Η Μερκούρη και ο… Πακιστανός υπηρέτης, το πάθος του Κουν για τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, η απιστία του Παπαμιχαήλ και ο ασυγκράτητος Αλκης Γιαννακάς
Από τον ΑΛΚΙΝΟΟ ΜΠΟΥΝΙΑ
Το βιβλίο αρχίζει με τις αναμνήσεις της στην Ιταλία, όπου βρέθηκε νιόπαντρη για να γνωρίσει τους συγγενείς του συζύγου της και ειδικά την πεθερά της, με την οποία δεν τα πήγαινε καλά. Εκεί γνωρίστηκε και με τον Σπύρο Φωκά, που τότε γύριζε την ταινία «Ο Ρόκο και τα αδέλφια του» του Βισκόντι. Ο τελευταίος φαίνεται πως ήθελε κάτι… παραπάνω από την ηθοποιία του Ελληνα γόη! «Μια μέρα ο Βισκόντι κάλεσε τον Σπύρο να βγουν μαζί μετά το γύρισμα κι εκείνος του απάντησε: “Ναι, αλλά θα πρέπει να ρωτήσω τη γυναίκα μου αν μπορεί, μήπως έχει κανονίσει κάτι άλλο”. Ο Βισκόντι δεν του το συγχώρεσε ποτέ. Δεν τον έδιωξε από την ταινία, όμως στο έργο δεν φαινόταν ποτέ το πρόσωπό του, παρά μόνο ένα τρίτο του προφίλ του» αναφέρει και προσθέτει πως ο Φωκάς παντρεύτηκε πάρα πολλές φορές και στο τέλος έμεινε απένταρος. Μάλιστα, όπως λέει, μία από τις γυναίκες του αγόρασε σπίτι κάτω από την Ακρόπολη με τα δικά του λεφτά και το έγραψε στο δικό της όνομα…
Η Ροζίτα αποκαλύπτει στη συνέχεια άγνωστες στιγμές του Καρόλου Κουν και του Θεάτρου Τέχνης: «Οταν ο Κουν είχε τα νεύρα του, υποχρέωνε τους ηθοποιούς του να κοιμούνται στρωματσάδα στην κάμαρά του, γύρω από το κρεβάτι του… Γνωστό και ως το διαμερισματάκι της Κυψέλης. Εκεί συγκατοικούσε ο εκάστοτε ευνοούμενός του, μέχρις ότου τον πάντρευε, για να αδειάσει το δωμάτιο… Με τον Διαμαντόπουλο (σ.σ.: εννοεί τον ηθοποιό Βασίλη Διαμαντόπουλο) είχε προηγηθεί μεγάλος έρωτας. Σε σημείο που, όταν ο Κουν έμαθε πως είχε ερωτευτεί μία από τις ηθοποιούς στην παράσταση “Το σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα”, η οποία παίχτηκε σε άλλο θέατρο, πήγε να παρακολουθήσει την παράσταση και από τα νεύρα και τη ζήλια του έκαιγε το αριστερό του χέρι με το τσιγάρο που κρατούσε στο δεξί…»
Στο ίδιο κεφάλαιο αναφέρεται πως η ξαδέλφη της, η ηθοποιός Εκάλη Σώκου, παντρεύτηκε τον «ομοφυλόφιλο» και «ευνοούμενο» ηθοποιό του Καρόλου Κουν Δημήτρη Χατζημάρκο. «Ο Κουν τού έδινε (σ.σ.: του Χατζημάρκου) χαρτζιλίκι για να βγαίνει μαζί της. Τα πράγματα προχώρησαν. Οταν κάποια στιγμή εκείνη (σ.σ.: η Εκάλη) ήθελε να διακόψουν, ο Κουν πήγε να τη βρει με ένα μαχαίρι, λέγοντας: “Αν είναι να τον σκοτώσεις, πάρε το μαχαίρι και σκότωσέ τον”… Συνέχισε όμως να τον βλέπει. Οταν τόλμησα να της θυμίσω το παρελθόν του αρραβωνιαστικού της, μου απάντησε: “Κι εμένα μου αρέσει ο Κουν, γιατί να μην αρέσει στον Μήτσο;”»
Στο βιβλίο μαθαίνουμε επίσης πως ο ηθοποιός Αλκης Γιαννακάς ήταν ανιψιός της και μια φορά -μεταξύ σοβαρού και αστείου- «της τα έριξε»: «Ηταν όντως ασυγκράτητος με τις γυναίκες και δεν ήταν ιδιότροπος. Θυμάμαι στη Θεσσαλονίκη, με έπιασε και μου λέει: “Θεία, έχω τρεις μέρες να πάω με γυναίκα. Μπορείς να με εξυπηρετήσεις, σε εσένα δεν χρειάζεται να πουλήσω αισθηματολογίες”. Ευγενικά του εξήγησα πως δεν γίνεται και φρόντισα να του γνωρίσω τη φίλη μου τη Μαργαρίτα που ερχόταν στο φεστιβάλ εκείνη τη μέρα». Σχετικά με τον Γιαννακά όμως κάνει κι άλλες «πικάντικες» αποκαλύψεις: ότι έμαθε τον έρωτα από τα 13 του, ότι είχε πάει με μια 26χρονη καθηγήτριά του και ότι ήταν πολύ δύσκολο να τον ελέγξει ο εκάστοτε σκηνοθέτης αφού είχε συνέχεια στο μυαλό του τις γυναίκες. «Μέσα και έξω από την ταινία οι περιπέτειές του πολλαπλασιάζονταν. Είχε τη συνήθεια -που απήλπιζε φυσικά τον σκηνοθέτη- να εξαφανίζεται με το σκούτερ για άγνωστη κατεύθυνση, ακριβώς την ώρα που δεν έπρεπε».
