσότερο το θύμα, αποσκοπώντας συνήθως στο να του αφαιρέσουν χρηματικά ποσά. Εκτός των URLs, ένα phishing email μπορεί να περιλαμβάνει και συνημμένα αρχεία, το άνοιγμα των οποίων μπορεί να οδηγήσει σε μόλυνση του υπολογιστή του χρήστη με κακόβουλο λογισμικό, το οποίο δίνει στον απατεώνα πλήρη πρόσβαση στον υπολογιστή και τις εφαρμογές του χρήστη..

Για να προστατεύσετε τον εαυτό σας ακολουθήστε αυτές τις απλές συμβουλές:

Για την επιλογή ασφαλούς κωδικού πρόσβασης:

Exit mobile version