Για το ειδύλλιο της Αλίκης Βουγιουκλάκη με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ αποκαλύπτει ότι «πλέχτηκε όταν ο Παπαμιχαήλ έπαιζε στην “Κολόμπ”, στον ίδιο θίασο με την Αλίκη, αλλά και τη Δέσπω Διαμαντίδου, με την οποία είχε δεσμό! Μια μέρα μού τηλεφωνεί η Ντένη και μου λέει: “Θα σου πως κάτι απίστευτο: Φίλος μου είδε τον Παπαμιχαήλ να τρώει με τη Βουγιουκλάκη τέσσερις η ώρα το πρωί σε ταβέρνα”. Δηλαδή, αφού γύριζαν σπίτι με τη Δέσπω μετά τα μακαρόνια, αυτός ξανάβγαινε μόνος με την Αλίκη…» γράφει, μεταξύ άλλων, η Σώκου, τονίζοντας ότι το «μυστικό» της απιστίας του Παπαμιχαήλ το εξομολογήθηκε σε έναν παιδικό φίλο της Διαμαντίδου, ο οποίος στη συνέχεια το είπε στην εκδότρια Ελένη Βλάχου, με αποτέλεσμα να γίνει πρωτοσέλιδο στη «Μεσημβρινή» από τη δημοσιογράφο Μαρία Κ. «Ολη η πρώτη σελίδα είχε θέμα τον επικείμενο γάμο της Βουγιουκλάκη με τον Παπαμιχαήλ.
Οταν πήγε η Μαρία Κ. και τους ρώτησε, η Αλίκη τής απάντησε πως ναι, είναι ζευγάρι και θα παντρευτούν. Εγώ τρελάθηκα σκεπτόμενη τη Δέσπω που θα το έμαθε από την εφημερίδα. Ομως τόση ήταν η ψυχραιμία της, ώστε -όπως μου μετέφερε η Ντένη- ο ήχος της γραφομηχανής που ερχόταν από το κάτω διαμέρισμα δεν σταμάτησε όλο το απόγευμα: γιατί η Δέσπω μετέφραζε τότε ένα μπεστ σέλερ.
Αποκαλυπτική είναι η Ροζίτα και για τον σκηνοθέτη Δημήτρη Κολλάτο, για τον οποίο λέει πάντα πως του άρεσαν τα τολμηρά θεάματα, με συνέπεια μια φορά να τον σύρουν στα δικαστήρια έπειτα από καταγγελία επειδή έβαλε μια κοπέλα να χορεύει ολόγυμνη επί σκηνής σε παράστασή του. «Η μεγαλύτερη αδυναμία του, όμως, είναι οι γυναίκες και μάλιστα οι πολύ νέες (το έχουμε ξαναπεί, καμία δεν αντιστέκεται στο ταλέντο), τον ερωτεύονται ακόμα κι ας μην είναι πια τόσο νέος ο ίδιος» αναφέρει η συγγραφέας.
Η Μελίνα «έκοβε» σε οντισιόν τις «νόστιμες»
Η Μελίνα έχει την… τιμητική της στο βιβλίο, καθώς αναφέρεται σε αυτήν, σε διάφορα κεφάλαια, με όχι και τόσο κολακευτικά σχόλια, αποκαλύπτοντας και «πιπεράτα» περιστατικά από τη ζωή της. Οπως γράφει, πήγε στο σπίτι της μόνο μία φορά και ήταν κυρίως γυναίκες και ένας νεαρός βοηθός από το Πακιστάν ή την Περσία που δούλευε εκεί.
«Η Μελίνα μάς έβαλε να καθίσουμε γύρω γύρω και ανήγγειλε ότι θα συζητούσαμε όλοι για ένα θέμα που θα διάλεγε η ίδια και καθένας θα έλεγε την άποψή του. Απ’ ό,τι κατάλαβα, κάτι σαν το ‟Συμπόσιο” του Πλάτωνος, κι ας μην το είχε διαβάσει (…). Το θέμα της συζήτησης ήταν: ‟Θα με απατήσει ποτέ ο Ντασέν;”. Οι φίλες της όλες εξανέστησαν: ‟Οχι, ποτέ, ποτέ, ποτέ” και άρχισαν να προσπαθούν να αναλύσουν την άποψή τους. Δεν θυμάμαι τι είπαν. Εγώ δεν μίλησα». Στη συνέχεια -πάντα κατά τα γραπτά της Ροζίτας- τους πήγε σε ένα άλλο δωμάτιο αναγγέλλοντας ένα δεύτερο παιχνίδι. «Επρεπε ν’ απαντήσει καθένας -στην πραγματικότητα μόνο ο δυστυχής νεαρός βοηθός- τι θα μπορούσε να κάνει μαζί της. Να κάνει έρωτα; Να παίξει τένις; Χαρτιά; Οση ώρα τα έλεγε αυτά ξαπλωμένη σε ένα ντιβανάκι, κουλουριαζόταν και έκανε πολλά νάζια. Ο καημένος αυτός, όταν ήρθε η σειρά του, βρέθηκε σε τρομερά δύσκολη θέση».
Οταν η Σώκου ήταν έγκυος, στη Ρώμη, έκανε παρέα με τη Μελίνα και τον Ζιλ Ντασέν, που εκείνη την εποχή έκανε κάστινγκ για την ταινία του «Ο νόμος». «Επρεπε να διαλέξει μια νεαρή ηθοποιό και, επειδή οι αιτήσεις ήταν πάρα πολλές, ο Ντασέν ζήτησε από τη Μελίνα, την Ντένη κι εμένα να πηγαίνουμε κάθε πρωί στο στούντιο και να κάνουμε το πρώτο ξεσκαρτάρισμα στις υποψήφιες, ώστε εκείνος να δει μόνο εκείνες που αξίζουν» υποστηρίζει και συμπληρώνει πως «η Μελίνα απέρριπτε όλες τις πολύ νόστιμες και αυτές που ‟έπαιζαν πολύ, παριστάνοντας, κατά την άποψή της, τις ‟θεατρινάρες». Επίσης αναφέρει ότι η ηθοποιός «περνούσε αρκετή ώρα τυραννώντας τις μακιγιέζ, αλλάζοντας το σχήμα του στόματός της ένα χιλιοστό κάθε φορά».
ΤΟ ΦΛΕΡΤ ΤΟΥ ΜΑΡΛΟΝ ΜΠΡΑΝΤΟ
Η Ροζίτα Σώκου εξιστορεί τι συνέβη το 1964, όταν βρέθηκε σε σουίτα του αθηναϊκού «Χίλτον» με τον Μάρλον Μπράντο να αγγίζει το πόδι της. «Οταν φτάσαμε στο “Χίλτον”, ανεβήκαμε ανοίγοντας δρόμο με δυσκολία και μπήκαμε στη σουίτα του. (…) Ακούμπησε βαριά τη χερούκλα του στο πόδι μου. Οταν μείναμε μόνοι, κοίταξε το πόδι που κρατούσε και εξακρίβωσε πως ήταν πολύ σκούρο. Τον απογοήτευσα. ‟Οχι, δεν είμαι έγχρωμη. Είναι το χρώμα της κάλτσας. Δώρο της πεθεράς μου. Μου χάρισε μια ντουζίνα μαύρες κάλτσες και λυπάμαι να τις πετάξω” του είπα.“Η πεθερά σου έχει πολύ καλό γούστο” παρατήρησε με νόημα». Πάντως, η Ροζίτα Σώκου αναφέρει ότι η σχέση της με τον Μπράντο τελείωσε εκεί. Τη… σκυτάλη πήρε μια φίλη της, η Βούλα, που αρχικά είχε τηλεφωνική επαφή με τον χολιγουντιανό σταρ -υποδυόμενη τη Ροζίτα- και στη συνέχεια τον συνάντησε στο Λονδίνο, όπου έζησε μαζί του μια ερωτική περιπέτεια.
makeleio.gr